Differentieel slaat over (HPI MT2)

Discussie in 'Electro offroad' gestart door BrushlessMT2, 17 jun 2014.

  1. BrushlessMT2

    BrushlessMT2 Guest

    Hallo,

    Ik heb mijn HPI MT2 omgebouwd naar brushless, in combinatie gaat die perfect met een Castle SCT set. Maar het setje heeft volgens mij wat veel power. En het differentieel slipt en hoort hem echt kraken bij volgas optrekken.

    Ik heb een 10T pinion met 49T Spur en rijd op 2s lipo.

    Iemand een tip om dit te voorkomen voor mijn diff?

    Mvg,
    Rick
     
  2. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Probeer eens te kijken of het diff goed strak in de behuizing zit ( blulkhead )
    Als hier te veel speling op zit, kan hij inderdaad overslaan, en dan zal je hem moeten shimmen ( dunne ringetjes toevoegen tot de speling weg is )
    Wbt de power, je kunt die met de Castle link wat naar beneden zetten, punch control geloof ik.
     
  3. BrushlessMT2

    BrushlessMT2 Guest

    Ik zal het gaan proberen, thanks!
     
  4. mark.vanrossum.1

    mark.vanrossum.1

    Lid geworden:
    17 jun 2014
    Berichten:
    89
    Miss wat dikkere olie of vet in je diff doen ...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  5. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Nee... Shimmen of nieuw diff. Dikke olie of vet doet hier niets aan.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  6. hpiracingfreak

    hpiracingfreak

    Lid geworden:
    2 mei 2010
    Berichten:
    960
    Locatie:
    eindhoven
    Vet of olie in een differentieel hebben niks te maken met knarsen, met olie of vet in een differentieel kun je de spierwerking een beetje afstellen, hoe dikker de olie , hoe minder differentieelwerking dus met meer olie sper je het differentieel
     
  7. Etinogard

    Etinogard

    Lid geworden:
    27 mei 2012
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Blerick-Limburg-Nederland
    Wat ook mogelijk is dat je diffbehuizing te veel flex geeft, door het directe koppel ipv. het startkoppel van een nitro motor met koppeling.

    Vier mogelijke oplossingen:
    Rustig wegrijden/throttle curve instellen.
    Punchcontrol instellen.
    Nieuw diff behuizing, misschien is de oude wat broos aan het worden.
    Aluminium behuizing, al weet ik niet of je het daarmee oplost of juist verlegt...
     

Deel Deze Pagina