Afslaan motor

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Remyk1, 9 feb 2014.

  1. Remyk1

    Remyk1

    Lid geworden:
    22 jan 2014
    Berichten:
    13
    Hallo allemaal,

    Ik ben een beginnend sleutelaar,
    Ik heb een protech sx12 4 wiel aangedreven, na de motor helemaal schoon gemaakt te hebben en opnieuw in elkaar gezet te hebben, het ik het volgende probleem,
    Als ik mijn motor start draait hij, geef ik gas slaat hij direct uit, ook soms stationair.
    Wat me wel opviel was dat er vloeistof uit de uitlaat komt en als hij even stationair gelopen heeft is alles "vochtig"
    Zou het de koppakking kunnen zijn, de pakking bij de uitlaat?,
    Er zit net een nieuwe gloeiplug in (3 )
    Maar als hij uitslaat hoor ik ook een kleine tik.

    Kan iemand me advies geven??

    Groetjes Remy

    Dank jullie wel alvast
     
  2. nspierbundel

    nspierbundel

    Lid geworden:
    27 sep 2004
    Berichten:
    1.234
    Klinkt als of ie verzuipt.
    Als je de brandstof slang dicht knijpt als de motor loopt, dan gaat deze denk ik meer toeren maken. Zo ja hoofdnaald telkens een beetje indraaien (kleine beetjes)

    Staan de naalden op de fabrieksstand?
     
  3. Remyk1

    Remyk1

    Lid geworden:
    22 jan 2014
    Berichten:
    13
    Nspierbundel,

    Ik weet ik niet, ik heb hem 2de hands gekocht en helaas kan ik nergens een handleiding vinden.
     
  4. nspierbundel

    nspierbundel

    Lid geworden:
    27 sep 2004
    Berichten:
    1.234
    Neem even in je profiel je woonplaats op, misschien is er iemand bij je in de buurt die kan helpen.

    Heb je al aan de naalden gedraaid, bij het schoonmaken?

    Welke motor heb je erop?
     
  5. Remyk1

    Remyk1

    Lid geworden:
    22 jan 2014
    Berichten:
    13
    Ja, maar dan begon hij meer te stotteren,

    Ik heb een protech sx12 motor,
     
  6. Remyk1

    Remyk1

    Lid geworden:
    22 jan 2014
    Berichten:
    13
    Laatst bewerkt: 9 feb 2014
  7. Remyk1

    Remyk1

    Lid geworden:
    22 jan 2014
    Berichten:
    13
  8. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Lees voor de lol de stickies eens door...
     
  9. nspierbundel

    nspierbundel

    Lid geworden:
    27 sep 2004
    Berichten:
    1.234
    Begin eens met de main helemaal dicht te draaien. Niet te vast vast is vast.
    Dan 3 hele slagen uitdraaien.
    Hierop moet de motor lopen.
    Als de motor loopt knijp je de brandstof slang dicht en moet de motor toeren gaan maken.

    Dan voorzichtig de main een kwart slag indraaien. Als je gas geeft moet er een mooie rookpluim te zien zijn.

    hier zou je mee moeten kunnen rijden. Voor het fijnere afstelwerk de stickies lezen.

    Rook is je vriend. Geen rook is een kort leven voor je auto.
     
  10. Remyk1

    Remyk1

    Lid geworden:
    22 jan 2014
    Berichten:
    13
    Hartelijk bedankt,

    De motor ligt nu weer uit elkaar omdat hij idd verzopen is, morgen even schoonmaken en dan ga ik je tips uitvoeren, hartelijk bedankt
     
  11. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.485
    Locatie:
    Sassenheim
    Voor een verzopen motor hoef je niet de motor uit elkaar te halen. Even het plugje eruit en een paar keer aan de trekstarter trekken.
     
  12. Remyk1

    Remyk1

    Lid geworden:
    22 jan 2014
    Berichten:
    13
    Okj, dank je wel voor de tip
     
  13. djmarqo

    djmarqo

    Lid geworden:
    23 okt 2013
    Berichten:
    58
    Locatie:
    Emmen
    Kun je eens een foto plaatsen van je auto? (zonder kap).
    Ik heb nog een handleiding van een Protech Shaft .12 nitro, met die sx12 motor. Deze heb ik namelijk zelf gehad.
     
  14. Remyk1

    Remyk1

    Lid geworden:
    22 jan 2014
    Berichten:
    13
    ja ga ik doen,
     
  15. Remyk1

    Remyk1

    Lid geworden:
    22 jan 2014
    Berichten:
    13
    Ik heb toch maar besloten een nieuwe motor te kopen en ik heb een HPI 15101 gekocht.
    morgen ga ik er erop zetten.

    maar dan jullie wel allemaal voor de behulpzame reacties.
     
  16. nspierbundel

    nspierbundel

    Lid geworden:
    27 sep 2004
    Berichten:
    1.234
    Een nieuwe motor moet je netjes inlopen, houdt hier rekening mee.
    Zoek even hulp bij een club in de buurt.

    Ow ja, een nieuwe motor hoef je niet open te schroeven.
     
  17. Remyk1

    Remyk1

    Lid geworden:
    22 jan 2014
    Berichten:
    13
    hahahah, dank je wel voor de tip, nee ik ga hem zeker niet open schroeven.
     
  18. petertjes

    petertjes

    Lid geworden:
    9 apr 2009
    Berichten:
    486
    Locatie:
    Belgie (Bocholt)
    Zeer slecht advies, een nieuwe motor moet je juist WEL open schroeven.
    Er kan met het productie proces iets fout gegaan zijn. Er kan iets in gevallen zijn, slechte productie, enz. Om hier mee terug te gaan naar de fabrikant als die al gelopen heeft is te laat.

    Geef geen advies als je niet weet wat je zegt.

    gr.
    Peter
     
  19. nspierbundel

    nspierbundel

    Lid geworden:
    27 sep 2004
    Berichten:
    1.234
    En als je de motor wel openschroefd (als beginner) moet je a. Maar hopen dat je de motor goed in elkaar steekt.
    b. Als er wat mis is binnen in kan je NIET terug voor garantie, jij zal m wel verkeerd in elkaar hebben gezet.
    C. Ik heb nog nooit een nieuwe motor open hoeven schroeven, noch in de winkel gezien dat de verkoper dit deed voor het starten van de eerste tank bij verkoop.
    Een nieuwe motor open laten maken door een beginner is wat ik noem slecht advies!
     
  20. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.977
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Yep....

    Vroegâh, toen was dit nog wel eens nodig, maar dan praat ik over motortjes die nieuw waren toen "Petertjes" nog, aehm.... "vloeibaar" was....

    Al minstens 20 jaar is de kwaliteit toch wel zodanig, dat hooguit de allerslechtste en goedkoopste motortjes nog zo'n "voorbehandeling" nodig hadden, maar tegenwoordig zijn zelfs de allergoedkoopste taiwanneesjes gewoon zo uit de doos prima te starten, en inderdaad, als je hem 'vóór het starten eerst zelf uit elkaar haalt, ben je (zowel in NL als in België) de garantie kwijt. Maar JUIST als je hem NIET openmaakt en die motor loopt TOCH in elkaar,juist DAN heb je recht op garantie....

    En pas op: een béétje winkelier ziet in één oogopslag aan de schroeven of een motor open geweest is of niet....

    Groet, Bert
     

Deel Deze Pagina