Als een 'beginner' nog geen acht schroefjes kan los draaien dan inderdaad. Maar als een motor nieuw is kan hij mooi kijken hoe een motor er van binnen uitziet als die nog nieuw is. En kan als er problemen zijn dit vergelijken. Maar goed het is maar een advies.
Draai je de motor van je nieuwe 1:1 auto dan ook open om het even te controleren? Je mag tegenwoordig wel verwachten dat iets simpel als een nitromotor deftig in elkaar steekt.
Petertjes heeft deels gelijk, vroeger deden we niets anders om de braampjes weg te werken. Vandaag de dag mag je verwachten dat de motoren beter afgewerkt worden en zeker bij zo'n HPI motor waarvan er 100.000 over de toonbank gaan met een veel betere garantie dan de dure Italiaanse merken mag je er vanuit gaan dat het wel goed zit...
Bedankt voor alle tips, ik heb hem niet uit elkaar gehaald, omdat denk dat dat maar beter is. ik heb hem nu het eerste tankje stationair laten lopen, op de instellingen zoals ik hem uit de doos haalde, en nu ben ik bij stap 2 van de WOT-method, ik schrijf ook maar alles netjes op wat ik qua instellingen aanpas, lijkt me zeer verstandig voor mij als beginnend hobbist.
Ik ben zeker niet meer nieuw met (brandstof-) motoren, maar een nieuwe motor uit elkaar halen, om te kijken, dat alles goed zit en niks binnen vergeten is ... dat heb ik nog nooit gehoord en ook nog nooit gedaan ! Trouwens, alle mijn brandstofmotoren draaien goed na de inloop-fase. Groet Uwe