Heeft er al iemand meer info over de 1/32 Hpi Cue. Dit lijkt me een erg vriendelijk karretje om voor de heb erbij te nemen maar kan geen enkele info hierover inwinnen. Wanneer zou deze beschikbaar worden en voor welk bedrag?
Ik had er nog nooit eerder van gehoord. Ik zag ook dat hij nog maar net op de toyfair is gepresenteerd. Leuk autootje.. leuk (of juist on-origineel) ook dat ze die nieuwe HPI kleuren in elk model doorvoeren..
Dus hpi doet tegenwoordig losi na? Losi komt met een benine lst hpi komt met een benzine savage. Ook wil hpi een savage flux xl gaan uitbrengen, wat in mijn ogen volkomen nutteloos is. Losi daarin tegen komt met een nieuwe op 5ive platform gebasseerde rally auto. Met fuel injection motor ipv de standaart carb. Vind je het gek dat hpi bijna failliet gaat?!?! Concurentie komt met compleet nieuwe modellen aan en enige wat hpi doet is hun aftermarket hopup fabriekanten zoals alza racing en tcs na-apen.
@wen de savage octane is in 2012 al aangekondigd, in eerste instantie voor begin 2013 maar steeds weer uitgesteld Had de cue al voorbij zien komen, als de prijs goed is komt die er denk ik wel om wat in de woonkamer mee te crossen, ziet er leuk uit
Ooh ok. Het is gewoon lang uitgesteld dus. Maar neemt nog steeds niet weg van het feit dat ze niet met iets nieuws komen. Hpi blijft maar modellen maken gebasseerd op een verouderde platform. De savage en baja. Ik denk dat er heel veel mensen op een 4wd baja aan het wachten was en na 5-6 jaar is het losi degene die het uitbrengt. En nu komt hpi met een 1/32 scall wat in mijn ogen eigenlijk wilt gaan concureren met de Losi micros. Dus gewoon een aftreksel daarvan. Het is wel goed dat ze eindelijk eens met een nieuw platform komen, maar jammer dat het niet de platform is die iedereen had verwacht. Begrijp mij niet verkeerd, ik ben een fan van hpi. Vind hun kwaliteit vele malen beter dan traxxas ofzo. Maar mensen gaan gewoon geen savage xl flux ofzo kopen als ze al een savage flux hebben. Of een baja 5sc als ze al een baja 5b hebben.
Echt HPI ontwerp, of een andere sticker op een goedkope Chinese auto? Wel leuk dat het een buggy is, de Micro T is er alleen als Desert Truck of vergelijkbaar. Ik mis trouwens veren bij de voorophanging.
Welke stickers er op een auto zit, maakt mij niet uit. Of het nou losi, hpi, rovan, km of wat dan ook. Als ik maar waar heb voor mijn geld. Van mij mag hpi gewoon een andere sticker op een losi 5ive plakken en dan de hoofdprijs voor vragen, maar als kwalitatief het zelfde zijn, dan kies ik voor die ene met de goedkopere stickers. Hoe een auto uit ziet en wat iemand mooi vind is natuurlijk persoonlijk. Ene vind buggies mooi en de andere vinx buggys weer afschuwelijk. Het gaat mij niet om hoe de kap eruit ziet, maar eronder zit. Een A-merk fabriekant die zijn hopups fabriekant na-aapt is in mijn ogen gewoon te triest. Mensen zeuren dat rovan en km de bajas namaken, maar in mijn ogen is het veel erger dat hpi, alza racing en tcs namaken. Rovan en km vragen tenminste nog een veel vriendelijkere prijs voor hun namaak, terwijl hpi nog steeds de hoofdprijs hanteert voor hun namaak.
Het prijs verschil zit in het onderhoud van het dealer netwerk. Een merk als HPI biedt meerwaarde door hun brede verkrijgbaarheid. Zonder dealer netwerk geen service, geen grote voorraad onderdelen die snel leverbaar zijn etc... Het internet maakt die meerwaarde wel enigzins achterhaald, maar het blijft een meerwaarde tov van de 'chinezen'... HPI biedt dus daadwerkelijk meer en bekostigd dat door een extra bedrag voor 'dezelfde' producten...
Betere verkrijgbaarheid hoef niet altijd te betekenen dat iets duurder moet zijn. Het is gewoon hpi zelf en hun distributie wijze, om met verschillende tussen handelaren te werken, wat de prijs omhoog drijft. Waarom zijn hpi autos in nl duurder dan in duitsland en laten we prijzen niet met america vergelijken. Puur wegens de tussen handelaar genaamd merrit racing. Als een winkel rechtstreeks via hpi kan bestellen, zonder merrit die tussen in zit en een behoorlijke marge pakt, zullen wij als consumenten in nl alleen maar voordelen hebben. Dat is ook de rede waarom rovan of km alles zoveel goedkoper kan aanbieden, want je kan als winkelier gewoon rechtstreeks bij de fabriekant kopen.
