Suggesties opbouwen RJ Marine Challenger brandstof

Discussie in 'Speedboten' gestart door jesse, 5 feb 2014.

  1. ST33LP4N

    ST33LP4N

    Lid geworden:
    6 feb 2014
    Berichten:
    5
    als je de boot wil gaan bouwen, als je gewoon een 200gr bandje over de naad trekt is dat ZAT, de boot hoeft geen extra laag carbon te hebben,

    als je info wil, neem contact op met john van fuzzt tuning, of met mij.
    wij zijn idd de enige die rond varen..

    ik weet niet wat er gezecht is over setup lijst,maar john kan je alle adviezen geven die je nodig hebt. en als john het niet weet kan ik je miss verder helpen,
     
  2. jesse

    jesse

    Lid geworden:
    25 jun 2006
    Berichten:
    1.153
    Locatie:
    Groot Ammers
    Leuk kennis te maken John, R is al erg lang een goede vriend van me (met ups en downs ;) )
    We hebben samen heel wat bootjes geplakt, ik heb wat uurtjes doorgebracht in dat stinkende polyesterhok :p
    Mooie boot die Challenger, die gaan we met veel plezier opbouwen en je kunt erop rekenen dat ik contact met je opneem, of met ST33LP4N.
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2014
  3. Fuzzy

    Fuzzy

    Lid geworden:
    31 jul 2005
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Rhoon
    Hai Jesse,

    Als je hem netjes bouwt, vaart hij echt goed.
    Op de films die je ziet van m'n boot zie je dat bochten van 180 graden geen probleem zijn.
    We zijn nu aan het testen met echt heftige motoren en kijken wat er dan gebeurd.
    We varen nu zonder tab's en turnfins omdat het gewoon nog niet nodig is geweest.
    De boot loopt licht en is snel in plane..... en gaat echt hard, met weinig moeite 100+

    Maar vooral is de boot heel stabiel en vergevingsgezind, echt een topper.

    John.
     
  4. jesse

    jesse

    Lid geworden:
    25 jun 2006
    Berichten:
    1.153
    Locatie:
    Groot Ammers
    Thanks John.

    De boot vaart echt netjes inderdaad, ik kan haast niet wachten om er aan te beginnen.

    "Als je nog testers nodig hebt...;)"

    Nog een vraag, mag ook per pb:
    Wat kost een beetje degelijke motor voor deze boot, ik gok dat die Extreme K30 niet in ons budget past misschien ?
    Iets waar deze boot mee richting de 100 km/u gaat, waar moet ik dan ongeveer op rekenen qua €'s ?
     
  5. Fuzzy

    Fuzzy

    Lid geworden:
    31 jul 2005
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Rhoon
    Een standaard motor kost ong. 225 euro, een leuke tuning om de 100 te halen een tientje of 6... wil je er overheen, tientje of 9... wil je net zo hysterisch lachen als Jeffrey, dan is het 19 tientjes :D
     
  6. HendricX

    HendricX

    Lid geworden:
    11 aug 2002
    Berichten:
    739
    Locatie:
    R'dam-Prinsenland
    Koop nou gewoon de TK .. John eraan laten klieren kan altijd nog.

    (heeft die ook eens 'n FATSOENLIJKE motor in handen) ha ha
     
  7. jesse

    jesse

    Lid geworden:
    25 jun 2006
    Berichten:
    1.153
    Locatie:
    Groot Ammers
    HendricX, ik krijg wel de indruk dat je weet waar je over praat, daarom vraag ik je: wat zijn voor ons, 2 vrienden die samen een boot bouwen, vooral voor het samenzijn en die een aantal keren in de zomer maar vooral wanneer de zon schijnt gaan varen, de voordelen van een TK tegenover bijvoorbeeld een getunede RCMK?
     
