NK Seizoen 2014

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Rob Janssen, 12 feb 2014.

  1. Dave Lunenburg

    Dave Lunenburg

    Lid geworden:
    28 jan 2013
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Valkenswaard
    Inschrijfkosten wedstrijd dag

    Rob,
    Korte vraag over het inschrijfgeld per NK. Ik ga in ieder geval een licentie aanvragen, twijfel tussen alleen de licentie en de complete met de inschrijving er bij.
    Ik zal normaliter 4 van de 6 wedstrijden in de mod mee gaan doen.
    Graag info, of is dit per club afhankelijk?
     
  2. Rob Janssen

    Rob Janssen

    Lid geworden:
    5 feb 2006
    Berichten:
    581
    Locatie:
    Apeldoorn
    Hoi dave


    Inschrijven per race kost 15 euro als je een light licentie neemt van 40 euro. Bij 4 races is het om het even of je een light of volledige licentie neemt.
     
  3. Rob Janssen

    Rob Janssen

    Lid geworden:
    5 feb 2006
    Berichten:
    581
    Locatie:
    Apeldoorn
    De inschrijvingen zijn nog open tot het 1e NK, oftewel niet zo lang meer.
    Zorg dus dat je je op tijd inschrijft en de betaling voldoet !!
     
  4. stevenkoiter

    stevenkoiter

    Lid geworden:
    12 dec 2003
    Berichten:
    317
    Locatie:
    Den Haag
    Gisteren heb ik voor het eerst buiten op de HFCC met de Muchmore motor gereden. Ik heb dit gedaan met een verplaatsing van 4.5 zoals we ook doen met de SP13.5v3 en 12 graden timing (volgens mij is dit ongeveer ETS Zero). In vergelijking met de oude NK motor ging de Muchmore motor zelfs iets harder op het rechte stuk. Temperaturen die ik heb gemeten waren rond de 30 graden na ruim 5 minuten rijden. Natuurlijk is het momenteel nog niet heel erg warm buiten, maar dan nog lijkt het allemaal minder erg dan gedacht.

    Tijdens het testen op de indoor baan bij rcparadise liepen de temperaturen van de Muchmore motor met een verplaatsing van 5.0 bij mij veel hoger op, waarom dit zo is gegaan komt denk ik door het rijden van 0 graden op het endbell (Volgens de ETS organisatoren zou dit gelijk zijn aan de ETS Zero endbell). Waarschijnlijk werk deze motor dan niet efficient en wordt deze een stuk warmer.
     
  5. Rob Janssen

    Rob Janssen

    Lid geworden:
    5 feb 2006
    Berichten:
    581
    Locatie:
    Apeldoorn
    Vooralsnog zijn er ruim voldoende aanmeldingen voor een NK Toerwagen modified klasse, maar helaas nog niet om een NK Stock klasse dan wel NK Pro10 klasse van de grond te krijgen.

    Wel zie ik enkele personen die een light licentie hebben aangevraagd. Helaas draagt dit niet bij aan het aantal licentiehouders (7) dat nodig is om een klasse officieel te kunnen rijden. Of er moeten zich nog wat mensen inschrijven, of mensen meoten alsnog besluiten te switchen van een light licentie naar een Stock of Pro10 licentie. Anders zullen deze klassen niet als NK klasse verreden kunnen worden. Uiteraard zijn ze wel welkom als 'gastklasse'.
     
  6. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.476
    Locatie:
    Sassenheim
    Vraag ik mij dan toch af wat de reden is dat de stock massaal genegeerd wordt.
     
  7. foxspeed

    foxspeed

    Lid geworden:
    16 feb 2005
    Berichten:
    398
    Locatie:
    flevoland
    Vraag jij je dat nou echt af Roelof??
     
  8. Rob Janssen

    Rob Janssen

    Lid geworden:
    5 feb 2006
    Berichten:
    581
    Locatie:
    Apeldoorn
    Gewoon wederom opwekking van discussie, niks geen 'afvragen' in mijn ogen.
     
  9. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.476
    Locatie:
    Sassenheim
    Ja, dat vraag ik mij echt af.
    Dat je jaarlijks een teruggang ziet is (helaas) normaal en met div redenen te verklaren. Het in 1x van een vrij grote groep naar nog geen 7 deelnemers betekent dat er een reden is. OK, je ziet ineens een grote verschuiving naar mod, een klasse welke in de voorgaande jaren om diverse redenen geen animo kende. Het 1 heeft waarschijnlijk met de ander te maken maar de vraag "waarom?" blijft.
     
  10. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Regelgeving....

    Op het moment dat er geen regels zijn, en iemand wint bijvoorbeeld vanwege een hele lichte auto, gaat men zeuren dat er een regel moet komen omtrend het gewicht. Inmiddels is er zoveel gezeur geweest, dat men weer zeurt dat er teveel regels zijn.

    Dus gaat men ETS rijden (die wel het regelement te danken heeft aan de 1e regel die ontstaan is)
    Ik denk dat ook dit voorbij gaat, en men weer met beide beentjes op de grond komt, en er weer nationaal gereden gaat worden later.

    Voor nu denk ik dat je wellicht als Nomac mee moet in dit "grote evenementen idee" en een NK moet houden in 1 weekend. Plaatsing vrij, of wellicht via de clubraces.
     
