ombouw traxxas XO-1

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door harrishawk, 7 jan 2014.

  1. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Doe aub die plaat weg. Alleen aan je foto zie ik al dat er teveel rijwind tegen de onderkant van je achterwielen aankomt. Waardoor je grip vd achter wielen verliest en gaat spinnen.
    Er moeten in kepingen gemaakt worden om de rijwind weg te leiden van je achterwielen. Plus de extra gewicht die je aan de zijkant vd auto voegt, zorgt voor dat de auto meer overheelt in een bocht of stuur correctie. Dan krijg je eerder grip verlies op 2 wielen en dus eerder spinnen/ rollen.
    Die originele bodem plaat is veel beter
     
  2. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.839
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Vergeten jullie niet een test-speedrun te doen in standaard uitvoering als vergelijking voor later, vóór alle aanpassingen aangebracht worden?
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    De originele kunstofplaat had ook een luchttunneltje voor de koeling van de motor, niet echt onbelangrijk....
     
  4. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Extra koeling voor de motor is natuurlijk goed, alleen ik vind het jammer dat bij die originele plaat maar aan 1 kant een luchttunnel heeft. Zo krijg je natuurlijk weer een beetje ongelijke druk aan de linke en rechte helft vd auto.

    Was ff op leopard site gaan kijken. Ze hebben zelfs een 58110 motor tegenwoordig. Goed voor 7600w.
    Products-LEOPARD POWER MODEL Co.,LTD
     
  5. harrishawk

    harrishawk

    Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Berichten:
    310
    Locatie:
    Roeselare (BE)
    hallo iedereen, vandaag wat aankopen gedaan, we hebben 2*4s lipos van 5100mah en 40c gekocht. ook de castle xl 2 hebben we gekocht. we hebben contakt opgenomen met iemand die dus ook de castle 1717 gebruikt maar die mag normaal maar tot 6s maar rijdt al altijd op een 8s dus dit gaan wij ook eens proberen. ook hebben wij de ophanging van de voorwielen en achterwielen in aluminium bestelt want daar zit enorm veel speling op . morgen zullen er foto's komen want vandaag hebben wij die vergeten te nemen.
     
  6. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Waar heb je het over? Als ik geen fotos had gezien, dan vraag ik me echt af of je die auto hebt. Standaard zijn de steering blocks al van alu.
    Als je met ophanging draag armen bedoelt, dan kan ik je nu alzeggen dat de speling niet minder wordt door alu draagarmen.
    Maar ja, mensen van tegenwoordig zijn allemaal eigenwijs. Heb het gevoel dat wij hier voor jan lul jou aan het helpen zijn. Dus doe maar wat je niet laten kan. Probeer zoveel mogelijk alu te gebruiken. Onee, verander die alu naar gehard staal! Dat ziet er nog mooier uit:D
    En wanneer je auto bij 150km als een vliegtuig opstijgt of bij de kleinste stuur correctie in de slip raakt, dan moet je gewoon meer gewicht aan de auto toevoegen :thumbsup:
     
  7. Gies

    Gies

    Lid geworden:
    24 dec 2009
    Berichten:
    1.805
    Locatie:
    Zuid-Oost Brabant
    Kop op...niet zo negatief!
    Wel belangrijk dat jullie een filmpje maken van de crash, anders kan niemand meelachen!
     
  8. harrishawk

    harrishawk

    Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Berichten:
    310
    Locatie:
    Roeselare (BE)
    wat jullie niet snappen is dat wij de regels van het school moeten volgen, ik kom ook af met mijn eigen meningen maar als het school zegt we willen dit in aluminium moeten wij dit ook zo doen. ik heb een paar dagen een link gepost met fotos en morgen zullen meer fotos gepost worden. ik denk dat ik hier ook niet meer zal posten op deze thread want jullie hebben toch maar alleen negatieve commentaar. Wij blijven er in geloven en we kunnen alleen maar ons best doen. en jullie denken er maar van wat jullie willen! is dit dan een forum om elkaar te helpen? Ik heb al zoveel op het vliegtuig en heli gedeelte gepost de laatste 5 jaar en nog nooit heb ik zoiets meegemaakt van reacties. ik ben al veel geholpen geweest en heb ook al mensen kunnen helpen op het heli en vliegtuig gedeelte. ik denk dat ik hier maar stop ermee !
     
  9. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    En waarom zullen wij positief moeten reageren als jij al onze hulp negeert en het tegenover gestelde doe? Waarom vraag je dan in de eerste instantie om hulp? Als je toch eigenwijs je gang gaat.

