algemeen draadje voor actueel neergestorte vliegtuigen.

Discussie in 'FullScale-Forum' gestart door Bertus, 25 feb 2009.

  1. ashikaga

    ashikaga

    Lid geworden:
    1 mrt 2009
    Berichten:
    1.010
    Locatie:
    Near EHvb
    Ik heb ze toen ik nog aan zweefvliegen deed regelmatig gedaan. Natuurlijk is het even wennen in het begin maar als je eenmaal doorhebt hoe het moet is het best gaaf om te doen aangezien je toch nog steeds controle hebt :)

    Alleen een plotselinge windshear kan de lol ineens goed verpesten.

    Hier een mooie sliplanding van een Cub :

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. kuperus

    kuperus

    Lid geworden:
    18 nov 2005
    Berichten:
    1.220
    Locatie:
    Den Haag
    @ashikaga: ik bedoel het vele veranderen van de pitch attitude, dat gebeurt alleen omdat z`n flare te heftig was en daarna neus weer naar beneden moest drukken... teveel en opnieuw flaren.

    zal turbulent zijn geweest, maar maar kies er dan voor om een go-around te maken en niet tegen wil en dank die baan te halen... zijn er al teveel mee op hun plaat gegaan...
     
  3. ashikaga

    ashikaga

    Lid geworden:
    1 mrt 2009
    Berichten:
    1.010
    Locatie:
    Near EHvb
    Ah op die manier ! :) Snap het Kuperus !!

    Ik moet zeggen dat het net lijkt alsof hij een tailwind knal krijgt maar dat zal het bijdrukken zijn geweest.

    Ash.









    .
     
  4. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.776
    Locatie:
    Krimpenerwaard
  5. kuperus

    kuperus

    Lid geworden:
    18 nov 2005
    Berichten:
    1.220
    Locatie:
    Den Haag
    @ash, kan ook nog, maar dan zou ik op dat moment persoonlijk de go-around in zijn gegaan en niet willens en wetens de baan opzoeken... dat is hoe je je neuswiel goed kunt verknallen... (en vaak nog wel meer dan dat)
     
  6. ashikaga

    ashikaga

    Lid geworden:
    1 mrt 2009
    Berichten:
    1.010
    Locatie:
    Near EHvb
    Met je eens Kuperus, een go-around zou beter zijn geweest. Je ziet dat verschillende toestellen in die Birmingham video ook doen.


    Ash.
     
  7. ashikaga

    ashikaga

    Lid geworden:
    1 mrt 2009
    Berichten:
    1.010
    Locatie:
    Near EHvb
  8. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
  9. ashikaga

    ashikaga

    Lid geworden:
    1 mrt 2009
    Berichten:
    1.010
    Locatie:
    Near EHvb
    Aiiii dat gaat dus weer lekker... Not.

    Triest van die wingsuit mannen. Hopelijk is de deltavlieger niet al te zwaar verwond.




    .
     
  10. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
  11. kuperus

    kuperus

    Lid geworden:
    18 nov 2005
    Berichten:
    1.220
    Locatie:
    Den Haag
    wat voor stunt hebben ze het over... heb het nu op meerdere sites gelezen... wordt alleen niet gezegd wat hij geprobeerd zou hebben
     
  12. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.829
    Locatie:
    Nootdorp
    Het was geen routinevlucht, er was een feestje.

    De piloot zal dus iets hebben gedaan om een extra tintje te geven aan de vlucht.
     
  13. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Het schijnt dat ie barrel roll wilde maken
     
  14. kuperus

    kuperus

    Lid geworden:
    18 nov 2005
    Berichten:
    1.220
    Locatie:
    Den Haag
    dat is een maneuvre die je met elke kist kan doen...
     
  15. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Kan, mits goed uitgevoerd.
    maar met 10 personen achterin???
     
  16. kuperus

    kuperus

    Lid geworden:
    18 nov 2005
    Berichten:
    1.220
    Locatie:
    Den Haag
    als CG niet klopt is het heel ander verhaal... maar dan zou hij ook al problemen met vliegen moeten hebben... Barrel Roll is geen HIGH G manoeuvre volgens mij...
     
  17. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.829
    Locatie:
    Nootdorp
    Wel als het toestel aan z`n max. laadvermogen zit. Ergens houdt het op :rolleyes:
     
  18. jetpropdlx

    jetpropdlx

    Lid geworden:
    10 jun 2004
    Berichten:
    2.632
    Locatie:
    Maasmechelen/Hapert/EBZW
    uit geruchten heb ik gehoord dat er negatieve krachten op de vleugel zijn gekomen. Eerder werd ook al gesproken over parabool vlucht.
    Maar het onderzoek is nog niet afgerond zover ik weet.
    dit stond op ASN Aircraft accident 19-OCT-2013 Pilatus PC-6/B2-H4 Turbo Porter OO-NAC
     
  19. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.010
    Locatie:
    Moordrecht
    Een goed uitgevoerde barrel roll heeft enkel positieve G's tot gevolg.

    De PC-6 is ongeschikt voor aerobatics. (+ 3.58 G / – 1.43 G)
    Met een cabine vol para's een barrel roll uitvoeren is vragen om problemen.
     
  20. ashikaga

    ashikaga

    Lid geworden:
    1 mrt 2009
    Berichten:
    1.010
    Locatie:
    Near EHvb
    Denk dat de nabestaanden wel een reden hebben om schadevergoeding te eisen.

    Wat een enorme fout van die piloot zeg.




    .
     

Deel Deze Pagina