Ik ben voor mijn Rustler opzoek naar iets waarmee ik snel, zonder de kap eraf te halen de tank bij kan vullen met nitro. Ik dacht eerst aan een vulpistool, maar dat werd afgeraden o.a. wegens de kleine inhoud van het tankje op een pistool. Ik ben geen wedstrijdrijder. Op internet het een en ander opgezocht voor alternatieven, maar alles wat ik vind is nogal gedateerd (<2006). Bestaat er iets, waarmee ik dmv een gaatje in de body, de brandstoftank bij kan vullen zonder de kap eraf te halen?
Gat maken in de zijkant, gatje voor met iets om de tank open te trekken (kan een tywrap zijn) en een vulfles gebruiken.
Je jan ook een extra vul nippel in de tank maken. Doormiddel van een slangetje en een handige sluiting op je body maken. Je kan het slangetje langer laten is misschien handig bij opnieuw starten of iets. Dan keg he de kap zo naast je auto. Aan einde van het slangetje een oneway klepje zetten. Op je vulfles maak iets wat presies in dat klepje valt. Uitkomst: Rijden, tank leeg, vulfles op body drukken, keer knijpen en rijden. Beetje het f1 idee
Zoiets : http://hobbyking.com/mobile/viewproduct.asp?idproduct=7678&type=&idparentcat=128 Let op is er voor nitro en benzine. Deze verschillen met de rubbers ivm aantasting. Hand brandstof pomp erbij en je kan tanken.
Easy solution... Niet nodeloos moeilijk maken Ik verzeker u dat de speedhouse pitters hem voltanken op 2-3 seconden, beetje gelijk de F1 dus :rolling:.
Dank iedereen voor de reacties. Zit inmiddels aan een systeem te denken zoals nspierbundel aangeeft. Een soort van verlengstuk dat je op de tank zet (ipv de cap met veer die er nu op zit). Dan nog iets vinden zodat ik mijn vulfles erop aan kan sluiten, en klaar is Kees.
De vulnippelgaat tussen een slang (uitlaat of carb) en sluit af, soort automatische klep, met de vulnippel die je op je fles moet zetten. Bij vliegtuigen gebruiken we een pomp.
Wat Stevie zegt; dat is de beproefde en makkelijkste manier... Al het andere is geprobeert maar is nooit handig of snel gebleken. Het verlengen van de hals van de tank door de body is een slecht idee; als je over de kop gaat wordt de tankdeksel open getrokken en ben je al je (dure) nitro kwijt!
@Stewie Misschien een domme vraag maar, heb jij je auto aangepast, of gebruik je het gewoon zoals het stock geleverd werd? Kan op de eerste foto niet veel aanpassingen ontdekken
Buiten de opening iets groter gemaakt is het idd gewoon standaard. Werkt ook goed en snel. Wou een foto posten van mijn truggy van vorig jaar (want daar zie je het beter) maar vond er geen .
Hoe heb jij het opgelost verder met je cap op de tank? Heb jij iets van een tie-wrap eraan zitten om hem open te trekken, of heb je er een andere cap op kunnen zetten?
Tyrap op het tankje: Gat in body (in dit geval bij een onroad body): Tyrap gaat door het gat in de voorruit, als daaraan trekt gaat de tankdop open en dan kan je via een gat in het zijruit (of dak zoals bij deze foto) met de tankfles vullen...
Wat stewie en bart banaan benoemen is de allermakkelijkste oplossing. Als er manieren waren die beter of sneller waren had iedere wedstrijd rijder dit op de auto zitten ! Hier voorbeeld van hoe het tijdens wedstrijd aan toe gaat :