  8. Fuzzy

    Fuzzy

    Lid geworden:
    31 jul 2005
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Rhoon
    De TK heb ik al in mijn handen gehad, maar er zit nog steeds dezelfde Enorme Domme Fout in Henk

    Laten ze me eerst maar inhalen (Zie film ;) )

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  9. Fuzzy

    Fuzzy

    Lid geworden:
    31 jul 2005
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Rhoon
    @Jesse,

    Het is niet zo ver naar me toe, binnenkort varen er 4 Challengers met een met 15cc Nitro, een standaard RCMK 254 Evo, een RCMK 254 Full mod en een RCMK K30 Extreme motor bij elkaar, dan kan je de verschillen goed zien.

    Groetjes,

    John.
     
  10. HendricX

    HendricX

    Lid geworden:
    11 aug 2002
    Berichten:
    739
    Locatie:
    R'dam-Prinsenland
    Volle 'stroker'krukas , losse cilinderbus , los 'petje'.

    Dikker materiaal rondom om naderhand in te frezen.

    Als John er 'n 'long-rod' inzet , is verdere tuning IMHO niet nodig.

    Ja ja .. beetje flowen/blueprinten , maar dat is géén tunen.

    De TK kan je ook expert-getuned kopen .... kost je 400£/480€.

    Dán nog John z'n long-rod erin ... dan ben je er wel. ;-)
     
  11. jesse

    jesse

    Lid geworden:
    25 jun 2006
    Berichten:
    1.153
    Locatie:
    Groot Ammers
    Stroker krukas zegt me niets, voordeel van losse cilinderbus zie ik wel, los petje ? geen idee
    Dikker materiaal is een plus, maar ik neem aan dat de RCMk ook voldoende dik materiaal hebben, gezien de positieve reviews over de kwaliteit en het feit dat Jeffrey al 100 liter gelopen heeft zonder enige problemen.

    Dus, is de TK kwalitatief ook echt de beste keus of is het "de betere keus" van de 2, zo van: als je dan toch geld aan het uitgeven bent, doe er dan 100 euro bij en koop een mercedes ipv een Nissan ?

    Want ook al hebben aardig wat budget, we blijven toch Hollanders he, voor de prijs van die standaard TK hebben we ook een getunede RCMK mét snelle uitlaat.
     
  12. Fuzzy

    Fuzzy

    Lid geworden:
    31 jul 2005
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Rhoon
    Als je een RCMK 254 bij me vandaan heb, weet je niet wat je overkomt ;)
     
  13. HendricX

    HendricX

    Lid geworden:
    11 aug 2002
    Berichten:
    739
    Locatie:
    R'dam-Prinsenland
    Stroker is 'n krukas met 'n langere slag , draait makkelijker toptoeren.
    RCMK en Zenoah hebben 'n vaste kop , daar kan je niks mee.
    Los petje kan je mee rommelen , squishhoogte aanpassen , compressie verhogen.

    WELKE positieve reactie's ? Van die 2 die voor eigen kerk zitten te preken ?
    Ha ha ... en Jeffrey 100 liter ? ... in his dreams :)
    Die vaart nog geen 10minuten zonder dat die omligt of de boel kapot heeft.

    Ik houd op hier commentaar te schrijven .. je bent 'beratungsresistenz' ,
    betwijfelt mijn adviezen , en neemt 'winkeliers' die nog NIKS bewezen hebben
    wél serieus.

    PB'n of emailen kan/mag je nog wel als je ooit nog ergens mee zit.
     
  14. ST33LP4N

    ST33LP4N

    Lid geworden:
    6 feb 2014
    Berichten:
    5
    jelle, die motor was een zenoah, maakt niet uit verder maar die motor heb ik 5 jaar lang gebruikt.

    henk, jij bent echt een klein zielig mannetje dat je zo reageerd op een forum.
    ik stel voor dat we dit even lekker prive gaan bespreken!

    en jelle. sorry hiervoor. bij deze wel wat info. een stroker geeft een grotere cilinder inhoud door een langere slang en dus kracht, maar de langere slag houd dus in dat de toptoeren wat omlaag gaan.
    de squish kan je ook met een rcmk aanpassen, en als je die aanpast, word de compressie ook heftiger. een voorbeeldje, mijn k30 extreme van john, daar is de squish aangepast... ben benieuwd hoe lang het duurt tot men trekstarter overlijd.
    trek hem vaak zat volledig van de steun af met starten, en de trekstarter voel je volledig opbollen. de compressie zit echt wel snor ook met een vaste pet.
     
