Offroad Truggy advies gevraagd

Discussie in 'Electro offroad' gestart door aestiva, 4 mei 2014.

  1. aestiva

    aestiva

    Lid geworden:
    24 nov 2010
    Berichten:
    617
    Locatie:
    Utrecht/Vleuten
    Ik heb jullie advies nodig. Vandaag heb ik de Traxxas XO-1 verkocht en ik heb ik weer wat budget. Nu ben ik op zoek naar een goede stevige truggy.

    De truggy ervaringen die ik nu heb zijn alleen met E-revo. Ik rij voornamelijk op 6s en heb daarom ook de bekende diff problemen.

    Ik zie door de bomen het bos niet mer maar kom op deze Truggy's uit:
    Team C T8Te
    Thunder TIger ST4 G3
    Mugen MBX-6T

    Wat zou jullie voorkeur zijn en zijn deze auto's sterker dan de E-revo? Ik ben de onverwoestbaarheid van de Vorza gewend en zou willen dat mijn truggy ook zo sterk zou zijn.

    Mijn voorkeur is om de auto 2e hands te kopen of eventueel als de roller.
    Is het aan te bevelen om mijn Mamba combo van de E-revo of Vorza hier in te zetten of zijn er veel betere alternatieven?
    Ik wil graag op de baan er mee rijden en mijn voorkeur is dus een truggy die niet meteen achterover slaat bij het gas geven.

    Alvast bedankt!
     
    Laatst bewerkt: 4 mei 2014
  2. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Ligt aan wat je wilt uitgeven. Maar die 3 die jij noemt zijn allemaal beter dan een revo. TeamC truggy is 2de hands heel moeilijk te vinden volgens mij.
    Je kan evt ook kijken naar een losi eight. Alle autos met center diff kan je voor zorgen dat je volgas weg kan rijden zonder wheely.
    een betere alternatief van mamba monster is xerun 150a esc en hobbywing 4274 sensored motor. Of je kan ook een tekin setje nemen, maar das bijna hetzelfde alleen 2x zo duur.
     
  3. Paul Benard

    Paul Benard

    Lid geworden:
    18 jun 2010
    Berichten:
    430
    Locatie:
    Odijk
    Mugen ben ik altijd wel over te spreken. Echter had de mbx6t er wel een beetje last van dat de diffhuizen snel uitsleten. Overigens is de mbx7t ook al uit en komt daar binnenkort de eco (electro) variant van uit. Die alles van de 6 heeft gefixt.

    Team C is vrij nieuw en hoor ik goede verhalen over.

    Thunder tiger zelf geen ervaring mee.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  4. HobbyRC

    HobbyRC

    Lid geworden:
    12 mrt 2013
    Berichten:
    343
    Locatie:
    Asperen (Gelderland)
    Mijn advies voor jou zou zijn om voor mugen te gaan. Wellicht met de komst van de nieuwe gaan er wat nitro wedstijdrollers van de hand welke je dan om kan bouwen naar electro. Uitgesleten diffhuizen heb ik nog geen last van gehad met mijn electro mugen Truggy. Zou wel leuk zijn een extra electro Truggy op raco2000. Ombouw hoeft niet echt heel duur te zijn.
     
  5. aestiva

    aestiva

    Lid geworden:
    24 nov 2010
    Berichten:
    617
    Locatie:
    Utrecht/Vleuten
    Ja idd! Ik wil wat vaker bij Raco racen, maar de E-revo is daar niet geschikt voor. De vorza op zich wel maar ik wil toch een truggy. Ik zal kijken naar de Mugen. Ik heb op dit moment ook op een Thunder Tiger geboden.
     
  6. aestiva

    aestiva

    Lid geworden:
    24 nov 2010
    Berichten:
    617
    Locatie:
    Utrecht/Vleuten
    Wat is het verschil bij Mugen met de ECO variant?
     
  7. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    De ECO variant is van Mugen uit een electro versie :)

    Ik heb jaren met de MBX6T gereden, diffhuizen waren perfect. Na een seizoen kan je deze best eens vervangen. Maar dit is met elk merk truggy zo, omdat er zoveel krachten op het diffhuis komen...

    Persoonlijk zou ik de MBX7T ECO overwegen. Nieuwste versie, nog jaren onderdelen en hij zou geweldig moeten rijden met zijn layout. Als de MBX7T iets eerder was uitgekomen zou ik dit wedstrijdseizoen ook ermee gereden hebben :)
     
  8. HobbyRC

    HobbyRC

    Lid geworden:
    12 mrt 2013
    Berichten:
    343
    Locatie:
    Asperen (Gelderland)
    Het verschil in de ECO variant is natuurlijk de opbouw. Maar de klacht over diffhuizen herken ik eigenlijk niet vandaar dat ik dacht dat daar wellicht een verschil lag in met warm worden of iets anders. Misschien is het juist uitschimmen wel het meest bepalende over hoelang je met een diffhuis kan doen. Kosten 10Euro voor een diffhuis valt nog wel mee dacht ik. Oja diffhuis MBX6 of MBX7 zijn gelijk! ;-)

    Voorlopig nog wel onderdelen verwacht ik. Althans ik heb er zat. Ik kan zo een truggy roller voor je bouwen aan spares. haha Heb je alleen E-conversie nog nodig of een oorspronkelijke set:

    Mugen MBX6T 1/8 Electric ECO Conversion Kit[MUGE0075] [[MUGE0075]] - $54.00 :
     
  9. bvand

    bvand

    Lid geworden:
    7 apr 2007
    Berichten:
    98
    Locatie:
    Bussum
    Mooi weer een offroader erbij! Is het nog gelukt met het uitzoeken van een Truggy?
     
  10. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Het uitshimmen bij een truggy is wel cruciaal wil je er lang plezier van hebben.
    Shimmetje achter de binnenste lager in je diffhuis en de tandwielen lekker dicht op elkaar shimmen (mag net niet haken). En regelmatig de speling controleren natuurlijk.

    Als je dit doet kan je altijd een heel seizoen met je diffs rijden.
     
  11. tomvelsen

    tomvelsen

    Lid geworden:
    23 jul 2011
    Berichten:
    351
    Locatie:
    Middelburg, Zeeland
    dex408t heb je het probleem met de diffhuizen niet, omdat deze niet direct op het chassis zijn bevestigd.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  12. aestiva

    aestiva

    Lid geworden:
    24 nov 2010
    Berichten:
    617
    Locatie:
    Utrecht/Vleuten
    Het word de thunder tiger st g3!
     
  13. HobbyRC

    HobbyRC

    Lid geworden:
    12 mrt 2013
    Berichten:
    343
    Locatie:
    Asperen (Gelderland)
    Okay mooi, goed te horen. Ga je de 3e piston cup (zondag 28 september) bij RACO ook meedoen?
     

Deel Deze Pagina