On-road nieuwtjes

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Oscar, 6 aug 2011.

  1. borderonlineshop

    borderonlineshop

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Wilhelminakade 69, Uithoorn
    Nieuwe Mini-Z Sports modellen

    [​IMG]
     
  2. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Deze is wel echt heel gaaf Michel!!! :D
     
  3. borderonlineshop

    borderonlineshop

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Wilhelminakade 69, Uithoorn
    maar 159,-euries van je vandaan ;)
     
  4. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    En dat blijft hij ook ;)

    Als ik er al een koop is het voor in de vitrine en dan kan ik voor dat geld ook een Die-Cast model kopen. Mini Z is hier in de buurt niet dus... Als ik nog in Zaanstad had gewoond Michel dan had ik er eentje bij je komen halen... :D
     
  5. Lyrix

    Lyrix

    Lid geworden:
    14 apr 2013
    Berichten:
    127
  6. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Die is niet zo nieuw meer, want hij is al vanaf juni 2013 leverbaar via de Kyosho dealers in Nederland...
     
  7. Lyrix

    Lyrix

    Lid geworden:
    14 apr 2013
    Berichten:
    127
    Oh ik dacht dat ie dit jaar zou uit komen.. Maja toch een mooi ding ;)
     
  8. René H

    René H

    Lid geworden:
    21 feb 2008
    Berichten:
    412
    Locatie:
    Almere-Buiten
    Heb even de site bekeken, zien er inderdaad cool uit met een diffuser
    Alleen zijn de body's een beetje aan de prijzige kant voor 1/12, maar zag wel dat je er ook verlichting in kunt maken :D leuk voor tijdens het indoor seizoen.

    zouden ze ook een beetje grip geven?:cool:

    gr. rene
     
  9. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
  10. stephanbeelen

    stephanbeelen

    Lid geworden:
    13 dec 2007
    Berichten:
    1.112
    Locatie:
    Haarlem
    wel een vet ding maar een 540 motor, is die wel sterk genoeg.... wanneer ga je hem rijden martin....
     
  11. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Ik denk niet dat ik ermee zal gaan rijden Stephan, wellicht Julius, en laten we hopen de 1/10 brandstofrijder.
     
  12. stephanbeelen

    stephanbeelen

    Lid geworden:
    13 dec 2007
    Berichten:
    1.112
    Locatie:
    Haarlem
    We zullen zien.... wel gaaf hoor...
     
  13. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
  14. andyr74

    andyr74

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    586
    Woensdag ben ik mijn 747e gaan halen.
    Nu nog bouwen en dan testen.

    Als electro heb ik voor dezelfde setup als serpent gekozen:
    Tekin RX8 gen2
    LRP Dynamic 10BL 4800kV motor
    3S lipos
     
  15. René H

    René H

    Lid geworden:
    21 feb 2008
    Berichten:
    412
    Locatie:
    Almere-Buiten
  16. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    spannend!
     
  17. andyr74

    andyr74

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    586
    Vorige zaterdag voor de eerste keer kort gaan testen met de nieuwe serpent 747e.
    De electro bestond uit
    - Tekin RX8 gen2
    - LRP Dynamic 10BL 4800kV motor
    - 3S lipos (LRP 4500 mAh)


    De Tekin RX8 gen2 esc stond voorlopig nog in blincky mode maar dat ging voor een eerste test reeds hard genoeg. Power genoeg en de snelheid zat er ook goed in. Nu enkel nog eens zoeken naar een goede verhouding die goede prestaties levert en waarbij de motor toch niet te warm wordt.
     
  18. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    En hoe warm werd je motor dan exact?

    Tot 90 celcius, moet de motor zonder problemen kunnen hebben, en dit is voor je gevoel best heet! Eventueel zijn er nette mogelijkheden verkrijgbaar om een ventilator op je motor te plaatsen, en dit scheelt echt zomaar 30 graden.

    De vertimings mogelijkheden van de Tekin RX8 regelaar zijn niet zo spectaculair, als boost/turbo zoals je het ziet in de 1/10 regelaars. Verwacht er geen wonderen van.
    Ik ben ermee bezig geweest met in mijn 1/8, en merkte eerlijk gezegd geen verschil, tussen "0" timing, en "30"...
    Maar dit is met de T8 1/8 motoren, die reageren wellicht compleet anders dan jouw LRP motor.

    Mijn ervaring nu op dit gebied, wil je harder, zet dan een grotere pinion erop, klaar.
     
  19. Randoii

    Randoii

    Lid geworden:
    13 mei 2014
    Berichten:
    55
    Locatie:
    Venlo
    [​IMG]
    zag hem nog niet voorbij komen, als ik ooit een on-road ga kopen lijkt me deze wel leuk
     
  20. andyr74

    andyr74

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    586

    Bij een eerste rit zat ik met een motortemp op amper 55gr.
    Daarna de spur rond gereden ten gevolge van een losgekomen pinion.
    Met een andere = kleinere spur (van 75T naar 69T) en uiteraard ook al met een wat hoger tempo gereden zat de motortemp op 72gr na pakweg 5 minuten rijden ongeveer. Temperaturen werden gemeten met een tempgun. Bij deze Tekin kan je de temp van de motor ook uitlezen na de rit maar dit moet ik nog even nagaan in hoeverre dit overeenkomt.

    Ik ben nu even aan het zien welke ventilator er op de motor kan. Helaas is er niet zo heel veel plaats. Vermoedelijk zal het een kleine ventilator worden achter de motor. Bovenop de motor is wat moeilijk om dat de 3 draden daar net naar de esc lopen (zoals op de foto's op de site van serpent).
    Omdat er ook geen bevestigingen voorzien zijn voor een ventilator ben ik aan het zien voor een castle creation. Deze worden blijkbaar met spanbandjes rond de motor vastgemaakt. Een collega rijder heeft dit op zijn 1/8ste E ook zo gedaan zonder problemen.

    Esc werd niet gemeten. Deze had totaal niet warm.
    De mogelijkheden tot vertiming van de esc heb ik nog niet in detail bekeken. Ik heb enkel gezien dat er minder mogelijkheden zijn dat bij een high-end 1/10 esc.
     

Deel Deze Pagina