Kalenders

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Ericjooo, 13 mei 2014.

  1. Ericjooo

    Ericjooo

    Lid geworden:
    4 mei 2006
    Berichten:
    987
    Locatie:
    Amersfoort
    Ik ben toch heel benieuwd of het niet mogelijk zou zijn de kalenders van de (open-) clubwedstrijden met elkaar af te stemmen? Het gaat er niet om wie er recht heeft op een bepaalde datum maar meer hoe dubbelingen te voorkomen.

    Persoonlijk zou ik graag een paar F1-wedstrijden op de MACH willen rijden maar helaas hebben wij iedere MACH-ZAC onze eigen ZAC op AMCA. Volgende zondag bijvoorbeeld zijn er twee open wedstrijden in Den Haag en Lelystad, races waar sowieso de Hotwheels-rijders niet aan kunnen meedoen omdat die hun eigen clubrace hebben.

    Ik snap dat het laatste weekend voor een klein aantal NK-rijders geblokt is maar dan zou het leuker zijn dat de andere races enigszins over de andere weekends verdeeld zouden zijn.

    Naast het feit dat er meer gereden zou kunnen worden, denk ik dat het ook beter voor de wedstrijdkant van de hobby zou zijn als er meer rijders aan een race kunnen meedoen.

    Maargoed, misschien denk ik te simpel maar de oplossing lijkt niet moeilijk; 1 x per jaar de clubafgevaardigden bij elkaar om een mooie verdeling te maken?
     
  2. Electr0n

    Electr0n

    Lid geworden:
    14 jun 2011
    Berichten:
    335
    Locatie:
    Enschede
    :thumbsup:

    Andre
     
  3. SuperMario

    SuperMario

    Lid geworden:
    14 sep 2010
    Berichten:
    63
    +1

    al begrijp dat het lastig wordt ook de TamiyaCup (naast het NK) in gedachte houdend.
    Maar dit zou de hobby an clubs idd kunnen versterken.
     
  4. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    Het is al een hele klus om de (HFCC) clubwedstrijden te plannen, rekeninghoudend met de ETS, NK, Tamiya Cup, feestzondagen ed, en tijdens de zomervakanties wil er ook al niemand clubwedstrijden rijden….misschien ben ik nog wat vergeten…rekening houden met andere clubevenementen lijk mij niet echt haalbaar + dat maar een klein aantal van de clubrijders, buiten hun eigen club rijden, voor de overige clubleden heeft het geen enkele prioriteit…!!!

    Het leven bestaat nu eenmaal uit keuzes, andere hobby's, werk en een priveleven, gooien ook regelmatig roet bij mij in het eten...!!!
     
  5. andyr74

    andyr74

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    586
    Het is inderdaad een hele klus om een kalender op te stellen.
    Ieder jaar probeer ik een kalender op te stellen voor onze club en daarbij hou ik zo veel als mogelijk rekening met andere wedstrijden, vrijwilligers, lokale reglementen,... Maar dit is niet altijd passend.

    Maar volgens sommigen is het nooit goed want er moet ook rekening gehouden worden met de F1 kalender, (lokale) rallywedstrijden, wielerwedstrijden,...
    Als ik met dit alles rekening moet houden, heb ik geen weekend meer over voor een clubwedstrijd.
     
  6. __Ted__

    __Ted__

    Lid geworden:
    30 aug 2004
    Berichten:
    719
    Locatie:
    Harderwijk
    Eric, dat is wel een goeie.
    Is inderdaad lastig om de kalender te plannen, maar vooraf overleg met de verenigingen lijkt mij wel een goeie optie.
    Voor Hotwheels Deventer meld ik mij aan! :)

    Als we een lijstje bijhouden wie van welke vereniging benaderd kan worden kunnen we dit wellicht aan het einde van dit seizoen voor volgend seizoen een vergaderingetje plannen.

    AMCA Apeldoorn: Eric Mulder
    RC Hotwheels Deventer: Martijn van der Heijden
    Tamiya Cup: Michael Lepelaar?

    vul maar aan zou ik zeggen...
     
  7. Tazman

    Tazman

    Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Berichten:
    2.570
    Locatie:
    Lelystad
    MRM Maaike de Vries als het goed is;)
    Als we idd de kalenders op elkaar kunnen afstemmen is er voor iedereen wat wils nagenoeg ieder weekend:cool:

    Mvg Roy
     
  8. Ericjooo

    Ericjooo

    Lid geworden:
    4 mei 2006
    Berichten:
    987
    Locatie:
    Amersfoort
    Fijn dat ik niet de enige ben en ik ben de eerste om mij te realiseren dat het nooit voor iedereen perfect is. Ik zal eens een mooi verhaal maken en dat richting de clubs doen.....wie weet is er wat meer met elkaar af te stemmen!!
     
  9. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    Misschien is het verstandig om eerst eens te gaan inventariseren, bv welke klassen iedere club rijdt, daarnaast zijn de reglementen ook nog eens onderling verschillend…als je dat eenmaal overzichtelijk in kaart is gebracht heb, dan kan je beter inschatten of het wel nut heeft om de kalenders op elkaar af te stemmen!!!

    Aangezien F1 jouw interesse heeft..NK + de Tamiya Cup bij elkaar zijn al goed voor 12 wedstrijden, misschien zijn er circuits waar deze wedstrijden niet op de kalender staan, probeer daar eens te lobbyen of er een mogelijkheid bestaat, om er eens een keer een gastklasse te rijden bij een van de reguliere clubwedstrijden op een nog vrije datum!!! De desbetreffende club is dan ook een beetje verzekerd van dat het F1 circus daar neerstrijkt, wat misschien de deuren opent voor meer overeenstemming!!!
     