Dan moeten de winkeliers alles zelf op voorraad hebben, wat weer geld kost (voor-financiering) of pas bestellen als jij wat besteld, wat weer tijd kost. Het voordeel en de kosten van een distributeur is het op pijl houden van een voorraad waaruit snel geleverd kan worden. Wat Merrit verdient vloeit gedeeltelijk naar de voor-financiering, zelf worden ze er niet 'rijk' van...
Hmm als ik de nederlandse prijzen met de duitse vergelijk zit er toch een verschil van 15-20% Ik denk niet dat de nedrlandse winkelier allemaal 15-20% extra marge op hun hpi producten leggen, dus mijn enige uitleg is dat ze alles tegen een hogere prijs inkopen. Dus merrit pakt sws meer marge dan de duitse distributeur. Misschien verkoopt merrit wel minder dan hun duitse collegas, maar per verkochte product worden ze wel rijker dan de duitse distributeur. En kijk in usa dan. Waarom zijn de prijzen daar zoveel lager? Alle hpi producten worden in china gemaakt. Dus van china naar europa is een stuk goedkoper dan van china naar america vervoeren.
Vrijwel ALLES is in Duitsland goedkoper! Minder lasten voor de ondernemers daar en lagere belastingen die een product duur maken. En in de USA bestaat er amper BTW, soms is er een salestax van een paar procent (max 6%), maar meestal is het maar 1 of 2% in de USA. Vergis je niet in NL, wij zijn echt heel duur in verhouding tot de meeste andere landen.
Het is max 16%. Maar 2% extra btw en 4% duane belasting maakt nog geen 20% prijs verschil. In mijn ogen ligt het gewoon aan de uitbestedings cultuur van tegenwoordig. Steeds luier wordende mensen, die steeds meer anderen in dienst nemen en dus meer handen die een graantje mee willen pikken en wij als consument zijn daar de dupe van. Kijk maar gewoon naar hpi baja flux. In usa werd daar de laatst verkochte prijs 580 dollar, omdat ze vd voorraad af moeten. Een korting van rond de 50%. Hier in nl zijn ze die auto ook aan het afprijzen, maar ipv 50% wat in usa was, krijgen wij maar een zielige 20%. Dus die andere 30% gaat naar al die handen die er tussen zitten. Of kijk naar de prijzen van losi 5ive. Usa 1600 dollar hier 1300 euro. Prijzen liggen veel dichter bijmekaar vergeleken met hpi, doordat er gewoon geen tussen handelaar is en het is ook goed verkrijgbaar hier. Misschien is modelbouw hier zo duur doordat er weinig animo is. Dus de winkeliers moeten maximaal op een klant verdienen om genoeg omzet te draaien. Maar juist daardoor raken ze klanten kwijt. Ik koop persoonlijk niks in de winkels, omdat ik het gewoon te duur vind. Ik heb niet van die luie uitbestedings cultuur, dus ik bestel ze zelf bv bij hobbyking ivp dat ik door een winkelier laat doen en hem 100% marge geef. Maar we gaan erg off topic hier. Hehe. Ja het is een leuk autotje voor erbij, maar ik denk dat de meeste mensen die in een klein autotje geinterseerd zijn, al een of meerdere losi hebben. Dus is hpi een beetje te laat mee. Enige waar ik op wacht is eigenlijk een 4wd 1/5th. Niet een uitgebouwde savage zoals de super 5sc, maar een nieuw platform die ontworpen is voor een 1/5th.
In Duistland is de markt groter, waardoor je meer kan inkopen, meer kopen = meer korting.... op de beurs in Dortmund gaf een winkelier aan hoe veel hij tegelijk besteld, dat ging om pallets. Zelf koop ik ook wel wat in het buitenland, maar dat gaat vaak om duurdere onderdelen. Winkeliers hebben hier gewoon pech dat de markt kleiner is, daar kan een distribiteur niks aan doen.
Sorry, maar ik geloof niet dat een modelbouw winkel waar dan ook ter wereld meerdere pallets van een product besteld. Dan zal betekenen dat die winkel een paar autos per dag verkoopt. Een kleine elektronica winkel verkoopt zelfs niet een paar tvs per dag. Die zijn meestal wat groter dan een modelbouw winkel en de markt is ook veel groter. Maar goed, het lijkt ook net alsof die nederlandse winkels hier een prijs afspraak hebben nderling, om zo de prijs hoog te houden. Hier zie je zeer weinig verschil in prijzen. Vooral de bekendere merken. Maar als je in duitsland of america gaat kijken, dan zie je soms 20-30% prijs verschil voor de zelfde auto bij verschillende winkels. Misschien ligt het niet aan de importeurs, misschien komt het wel gewoon door de hebberige winkeliers die alles zo duur maken.
Deels wel, deels zijn het ook de verkoopkanalen zelf. Ik ken webwinkels die in heel Europa leveren, en dan kun je door je landinstelling te veranderen zien wat hetzelfde product elders kost. En dan zijn de verschillen vaak meer dan het verschil in BTW percentage en is Nederland soms tot 25% duurder. Ook duurder dan landen met een kleinere afzetmarkt, dus dat argument geldt dan ook niet.
Zouden ze al in de winkels liggen, als het een "Neuheit 2014" is die net op de beurs is geïntroduceerd?