kyosho of tamiya

Discussie in 'Electro onroad' gestart door modelfun, 31 jan 2014.

  1. modelfun

    modelfun

    Lid geworden:
    15 mei 2012
    Berichten:
    37
    Locatie:
    peer(belgie)
    Hallo,zoals onderwerp al zegt heb een kyosho tf5s en een tamiya tb03 op het oog.
    Beide voor ongeveer dezelfde prijs.
    Ik weet niet goed wat ik zou nemen,beide zijn volgens mij kwaliteit.
    Wil ook wel regelmatig een circuit bezoeken,tot nu enkel tapijt maar asfalt kan ook.
    Wat zouden jullie kiezen en waarom.(gaat dus enkel om deze twee modellen)
    Had eigenlijk ook gekeken naar lrp blast s10 tc,maar is volgens mij niet dezelfde kwaliteit of wel?
     
    Laatst bewerkt: 31 jan 2014
  2. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    De LRP heeft een paar nadelen, de transmissie is wat rumoerig, en heeft wat speling op de lagerhouders bij de diffs. En de onderdelen zijn in NL nogal duur. Het is een leuke instap/net iets boven instap wagen, maar de Tamiya en Kyosho zijn naar mijn idee beter.
     
  3. jurre corally cct

    jurre corally cct

    Lid geworden:
    18 mrt 2007
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Hengelo(ov)
    De kyosho zou ik niet kopen, aangezien je ook wel eens op een circuit wil rijden. In reglementen staat (bijna) altijd dat de auto maximaal 190mm breed mag zijn, de kyosho is 200mm breed.
     
  4. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Apart, gelden er dan andere reglementen elders? Of is het geen auto die gericht is op competitie?

    De TF5 zit trouwens wel binnen de 190 mm, dus als competitie-rijden ook in de planning zit, is dat een optie. Zouden ze onder "width" niet toevallig de breedte met body bedoelen, bij de "S" zit een body, de gewone TF5 niet.
     
  5. jurre corally cct

    jurre corally cct

    Lid geworden:
    18 mrt 2007
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Hengelo(ov)
    Geen idee waarom kyosho hem 200mm heeft gemaakt. Er zijn genoeg opties, ga eens bij het circuit in de buurt kijken waar mee gereden wordt. Daar is vaak veel meer hulp en informatie te vinden dan op fora.
     
  6. modelfun

    modelfun

    Lid geworden:
    15 mei 2012
    Berichten:
    37
    Locatie:
    peer(belgie)
    Ja dacht al dat de lrp iets minder was,prijs ook wel.
    Ik had de kyosho gezien voor 114 euro,enorm lage prijs en de tamiya voor 139 euro ook laag,daarom deze 2 keuzes.
    Maar welke rijd beter zonder al te veel afstellingen,omdat ik dat nog niet beheers en welke gaat minst snel kapot.
    Ook onderdelen moet aan te komen zijn.
     
  7. modelfun

    modelfun

    Lid geworden:
    15 mei 2012
    Berichten:
    37
    Locatie:
    peer(belgie)
    Ik ga geen competitie rijden dus 200 of 190mm,maakt niet uit.
    Wil gewoon een beter rijdende auto,wil geen baanrecord breken enkel iets vlotter.
     
  8. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Onderdelen zou bij Tamiya wat makkelijker zijn, maar als je de juiste adresjes hebt, kun je voor Kyosho ook goed aan spullen kopen. Soms is het alleen maar net over de grens, dus Duitsland, al een stuk goedkoper dan in NL, en je hebt de verzendkosten er soms bij een paar onderdelen al uit. Ik heb nog geen Kyosho auto in handen gehad die niet lekker reed, maar dat wil niet zeggen dat alles wat ze maken automatisch goed is. Ik moet daarbij toegeven dat ik geen onroad auto's van ze heb gehad, alleen offroad.

    Ik denk dat je aan beide geen verkeerde keus zal hebben, mijn voorkeur zou uitgaan naar de Kyosho, maar dat is dan op basis van ervaringen met andere auto's. niet specifiek deze.
     
  9. Ruy Horta

    Ruy Horta

    Lid geworden:
    3 jan 2011
    Berichten:
    285
    Locatie:
    Amstelveen
    Kyosho is niet lastig, inderdaad onze oosterburen zijn rijk voorzien en anders de US of A, maar mijn voorkeur zou hier toch wel naar Tamiya gaan.

    Tamiya onderdelen zijn overal wel makkelijk en goedkoop te vinden. Er worden ook veel hop ups door andere fabrikanten aangeboden, vaak nog goedkoper dan origineel Tamiya (soms ook nog beter ook).

    Geen lol als je een maand moet wachten op een onderdeeltje...

    PS
    Kyosho heeft mooie spullen, ik denk dat er in 2014 een Inferno GT2 VE met mijn naam erop wordt afgeleverd. Daarnaast ben ik tevreden met de twee Kyosho's in. Jin bezit. Dus ik ben geen Tamiya fan boy.
     
  10. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland

    Blijft toch wel apart dat het blijkbaar zoveel moeite kost voor een merk als Kyosho om de grens tussen onze oosterburen en hier over te steken. En daardoor blijft het blijkbaar een vicieuze cirkel, mensen kopen de auto's niet omdat er lokaal niet zo aan onderdelen is te komen, en winkels willen het niet verkopen, omdat er weinig vraag is.
     
