Hallo, Ik heb mijn HPI MT2 omgebouwd naar brushless, in combinatie gaat die perfect met een Castle SCT set. Maar het setje heeft volgens mij wat veel power. En het differentieel slipt en hoort hem echt kraken bij volgas optrekken. Ik heb een 10T pinion met 49T Spur en rijd op 2s lipo. Iemand een tip om dit te voorkomen voor mijn diff? Mvg, Rick
Probeer eens te kijken of het diff goed strak in de behuizing zit ( blulkhead ) Als hier te veel speling op zit, kan hij inderdaad overslaan, en dan zal je hem moeten shimmen ( dunne ringetjes toevoegen tot de speling weg is ) Wbt de power, je kunt die met de Castle link wat naar beneden zetten, punch control geloof ik.
Vet of olie in een differentieel hebben niks te maken met knarsen, met olie of vet in een differentieel kun je de spierwerking een beetje afstellen, hoe dikker de olie , hoe minder differentieelwerking dus met meer olie sper je het differentieel
Wat ook mogelijk is dat je diffbehuizing te veel flex geeft, door het directe koppel ipv. het startkoppel van een nitro motor met koppeling. Vier mogelijke oplossingen: Rustig wegrijden/throttle curve instellen. Punchcontrol instellen. Nieuw diff behuizing, misschien is de oude wat broos aan het worden. Aluminium behuizing, al weet ik niet of je het daarmee oplost of juist verlegt...