  15. jesse

    jesse

    Lid geworden:
    25 jun 2006
    Berichten:
    1.153
    Locatie:
    Groot Ammers

    WELKE positieve reactie's ? Van die 2 die voor eigen kerk zitten te preken ?


    Er varen meer mensen op de wereld met een RCMK en die schrijven vervolgens hun bevindingen op internet, zodat onwetende beginnelingen zoals ikzelf daar hun voordeel mee kunnen doen.
    Beetje vreemd om te denken dat ik alleen op John en Jeffrey af ga, bijna net zo vreemd als alleen op jou advies af te gaan en direct naar de winkel te rennen voor een TK...

    Ik houd op hier commentaar te schrijven .. je bent 'beratungsresistenz' ,
    betwijfelt mijn adviezen , en neemt 'winkeliers' die nog NIKS bewezen hebben
    wél serieus.


    Ik betwijfel helemaal niets, heb ik dat gezegd? Ik kan het me niet herinneren...

    @ Jeffrey: maakt niet uit kerel, ik ga al wat langer mee op dit forum, maar dan aan de kant van de vliegeniers, ik ken het klappen van de zweep ;)

    My bad, niet goed gelezen, ik dacht dat je het over een RCMK had (FB topic over die 100MPH motor van John.)

    Thanks voor de info, helder.
     
  16. ST33LP4N

    ST33LP4N

    Lid geworden:
    6 feb 2014
    Berichten:
    5
    kan gebeuren, ik lees ook wel eens niet goed, of begrijp iets verkeerd hahaha.
    maargoed, eff oor de duidelijkheid, die 100 liter heb ik niet in 1 run weg gevaren hoor! hahaha heb ik wel eff over gedaan.
     
  17. jesse

    jesse

    Lid geworden:
    25 jun 2006
    Berichten:
    1.153
    Locatie:
    Groot Ammers
    hahahaha nee dat lijkt me duidelijk !

    Ik heb geen idee wat een 26cc benzine motor verbruikt op een middagje varen maar een can van 5 liter methanol ging bij mij altijd erg lang mee, maar dat was dan ook met een 3,5cc...
     
  18. ST33LP4N

    ST33LP4N

    Lid geworden:
    6 feb 2014
    Berichten:
    5
    ja wat het zijn. ik vaar een liter of 1,5 a 2 weg op een dagje knallen. ligt een beetje aan de tuning en welke prop.. alles scheeld, ook de uitlaat.

    als je meer toeren gaat maken gaat ie ook meer drinken. naja je snapt het...
     
  19. Fuzzy

    Fuzzy

    Lid geworden:
    31 jul 2005
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Rhoon
    Zo na even heel hard gelachen te hebben om bepaalde opmerkingen, kan er weer normaal geschreven worden...

    Jesse, heb je al vorderingen kunnen maken met je boot ?


    Groetjes,

    John.
     
  20. jesse

    jesse

    Lid geworden:
    25 jun 2006
    Berichten:
    1.153
    Locatie:
    Groot Ammers
    Nee John, het gaat nog wel een aantal weken duren voordat we daadwerkelijk hardware gaan aanschaffen.
    Wel wil ik binnenkort even langs R voor wat weefsel en carbon, dan kunnen we vast een beetje plakken.

    Dit volstaat ?
    En de naad, dat is dan de naad tussen dek en onderwaterschip ?
     
    Laatst bewerkt: 12 feb 2014

Deel Deze Pagina