Ik denk momenteel aan einde motor en enkel nog te gebruiken voor onderdelen als je een nieuwe koopt. Misschien is een foto wel handiger om echt te bepalen of deze nog te gebruiken is.
Meet de motor eens door met een multimeter. Heb je over alle 3 windingen dezelfde weerstand? (A->B, B-> C en C -> A meten) Die 3 waardes moeten alle 3 hetzelfde zijn. Eerst de kabel lusjes netjes terug drukken op de plek met een houten stokje oid. (niets van metaal gebruiken, moet iets gebruiken wat zachter is dan de koper draadjes zelf) Als je dat hebt gedaan en je meet dezelfde waarde over de 3 spoelen, zou ik er gewoon een ander lager voor halen en het proberen. meet je verschillende waardes (of een open cricuit) is het helaas wel einde oevening. Gr, Tim
Wel zeker zijn dat het dan een "echte" 1/10 motor is en geen met koelribben er rond om er een 1/10 maat van te maken. Die met koelribben werken ook goed maar worden sneller heet doordat dit 380 motoren zijn.Ik spreek uit ervaring met ezrun leuke setjes maar naar mijn mening best in een lichte onroad of 2wd buggy.
De spoeldraden vielen er zo uit naar een beetje schudden!, na het plaatsen van een nieuwe lager begon die ook te roken en werd bloedheet. Einde oefening. Bedankt voor jullie reacties!
Je kan met een multimeter deze motoren niet doormeten, hiervoor moet je een LC meter hebben. [media=youtube]9YO1IbQQ1w4[/media] Overigens, als er draden in de motor los hangen kan je deze meteen weggooien. Wil je de oude rotor misschien verkopen? Ik heb nog een oude velineon 3500 motor met een verzwakte rotor, daar zoek ik nog een andere voor. Ik heb toen een HobbyWing 3656SD 3400kV motor gekocht, dat is een goed alternatief voor de Velineon 3500 en vrijwel even lang.
De rotor (de magneet op de as) kan je niet snel beschadigen, deze is meestal met epoxy verlijmt en blijft wel heel. Het probleem is meestal dat deze te heet wordt en zijn magnetisme verliest. Dit moet een hele sterke magneet zijn, dus als je deze makkelijk van metaal af kan trekken is deze niet goed meer.