koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Oscar, 1 jul 2008.

  1. Tazman

    Tazman

    Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Berichten:
    2.570
    Locatie:
    Lelystad
    De lager maat van het uiteinde van de Corally as is het zelfde als die van IRS.
    Buitenmaat is anders(Corally heeft grotere buiten maat lagers)
    Lengte zal je moeten opmeten of dit werkt.
    Maar wat al gezegd word, het Corally dif is absoluut niets slecht.

    Mvg Roy
     
  2. bricks

    bricks

    Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Berichten:
    3.569
    Locatie:
    Rijsenhout

    Kan je mij daar wat meer over vertellen. Ik heb sinds kort een gebruikte "next generation" in mijn bezit en zet die graag op rubber
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  3. BenV

    BenV

    Lid geworden:
    21 sep 2009
    Berichten:
    306
    Locatie:
    Heemstede

    De lagers die ik dan nodig heb zijn 1/4"x11/25" maarja die zijn er niet...


    Corally 10SL 235mm 10,5turns motor from HobbyWing and an ESC also from HW, JFT tires, Nissan P35 Body (Corally), 7200mAh batteries from Intellect
     
  4. Tazman

    Tazman

    Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Berichten:
    2.570
    Locatie:
    Lelystad
    @Ben...Huh??
    De IRS as heeft heel andere lager maten.
    Inwendig het zelfde als de Corally dif kant(dus lager wat in je spur zit), buitenkant IRS hub maat.
    Zelfde als de as lager maat van een IRS as.

    Mvg Roy
     
  5. BenV

    BenV

    Lid geworden:
    21 sep 2009
    Berichten:
    306
    Locatie:
    Heemstede

    Ik net de as gemeten van m'n (CRC) IRS as en die meet ik toch echt wel 6.40mm en die van Corally is 7mm.
    Dus toch anders!


    Corally 10SL 235mm 10,5turns motor from HobbyWing and an ESC also from HW, JFT tires, Nissan P35 Body (Corally), 7200mAh batteries from Intellect
     
  6. Tazman

    Tazman

    Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Berichten:
    2.570
    Locatie:
    Lelystad
    Jij had het toch alleen over het IRS diff??
    Niet over complete as.
    Complete as heeft idd inch lagers en de Corally heeft metrisch voor de as maar inch voor de dif hub en spur gear.
    Denk dat we een kleine misunderstanding hebben;)

    Mvg Roy
     
  7. BenV

    BenV

    Lid geworden:
    21 sep 2009
    Berichten:
    306
    Locatie:
    Heemstede

    Ja kan "beuren"!
    Ik wil weer met m'n IRS "complete" as met diff rijden, nooit geen problemen mee gehad!
    Vanavond weer gezeur gehad met die waaaardeloze Corally as/diff, wat rampeplan is dat zeg.
    Zijn er ook niet rij hoogte blokjes voor een IRS?


    Corally 10SL 235mm 10,5turns motor from HobbyWing and an ESC also from HW, JFT tires, Nissan P35 Body (Corally), 7200mAh batteries from Intellect
     
  8. kramxel

    kramxel

    Lid geworden:
    21 aug 2006
    Berichten:
    370
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  9. studio-micka

    studio-micka

    Lid geworden:
    29 jun 2012
    Berichten:
    30
    Locatie:
    west vlaanderen
    dif

    mooie youpie tupie en helder uitgelegd nog you tube die niet te missen zijn ?
     
  10. Maurits

    Maurits

    Lid geworden:
    16 jan 2006
    Berichten:
    953
    Een korte tijd geleden heb ik een voor mij nieuw begrip ontdekt, namelijk rollout. Voorheen keek ik altijd naar de tandwielverhouding maar niet naar de rollout, echter (wat ik er van heb begrepen) is dit veel belangrijker. Zeker bij F1's, en ook omdat ik mijn foam banden niet afdraai. Het is natuurlijk verschillend per circuit, maar wat is een gangbare koers aan rollout voor in- en outdoor?

    Ik heb vooralsnog op dit moment een rollout van 56mm voor het circuit in Deventer (Hot Wheels). Ik rijd brushed, namelijk met de F1 tuned.
     
  11. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Als je de rollout wil vergelijken met een FDR dan geldt het volgende.

    Hoge FDR = Lage rollout (meer acceleratie, minder top, lage temperatuur)
    Lage FDR = Hoge rollout (minder acceleratie, hoge top, hoge temperatuur)

    Welke rollout je precies moet nemen hangt af van een aantal factoren.

    - Lengte van de baan.
    - Type baan (technisch of high speed).
    - Type motor (rpm, koppel, stock of modified).
    - Type esc's
    - Timing op de motor en timing/boost in de ESC.
    - Buitentemperatuur.