  11. foxspeed

    foxspeed

    Lid geworden:
    16 feb 2005
    Berichten:
    398
    Locatie:
    flevoland
    Naar mijn menig teveel regels waardoor de drempel te hoog wordt.
    Hou het simpel en hou het inschrijf geld laag zie het terug kerend succes van een tamiya cup van afgelopen weekend 61 man, twee heats F1.
    Inschrijfgeld 7,50 wat direct terug vloeit in de kas van de club!
    Ook hier zijn regels en best strak maar ook weer heel veel mogelijkheden.
     
  12. foxspeed

    foxspeed

    Lid geworden:
    16 feb 2005
    Berichten:
    398
    Locatie:
    flevoland
    Ik zou als nomac afstappen van het licentie gebeuren wat het onnodig duur maakt.
    Zelf een dag licentie is in mijn ogen veel maar veel te duur 25 euro dus niet aantrekkelijk.
    Opdit moment kan je bijna overal als je wilt een openclub wedstrijd meepakken à 10 euro gemiddeld.
    Het is opdit moment voor de clubs die aangesloten zijn bij de Nomac sectie elektro alleen maar een verlies post men moet meer afdragen aan de Nomac dan men er wat voor terug krijgt en dan niet de clubs vergeten die wel afdragen en geen NK toebedeeld hebben
    gekregen.
    Denk dat men met een totaal ander concept moet gaan komen wat voor een ieder aantrekkelijk is zowel rijders als de clubs.
     
  13. footy71

    footy71

    Lid geworden:
    30 dec 2004
    Berichten:
    649
    Stock, Modified, F1, het zijn helaas golfbewegingen die blijven komen en de hobby niet toegankelijker en goedkoper maken (je schaft het een aan en het ander wordt weer populair)....wat dat betreft biedt de Tamiya Cup wat meer stabiliteit, al een aantal jaren min of meer dezelfde klasses met in grote lijnen dezelfde reglementen.

    Mvg
    Marcel
     
  14. EZman

    EZman

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    139
    Vorig weekend eerste BK gehad met ongeveer dezelfde technische regels als in Nederland, Modified (22 piloten) Stock 10.5 (18 piloten) F1 (10 piloten) + een open clubreeks (5 piloten) totaal 55 piloten.
    Wel een veel simpeler systeem van licenties, eerste 2 jaar 20€ per jaar (rookie) daarna 30€ (full) en 12€ per race (waarvan 2€ naar een pot gaat en op het einde van het seizoen onder de piloten verdeeld word in prijzen)
    Plus enkele mensen en clubs die zich inzetten om volk naar de circuits te krijgen zonder forums waar alleen maar op geluld word, maar waar geen enkele oplossing uit komt.

    MJ
     
  15. foxspeed

    foxspeed

    Lid geworden:
    16 feb 2005
    Berichten:
    398
    Locatie:
    flevoland
    Ezman een vraag: betalen de clubs ook nog een bijdrage aan de BK organistatie?
    In nederland moet de club aan de nomac sectie geld afdragen + 6 euro van elk
    Voor elk club lid. Hoe gaat dat in belgie?
     
  16. EZman

    EZman

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    139
    De licenties worden betaald door de piloten aan de clubs en die storten het bedrag door aan de FBA, zonder bijkomende kosten.
    Per race 10€ van de piloot voor de organiserende club.

    MJ
     
  17. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.476
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik vind niet dat je een merkencup moet vergelijken met iets als de NOMAC. Een merkencup mag bv. op de wedstrijden verliezen draaien omdat het de handel promoot.
    Gezien er in de tourwagens niet zoveel mensen het merk Tamiya rijden denk ik ook niet dat dit een grote rol speelt. Ik vind het nogal een aardige stap van vorig jaar een 39 geregistreerde deelnemers (waarvan ruim 20 licentiehouders?) naar nu 6 licentiehouders met het risico helemaal geen stockklasse te hebben. De verandering is te groot om te zeggen dat er om div. redenen een natuurlijk verloop is.

    België is dan niet veel anders dan Nederland. Ook in Nederland betaal je 10 euro per wedstrijd (full licentie) en een paar tientjes licentiekosten.
     
  18. foxspeed

    foxspeed

    Lid geworden:
    16 feb 2005
    Berichten:
    398
    Locatie:
    flevoland
    Deze reactie had ik wel verwacht dat je een merken cup niet mag vergelijken met een NK maar voorlopig zijn daar wel 60 rijders!!
    Er is daar maar 1 succes eenvoud en stabiliteit in het regelement!!!
    Instap is laag en ja ook hier kan je het zo duur en zo gek maken als je wil maar die keuze heb je wel zelf en dat kan me niet zeggen in de stock klasse.
     
  19. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Welke stockrijder schrijft zich nog even in en zorgt voor een officieel gezellig en vet Stock NK? Wie gaat er door voor de koelkast :D

    Groet Robert
     
  20. Rob Janssen

    Rob Janssen

    Lid geworden:
    5 feb 2006
    Berichten:
    581
    Locatie:
    Apeldoorn

    Ik hoop ook dat er nog iemand (liefst meerdere natuurlijk) bij komt ! Zou leuk zijn.
     

Deel Deze Pagina