Beste forumleden, Ik ben in het bezit van een Kyosho DBX VE2 en een Team Associated B4. Beide auto's bevallen mij prima. Nu wil ik een 1:10 buggy erbij kopen en sta voor een moeilijke keuze! Als ik een Kyosho Ultima RB6 RTR koop heb ik alle elektronica inclusief. Mooi ook een reserve-zender. Alles FHSS. Mijn huidige lipo's kan ik blijven gebruiken. Een Team Associated B5 spreekt mij ook erg aan maar dan moet ik alles los erbij kopen. Banden, ontvanger, motor, regelaar en een ander soort lipo. De degelijkheid van Kyosho bij mijn DBX, spreekt me aan en ik vermoed dat de Ultima ook kwaliteit is. Ook de degelijkheid van mijn Associated is prima. Verkrijgbaarheid van onderdelen is voor beide merken geen probleem. Ik rijd geen wedstrijden maar puur voor de fun op een kleicircuit. Iemand adviezen, opmerkingen die mijn keuze positief kunnen beinvloeden? gr, Kyosho Bert
Ik heb de Ultima RB5, dus de voorganger, en ben daar zeer tevreden mee. Uitstekende wegligging, en duidelijk een auto die flink doorontwikkeld is.
Dank indoorvlieger, Jammer vind ik het dat kyosho bij zijn rb 6 een 2700 KV motor levert, die kun je meteen vervangen omdat de snelheid dan beperkt is. De motoren zijn sensorless. Kan ik dan niet zonder meer een 7.7 motor met sensor aansluiten? M.v.g. Kyosho Bert
Ligt aan de regelaar, wat je er aan kan koppelen, lijkt me. Om maximaal profijt te hebben van een sensored motor, moet je wel een regelaar hebben die dat kan aansturen. Welke snelheid had je in gedachten dan? kv zegt niet alles, als de motor veel koppel heeft, kan hij hoger worden vertand, en dan toch sneller zijn dan een EZRun 9T setje bijvoorbeeld. En dat gaat al lekker hard in een RB5, daar heb ik ook een eenvoudige "380 motor in 540 jasje" in zitten op 2S: Top, gemeten met GPS, 58,5 km/u.
Ik heb nu diverse B5M's op het circuit van orra zien rijden. als je een circuit rijder bent kan ik je echt de B5M aanraden. Zeer mooie kit, zeker voor die prijs! Ik heb geen ervaring met de Kyosho, als zal niemand bestrijden dat de parts duurder zullen zijn als die van Asso.
Ik heb een RB6 gehad en dit was een geweldige auto. Echter is hij qua prijs natuurlijk wat hoger en zijn de parts duurder. Persoonlijk als ik 2wd zou gaan rijden op dit moment zou ik de B5M of de Serpent SRX2 MM overwegen.
ik zou voor Kyosho gaan, deze is RTR en een prima auto ook de Asso is een prima auto maar zoals je zelf al aangaf, moet je daar nog van alles bij kopen......
Wat betreft onderdelen, als je die bestelt in de vs bijv, betaal je soms voor 2 onderdelen + verzenden net zoveel als in NL voor 1 onderdeel zonder verzendkosten. Let wel op de 22 euro grens, anders kan er 13 euro invoerrechten bij komen + 21% over het totaal...
Beste "raadgevers", Gisteren toch een Kyosho Ultima RB6 besteld in Duitsland. Scheelt 90 euro! De LRP 6,5 T motor was niet beschikbaar dus heb ik bij Hobbyking een Turnigy 6,5 T motor besteld. Hobbyking heeft een European Warehouse in Engeland, dan heb je niets te maken met invoerrechten en btw-toeslag, Met groet, Kyosho Bert
Ja, ik heb me vaker verbaasd over de flinke verschillen in prijs tussen onze oosterburen en hier, wat betreft Kyosho. Blijkbaar zijn we in Nederland een stuk rijker dan in Duitsland, of denken ze dat in ieder geval... Ik ben benieuwd naar je bouwverslag.
Kyosho Ultima RB6 RTR uitgepakt Beste forumleden. Vandaag de Kyosho Ultima RB 6 RTR uitgepakt. Op de foto uiterst rechts . Hij maakt een heel degelijke indruk. Jammer dat de standaard 2700KV motor onder de maat is! Ik heb een nieuwe Turnigy 6,5 T om mee te vervangen. Ook maar gelijk een sensored 120 A regelaar besteld om meer power te genereren. Volgende week inbouwen. Sensorless zoals standaard bij Kyosho geleverd wordt is niet verfijnd genoeg! grtz, Kyosho Bert
En ik maar vragen om een bouwverslag, het is natuurlijk een RTR... Een reviewtopic over de RB6 zou op zich wel leuk zijn, beetje tegenwicht tegen Traxxas...