    Om je meteen uit de droom te helpen, er is géén ideale rollout voor indoor en outdoor.
    Dit kan per race verschillen. Wat je wel kan doen is kijken bij de andere rijders die met (ongeveer) dezelfde spullen rijden en daar je begin rollout op baseren. Vanuit dat punt ga je kijken of je naar een hogere of lagere rollout moet/kan gaan.

    Als je een smartphone hebt kan je de app downloaden RC FDR/ROLLOUT FREE.
    Daarmee kan je makkelijk de rollout berekenen van de auto.
     
  12. Maurits

    Maurits

    Lid geworden:
    16 jan 2006
    Berichten:
    953
    Voorgaande wist ik reeds allemaal al. Vandaar ook dat ik aangaf dat ik met een brushed setup rijdt met een F1 tuned, en dus niet te maken heb met vertimen of dingen. Heel basaal. Ik haalde expres Deventer aan om inderdaad misschien ervaringen van mede F1-rijders te kunnen opvangen mbt de rollout daar. Dan had ik in elk geval een richting. Maar deze rollout heb ik via de Heilige Koe als advies gekregen, dus dat zal dan wel snor zitten!
     
  13. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  14. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Is er ergens (nee, ik heb niet alle 425 pagina's doorgespit) overzicht van actuele Pro Ten kits / merken?

    Dank,

    Hugo
     
  15. Tazman

    Tazman

    Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Berichten:
    2.570
    Locatie:
    Lelystad
    Corally, RC Devil, VIP performance om een paar 235MM kit te noemen.
    200MM is makkelijker.
    CRC, Associated, Xray, RC Devil, Corally om maar een paar 200MM kits te noemen.

    Mvg Roy
     
  16. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    - Corally 10SL
    - RC-Devil PC10H3X
    - RC-Devil PC10H4TI
    - VIP-Performance Sonic CSE
    - VIP-Performance Vorlon (update voor Sonic CSE)

    Dat zijn inderdaad de toonaangevende 235mm kits...
     
  17. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Laatst bewerkt: 23 apr 2014
  18. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    1.

    dubieuse website dus oppassen.

    2.

    Er zit maar bar weinig bruikbare foam op de originele achterbanden want er zit nog een plastic rand aan de binnenzijde die snel het asfalt zal raken. Plus weinig keuze in verschillende foamsoorten. Je kunt de wgt/pro10 achterbanden (die de standaard zijn voor dit soort auto's) niet/lastig gebruiken met de standaard as en bevestiging zoals die nu is. Voorkant is ook niet alles. Is lastig dus. Wordt niet voor niets afgekraakt.
     
  19. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    1 lijkt steeds meer to good to be true.

    2 ik twijfel hier toch over. Laat me uitleggen waarom, mogen jullie daarna op het verhaal schieten...

    Ik wil dit jaar gewoon de Tamiya Cup blijven rijden. Pro10 wordt voor wedstrijden op z'n vroegst volgend jaar. Ik wil er wel alvast mee aan de slag, zodat ik niet als complete leek aan de start verschijn. Ik heb gevonden dat de F103 achteras er op past met 2 simpele spacers, en ook de voorasjes van die auto zijn pas te maken op de fusees van deze. Daarmee is het een werkbare auto, denk ik. Betere kap erop, leuk torretje en ESC om te beginnen. Ik rijd op een vlakke asfalt parkeerplaats, redelijk schoon. De voorkant mist wat afstellingsmogelijkheiden (wel camber, geen caster, geloof ik); ik denk dat ik dat niet mis als leer-auto. Mijn idee zou zijn met deze auto te starten, kijken of ik het leuk vind en onder controle krijg. Als dat zo is, kan ik met een andere bodemplaat (ik ben freubelaar) de auto langer en breder maken, en misschien van andere voorwielophanging voorzien voor volgend seizoen.

    Klinkt dit logisch?

    Dank,

    Hugo
     
  20. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    Ik weet niet of je die spullen al hebt liggen. Als je een f103 as met alles erbij hebt en het past dan zou je dit kunnen doen. Daarentegen zou je op een f103chassis ook een wgt of andere kap kunnen plaatsen en ben je meteen klaar om even te proberen.

    Een auto die kwa materiaal en afstelmogelijkheid wat beter is rijd ook meteen wat beter en ben je dus eerder op weg. Dit komt het plezier wel ten goede. Aan jou de keuze natuurlijk.

    Deze auto's komen pas echt tot hun recht op een circuit met wat grip.
     

Deel Deze Pagina