  11. modelfun

    modelfun

    Lid geworden:
    15 mei 2012
    Berichten:
    37
    Locatie:
    peer(belgie)
    Word er niet makkelijker op zo,vind ze beide wel iets hebben.
    Heb al 2 maal iets in duitsland besteld,was er altijd binnen een week dus onderdelen voor kyosho geen probleem.
    Tamiya zowiezo geen probleem.
    Kwa rijgedrag zou ik willen weten of er verschil in zit,daar zou ik mijn keuze van laten afhangen en duurzaamheid ook natuurlijk.
    Jammer dat je (indoorvlieger) nooit met onroad gereden hebt,maar dat je de offroad's goed vind kunnen de onroad's toch niet slecht zijn.
    Zeker deze kit heb hem gezien voor adviesprijs 248 euro nu dus voor 114 euro modellen worden blijkbaar niet meer gemaakt.
    Maar ja de tamiya heeft weer als voordeel dat de spur en pinion,volledig gesloten zijn.
     
  12. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Een afgesloten transmissie is wel erg fijn, bij de oudere Kyosho's was dat altijd wel dik in orde, maar bij de nieuwe 4WD auto's hebben ze dat wel eens achterwege gelaten. Nu heb je met een onroad auto minder kans op vuil in je tandwielen, dan bij offroad, maar toch. Ik zou dat ook zwaar laten meewegen, bij Kyosho heb ik een iets beter gevoel, op basis van mijn ervaringen, maar ik zou misschien ook wel voor de Tamiya kiezen.
     
  13. Electr0n

    Electr0n

    Lid geworden:
    14 jun 2011
    Berichten:
    335
    Locatie:
    Enschede
    Beide auto's zijn afgeleid van een "echte" wedstrijdauto
    Beide auto's hebben in de basis alle afstel mogelijkheden en zijn zeer geschikt als beginners auto.

    Voordeel van de Tamiya is inderdaad de compleet afgesloten aandrijving.

    Ander voordeel van de Tamiya is dat alle onderdelen nog steeds leverbaar zijn en dit omdat de ophanging en diverse andere onderdelen nog steeds gebruikt wordt in recente modellen van Tamiya.

    Voordeel van de Kyosho is dat deze geleverd wordt met instelbare dempers in de bouwdoos en in de basis al completer geleverd wordt dan de Tamiya.

    Echter zijn er meer HOPUPS voor de Tamiya leverbaar dan voor de Kyosho.

    Heb zelf de Kyosho gehad ( Conrad 129,- aanbieding ) om eens te kijken hoe deze auto gebouwd was maar is zeker een leuke auto voor dat geld.

    Uiteindelijk rijd ik nu in de Tamiya Cup met de TB-03 in de TW Klasse en moet zeggen dat deze auto na wat kleine aanpassingen een perfecte wagen is voor zowel Fun alsook echt kan worden gebruikt voor stock racen.

    De TB-04 Pro staat nu in de doos om opgebouwd te worden voor het komende Tamiya Cup seizoen.

    Uiteindelijk moet je zelf kiezen en een beslissing nemen op basis van leverbaarheid van en beschikbaarheid van onderdelen.
     
  14. modelfun

    modelfun

    Lid geworden:
    15 mei 2012
    Berichten:
    37
    Locatie:
    peer(belgie)
    Dan denk ik dat ik voor de tamiya ga.
    Onderdelen zijn inderdaad bijna overal te krijgen.
    Mag ik nog vragen welke aanpassingen er nodig zijn dat de tb03 nog beter rijd.
     
  15. Electr0n

    Electr0n

    Lid geworden:
    14 jun 2011
    Berichten:
    335
    Locatie:
    Enschede
    Als je echt wilt gaan racen de normale demper brug voor zodat je de dempers normaal kan monteren i.p.v. IFS en de carbon re-enforced wielophanging (TRF 416/417 ) Tamiya 53928, Tamiya 51333, Tamiya 51332, Tamiya 54031, maar dit kun je ook gaan doen als je wat kapot heb gereden.
    En in wedstrijd verband de Hopup aandrijf as Tamiya 54052 en Tamiya 54053.

    Zou wel in de ieder geval Tamiya 9115224, Tamiya 9805823 en 7mm of 8mm O-ringen, onderdelen in de aandrijving die het bij een goede crash vaak niet overleven, mee bestellen en setjes met veren Tamiya 84117 en Tamiya 53633

    Andre
     
  16. modelfun

    modelfun

    Lid geworden:
    15 mei 2012
    Berichten:
    37
    Locatie:
    peer(belgie)
    Dank u wel,hier heb ik wat aan;).
    Maar nou heeft een kennis van mij gezegd eens te kijken naar een 3racing sakura xi sport(nieuw model volgens hem).
    Hij had op Ebay gezien voor 120 euro.
    Hoort niet bij dit topic, maar is dat iets of is het de investering niet waard.
    Heb zojuist forum doorgespit en informatie van de voorloper gevonden sakura s zero.
    Had gelezen dat die auto nogal wat aanpassingen nodig had,om goed te rijden.
    Denk dat de tamiya veel makkelijker is,na de tips die ik gekregen heb.
    Dus hou het hier maar bij.
     
    Laatst bewerkt: 3 feb 2014

Deel Deze Pagina