Dex210 rtr rear shock tower R.I.P.

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Randoii, 3 jun 2014.

  1. Randoii

    Randoii

    Lid geworden:
    13 mei 2014
    Berichten:
    55
    Locatie:
    Venlo
    Ja hoor ik heb het voor elkaar gekregen!

    [​IMG]

    Ook de banden zijn nog steeds aan vervaging toe.
    Nu ben ik aan het twijfelen welke shock tower ik wil kopen:

    - Standaard
    - Carbon
    - Aluminium

    Op de team-durango website staat dat de shocktowers van de dex210 rtr optional zijn voor de dex210v2 maar andersom niet :confused: (hetzelfde geldt trouwens ook voor de suspension arms)

    Kan iemand mij de ins en outs vertellen voor de materialen?
    en of de dex210v2 onderdelen ook passen op de dex210 rtr?

    Mijn doel is toch langzaam bij elke keer dat ik iets sloop aan mijn auto om hem hop-ups te geven (indien mogelijk dex210v2 hop-ups)

    groeten Randy
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. tomvelsen

    tomvelsen

    Lid geworden:
    23 jul 2011
    Berichten:
    351
    Locatie:
    Middelburg, Zeeland
    de standaard rear shocktower is idd een zwal punt op de dex210. als ik jou was zou ik kijken naar carbon of aluminium. welke van de 2 hangt ervan af wat je ermee gaat doen. als je er alleen mee gaat bashen zou ik voor de alu rear tower van rdrp gaan.
    mvg Tom
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  3. Randoii

    Randoii

    Lid geworden:
    13 mei 2014
    Berichten:
    55
    Locatie:
    Venlo
    ik wil langzaam richting wedstrijden gaan kijken en meedoen, dan zal de carbon beter zijn? voor het bashwerk wil ik t.z.t. kijken voor een andere auto
     
  4. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Let wel, hoe sterker dit onderdeel, des te groter de kans dat de bovenkant van de diffbehuizing mee wordt afgescheurd.
     
  5. poebe

    poebe

    Lid geworden:
    8 jan 2012
    Berichten:
    2.043
    Locatie:
    meppel drenthe
    gewoon kunststof is het best, dat geeft nog een beetje mee bij een harde klap en word het echt te gek dan breekt het af zoals je ziet.
    als je minium hebt dan is het stijf en breken er zoals indoor al aan geeft andere dingen af.
    Leer mij aluminium kennen... ik werk er elke dag mee...

    edit... misschien moet je je veren eens iets losser zetten en iets dikkere olie proberen bijvoorbeeld.
    zeker tijdens het bashen gebeurt?
     
  6. Randoii

    Randoii

    Lid geworden:
    13 mei 2014
    Berichten:
    55
    Locatie:
    Venlo
    Idd tijdens het bashen gebeurt, werd net iets te enthousiast. Zal dan idd eens dikkere olie proberen en de veren losser zetten, ze shocks zitten volgens mij ook niet vol genoeg af fabriek
     
  7. poebe

    poebe

    Lid geworden:
    8 jan 2012
    Berichten:
    2.043
    Locatie:
    meppel drenthe
    Daar is je probleem en oplossing

    Verzonden vanaf mijn Nokia 3310
     
  8. Paultje040

    Paultje040

    Lid geworden:
    24 nov 2011
    Berichten:
    520
    Locatie:
    Eindhoven
    Meestal breekt de achterste toren op de plek waar hij de motorplaat raakt. dat is een ontwerpfoutje zeg maar.
    De nieuwe V2 heeft dit niet, de toren is ook lager en de V2 heeft ook iets kortere shocks.

    Zoals jij je toren hebt gebroken zal denk ik gebeurd zijn tijdens op de kop landen.
    Een carbon toren helpt hier niet tegen! (been there done that)

    een alu is een stuk sterker maar zal zeker ook buigen of de gearcase kapot scheuren.

    Beste wat je kan doen is dat stukje draad dat nog uit steekt, waar je de shock aan de bovenzijde monteert eraf halen.
    Dit zorgde bij mij voor problemen (astro baan) omdat het in de grond haakte en de toren afbrak.

    Aanvulling: De V2 achterste toren past wel, je moet alleen rekening houden met het feit dat je shocks te lang zijn. dus ook andere shockshafts zijn dan nodig.
     
  9. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Van dikkere olie worden de klappen die de schokbreker doorgeeft naar de rest van de auto toch juist harder? Ik zou eerder verwachten dat je er iets dunnere olie in doet.
     
  10. Randoii

    Randoii

    Lid geworden:
    13 mei 2014
    Berichten:
    55
    Locatie:
    Venlo
    10 punten :)
    dan wordt het dus meteen de tower van de v2 + de shockshafts.
    bedankt voor alle feedback!

    wederom goed geholpen door mijn mede-RC-ers:cool:
     

Deel Deze Pagina