    Veel mensen hier hebben jaren ervaringen met model autos. Veel mensen weten ook waar ze over praten. Je krijgt advies om voor een 5698 of 2028 motor te gaan, maar jij neemt gewoon de standaard 1717. Er wordt geadviseerd om zo min mogelijk alu te gebruiken en jij zorgt voor zoveel mogelijk alu. Er wordt gezegt om veel op de airodynamica te letten en jij neemt een platte bodem plaat ipv de veel beter gestroomlijnde stock.

    Lees dit thread maar nog eens door. Er zijn zat tip en hulp in, alleen ik zie helaas geen mogelijkheid om positief te blijven voor iemand die alle tips en hulp negeert en een veelte zware auto aan het bouwen is die ook nog eens veel te veel gewicht aan de zij kanten heeft.

    Met jouw huidige setup verwacht ik niet dat jouw auto 200km gaat halen. Eerder een crash rond de 130-150km.
     
  10. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Helemaal met Wen eens....
    Je slaat alle, maar dan ook echt alle, adviezen in de wind en doet "wat de school wil"...

    Je denkt zeker dat jullie groep de eerste is die dit proberen op dit forum?? Verschillende forumleden deden al in 2005 mee aan speedruns en toen stond de LiPo en brushless techniek nog in de kinderschoenen... Er is hier meer dan genoeg ervaring en juist die leden proberen je te behoeden voor dure missers en een grote teleurstelling!
     
  11. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Moeten van school? I heb al een tijdje geen lessen gevolgd maar ik denk dat ik de huidige lesmethodes niet zo snap....

    Als ik het goed begrepen had gaat het meer om het organisatorisch aspect dan het resultaat van het project zelf. Het lijkt mij dat je als organisatie alle aangeboden adviezen in overweging moet nemen ipv blind zonder veel technisch inzicht een eigen weg te volgen. Slaag je op beide aspecten heb je denk ik dubbel winst.

    Uiteraard is het aan jou te bewijzen dat je goed zit....
     
  12. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Misschien is wel een deel van de test in deze opdracht of je blindelings de "orders" van school volgt, ook al gaan die tegen de adviezen van ervaringsdeskundigen in, en of je zelf de afweging kan maken tussen puur doen wat je wordt gezegd, ook al weet je dat het gewenste resultaat dan waarschijnlijk zal uitblijven, of naar voren stappen en aangeven hoe het anders moet.
     
  13. snowmansion

    snowmansion

    Lid geworden:
    12 nov 2007
    Berichten:
    1.626
    Locatie:
    N-H
    Hey, wat een gezeik allemaal hier..;)

    Had ik maar een school/universiteit/hbo of werk? die me zulke auto's gaf als projectje.

    Misschien moet je even aan je school vragen of ze niet een circuit kunnen afhuren, of althans het rechte stuk bij start/finish...

    Kan je trouwens nog steeds alleen die topsnelheid unlocken met een Iphone?
     
  14. Bart Horstman

    Bart Horstman

    Lid geworden:
    27 mei 2013
    Berichten:
    459
    Locatie:
    Stramproy, Limburg
    Snap de hele alu-discussie ook niet helemaal, het ziet er leuk uit, maar het wordt schromelijk overschat. Bovendien zijn er de afgelopen decennia op kunststofgebied enorme innovatie geweest wat betreft materiaaleigenschappen, sterk aluminium (T6/7075/Constructal en alle andere merknaampjes) is er altijd al geweest. Hoe kan een Hogeschool leerlingen ooit opleggen om een aluminium bodemplaat te gebruiken?

    Het lijkt meer op een bedrijfskundig project, met ongetwijfeld een teleurstellende afloop. Hoeveel is er gehaald met een referentie testrun? En al 8S op de 1717-motor losgelaten?

    Ik zie het vanzelf wel :)
     
  15. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    En al mee gereden??
    Zo ja, hoe ziet die nu uit na de crash?
     
  16. Bart Horstman

    Bart Horstman

    Lid geworden:
    27 mei 2013
    Berichten:
    459
    Locatie:
    Stramproy, Limburg
    Wat een optimisme :D
     
  17. snowmansion

    snowmansion

    Lid geworden:
    12 nov 2007
    Berichten:
    1.626
    Locatie:
    N-H
  18. snowmansion

    snowmansion

    Lid geworden:
    12 nov 2007
    Berichten:
    1.626
    Locatie:
    N-H
  19. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Nu testen hoe het gaat over de 100...
    Scheelt namelijk veel...
     
  20. knoeier

    knoeier

    Lid geworden:
    29 aug 2013
    Berichten:
    123
    Locatie:
    omgeving Zelhem
    Is er ook nog iets te volgen voor de niet-facebookers onder ons?!
     

Deel Deze Pagina