  10. bricks

    bricks

    Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Berichten:
    3.569
    Locatie:
    Rijsenhout
    Als de wedstrijden geharmoniseerd kunnen worden, dan kan de volgende stap zijn om de wedstrijdreglementen te harmoniseren ?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  11. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    En gij gelooft dat?
     
  12. Chris van der Hagen

    Chris van der Hagen

    Lid geworden:
    2 feb 2006
    Berichten:
    477
    Laten we beginnen om de (B)NK's eens op elkaar af te stemmen!!
     
  13. KweetNiet

    KweetNiet

    Lid geworden:
    22 feb 2008
    Berichten:
    341
    En de (diverse club)reglementen ..
     
  14. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    …Als een ”gast-rijder” eisen gaat stellen, zoals dat een club zijn eigen identiteit (wedstrijdreglement) moet inleveren tbv Uw komst…dan ben je wel erg ver weg van de realiteit…ik als betalend lid en met stemrecht, ga hiermee nooit akkoord…jij wil wat, dus daar staat een bp investering tegenover…heb je dat er voor over, dan ben je overal welkom om een keer een wedstrijd mee te rijden als gastrijder…niet andersom, dat is de wereld op z’n kop…!!!
     
  15. __Ted__

    __Ted__

    Lid geworden:
    30 aug 2004
    Berichten:
    719
    Locatie:
    Harderwijk
    jongens jongens, wat een hoop ge.....
    Eric, goed voorstel om wat op papier te zetten en naar de clubs te sturen. En eerst eens bij elkaar komen en eens gedachten wisselen e.d. is nooit verkeerd!
    We willen de hobby promoten en meer rijders trekken, dat is het doel! En inderdaad, iedere club heeft z'n eigen regels, identiteit e.d. maar als we onze (de clubs) krachten bundelen kan er wellicht wat moois ontstaan!!
     
  16. bricks

    bricks

    Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Berichten:
    3.569
    Locatie:
    Rijsenhout

    Eisen stellen? Waar heb jij het over?
    Elke club zal om de paar jaar de regels bij moeten werken. Of je het nou van links, rechts, voor, achter, onder of boven bekijkt. Maar als jij het idee krijgt dat de wereld op zijn kop staat, zou je eens kunnen kinken wat je eigen positie is.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  17. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik ben het wel een beetje met hem eens dat de kleinere circuits graag de "langzamere motoren" als stock gebruiken maar dit op de grotere (brandstof)circuits slaapverwekkend is. Hier is al jaren geen gelijkheid in te vinden.
     
  18. Ericjooo

    Ericjooo

    Lid geworden:
    4 mei 2006
    Berichten:
    987
    Locatie:
    Amersfoort
    De insteek was om meer rijders naar elkaars wedstrijden te krijgen; als je als rijder op een andere baan gaat rijden dan houdt je toch rekening met wat men daar doet en ga je niet zo doen zoals je "thuis" gewend bent.......dus niemand hoeft reglementen aan te passen voor de gasten!! Dat laten we wel aan onze regering over.....maar dat is een hele andere discussie ;-)
     
  19. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Precies, maar blijkbaar zijn mensen te beroerd om iets anders te kopen (op de fanatiekelingen na) en zou het gelijk trekken van de hardware een betere optie zijn om mensen laagdrempelig naar andere open clubs en een nationaal te krijgen.
     
  20. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    Ik reageerde op de opmerkingen van "het harmoniseren van, en/of het op elkaar aftemmen van" club reglementen, wat naar mijn mening totaal niet relevant is, want de mogelijkheden zijn te beperkt mbt het op elkaar afstemmen van data, dat sowieso maar enkele clubs dit kunnen doen. Er zijn maar 4 of 5 zondagen in 1 maand, waarvan er al 1 is vergeven aan een eigen clubwedstrijd, hou je dan rekening met het NK en de TamiyaCup, dan blijf er weinig gelegenheid over, tot samenwerking!!! Vandaar dat ik ook opperde om eerst maar eens te inventariseren, welke clubs op basis van een ongv gelijk reglement of populaire klassen, elkaar de hand kunnen toereiken, dan heb je al alle evt mogelijkheden benut, denk ik zomaar!!

    Het zou misschien wel handig zijn als iemand aan het beging van “ieder seizoen”, een draadje zou openen met bv "de nieuwe reglementen" van iedere electroclub van Nederland of net over de grens…. Als de clubs dan ook eens de moeite zouden willen nemen om hun clubreglement daar te posten + agenda, dat zou heel veel werk schelen voor diegene die eens een keer op een ander circuit willen rijden, maar niet de behoefte heeft om veel te investeren!!! Misschien is dit wel een stap in de richting waar de topic starter naar toe wil met zijn idee!!!!

    Voorbeeld van samenwerking: clubs waar bv Modified erg populair is en een beetje in elkaars regio zitten, of bij de F1 hiervan zijn ook niet veel clubs die dit rijden, dan is er sneller wat te regelen, dan dat ze eerst elkaars reglementen moeten afstemmen!!! 2wd klasse is misschien ook wel een klasse waar mogelijkheden liggen!!

    Op de HFCC is de snelste touring klasse de Super stock, hierbij probeert onze club zoveel mogelijk de link te behouden met het NK reglement, desondanks zie ik maar weinig gastrijders die gebruik maken van onze gastvrijheid, ik vraag mij dan ook af of het voor deze klasse interessant is om een samenwerking aan te gaan, navraag bij je eigen clubleden of zij bereid zijn om aan andere clubevenementen deel te nemen, bij een club waarmee je een evt samenwerking mee zoekt, is misschien ook niet helemaal onbelangrijk!!!
     

Deel Deze Pagina