Losi Mini 8ight en LC-Racing EMB 1h 1/14 buggy topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Auto-G, 15 sep 2011.

  1. xxsanderxx

    xxsanderxx

    Lid geworden:
    23 okt 2009
    Berichten:
    1.506
    Locatie:
    Alkmaar
    Ik heb gezocht naar de lc-racing desert truck, maar kom alleen revieuws tegen en onderdelen.
    Kan iemand wat sides geven.
    Dank u.

    Gr Sander.
     
  2. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
  3. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
  4. xxsanderxx

    xxsanderxx

    Lid geworden:
    23 okt 2009
    Berichten:
    1.506
    Locatie:
    Alkmaar
    Wat zijn de verschillen in de auto's??
    De tacon kost 169 dollar.
    De LC-racing 259 euro. ??????
    Dat is een best groot verschil.

    Tacon heeft ook geen desert buggy.
    LC wel.
    Kan iemand mij dit uitleggen??

    Gr Sander.
     
  5. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    De tacon is goedkoper maar voordat je hem in huis hebt komen er nog verzendkosten en duane bovenop en kan je zelfs nog meer gaan betalen dan de lc
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  6. xxsanderxx

    xxsanderxx

    Lid geworden:
    23 okt 2009
    Berichten:
    1.506
    Locatie:
    Alkmaar
    Met verzending en douane koste kom ik rond de 180 euro uit.
    Als ik pech heb.
    Maar dan nog is de LC 90 euro duurder. Het moet toch ergens in zitten ???

    Of is dit de zelfde auto met andere naam?? Een clone zeg maar.

    Gr Sander.
     
  7. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.799
    Locatie:
    Flevoland
    Het is dezeflde auto, geen kloon. Douane rekent iets van 13 euro inklaringskosten plus 21% BTW. 260 vind ik ook wel duur voor de LC, al is het een hele goede auto. Een tijdje terug waren ze 225.
     
  8. Droopy

    Droopy

    Lid geworden:
    28 nov 2013
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Ik denk dat xxsanderxx twee verschillende auto's met elkaar vergelijkt.
    Is er al een desert truck leverbaar van tacon?
    de tacon soar moet vergeleken worden met/is de lc-racing emb-1.
    De desert truck kost 260 en de emb-1 225, maar de desert truck heeft standaard aan de voorzijde cvd assen een extra wiel rolkooi om het prijsverschil enigszins te verklaren.
     
  9. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.799
    Locatie:
    Flevoland
    Had ik die 225 toch goed onthouden.
     
  10. Yabz

    Yabz

    Lid geworden:
    18 jul 2012
    Berichten:
    143
    Locatie:
    Genk (BE)
    + langer chassis en een extra band
     
  11. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.799
    Locatie:
    Flevoland
    1e rit met Novak 15T pinion op de 6000 kv motor ging goed. Zoals te verwachten betere acceleratie dan met de 17T die ik er noodgedwongen op had moeten zetten toen het 14T pinion het had begeven. Nu eens kijken of dit pinion het langer uit zal houden dan de 14T Novak.
     
  12. damon

    damon

    Lid geworden:
    9 aug 2012
    Berichten:
    244
    jemoet altijd goed kijken.

    bij schumacher zijn ze ook goedkoper maarja dan krijg je wel een plastic chassis en shock towers enja aasje dan na een tijd wilt upgraden naar alu chassis want plastic slijt rapper dan komt het al rapper duurder uit...
     
  13. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.799
    Locatie:
    Flevoland
    Dempers zijn ook kunststof bij de Schumacher versie.
     
  14. Vespa112

    Vespa112

    Lid geworden:
    24 jul 2013
    Berichten:
    11
    Na bijna 70 geladen2s accu,s met 2e handse LC tijd voor revisie. Lagers en hoofdtandwiel van de slipper wilden niet meer. Wat rijd het ding ineens weer soepel en stuurt weer strak. Nog tips voor de juiste manier van het motortandwiel tegen het kunstof aandrijftandwiel aan te zetten met juiste marge? Mijn gevoel zegt dat ik hem te strak heb nu..
     
  15. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Ik heb geen lc buggy ofzo maar papiertje ertussen werkt altijd.ikzelf doe het inmiddels op gevoel en nog geen gestript spur gehad ofzo.Ik zet de tandwielen tegen elkaar (niet te hard) en rol de wagen wat vooruit en achteruit.Wanneer het goed aanvoelt zet ik tijdens het rollen de motorsxhroef rustig vast. Dan nog eens voelen en deftig aandraaien.
     
  16. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Bij de LC of Losi krijg je er erg lastig een papiertje tussen.

    Wat ik altijd deed bij de LC is het tandwiel vanaf het rechterachterwiel bekijken en dan zachtjes eerst helemaal aanduwen op het spur en dan vervolgens iets losser.

    ALs je het spur tegen houd hoor je het pinion heel klein beetje te kunnen bewegen.
     
  17. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Tis makkelijker de pinion tegen te houden en de spur te bewegen, daar heb je meer gevoel mee.
    Na een tijdje gaat dat perfect op gevoel :).
     
  18. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.799
    Locatie:
    Flevoland
    Ik gebruik de methode die Wesley aanhaalt, omdat je weinig zicht hebt op de mesh bij de manier waarop de motor is geplaatst. Wat ik ook nog wel eens extra doe is het pinion los op de motoras laten draaien, dan voel je alleen de weerstand van de tandwielen, en niet van de motor.
     
  19. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.799
    Locatie:
    Flevoland
    Vandaag eindelijk eens gereden met de Turnigy 1700 accu. Paar blokjes schuim erom gedaan zodat deze beter in de houder past, aangezien de vorm sinds een tijdje terug iets is aangepast. Maar wat een power ineens, ik reed al op LiPo, maar blijkbaar was die 2e hands accu toch wat minder fit dan deze Turnigy, of gewoon een lagere C-waarde. Op het rechte stuk moest ik oppassen met het gas, anders trek je zo de wielen van de grond en de topsnelheid ligt duidelijk hoger. Ik moet nog even kijken hoe ik dat ga meten, als ik nu de GPS weer op de wing steun zet, gaat de auto zeker achterover.
     
  20. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Die nieuwe Turnigy's zijn fijn. Ik heb er ook al mee gereden en hoop binnenkort weer eens te kunnen gaan rijden op de indoorbaan van Oss.
     

Deel Deze Pagina