Beste modelbouwers Ik vraag mij nu toch eens af wat is jullie accuduur van jullie model truck? Want ik zie namelijk op youtube zeer mooie filmpjes met allemaal dikke trucks met super veel lampjes enzo maar nu vraag ik me toch af hoelang doe je dan met de accu? Groetjs Wezl
Hoi. Het ligt ook aan de sterkte van je accu. Op dit moment rijd ik met mijn Scania ongeveer 45 min. Dan heb ik er nog geen licht of wat dan ook op zitten. Ik had gehoopt deze week dat te kunnen doen, alleen pakketje nog niet gekregen.
ik heb een 4500mah accu. en dit is mijn truck ik rijd hier ongeveer 1,5 a 2 uur mee met alle verlichting en geluid aan voor mijn trailer heb ik een aparte accu gr Koos
Wow dat is wel lang Koos. Hoe kan het dan dat ik maar max 20 25 min kan rijden met mijn accu 4300 Mah. Kan ik dan beter een accu van 5000 mah of meer kopen?
rijdt je ook daadwerkelijk die tijd.Wij halen deze tijden met geen enkele akku,als men die tijd continu zou rijden..
je kan veel winst behalen door de leds op 5V aan te sluiten en hogere weerstanden te gebruiken. Je zal merken dat met een hogere weerstand niet direct de licht sterkte merkbaar afneemt. Veel van mijn leds heb ik op maar 10mA zitten dit is de helft van wat velen gebruiken. Daarnaast is het belangrijk dat je aandrijving echt soepel loopt en kan een goede regelaar ook wonderen doen voor het stroom verbruik. Ook gebruik ik nog eens een lipo accu van 12,6V (11,1V) met een capaciteit van 4000mAh ten opzichte van een 7,2V 4000mAh accu geeft mij dat ruim 35% meer inhoud en deze accus hebben bijna geen last van het zelf leeglopen. Met mijn oranje berger waar nog niet heel veel verlichting op zit maar wel geluid en dergelijke haal ik zo'n 2 - 2,5 uur dit ook nog eens verspreid over meerdere dagen zonder op te laden. Mijn setup: -Programmeerbare regelaar 18V15 -Conrad 550 mabuchi motor -Hitec HS225MG servo voor het sturen -8x motor ompoolmodule voor kraan besturing -USM-RC2 met 8Ohm 15W speaker -Zwaailichtbalk -Led flitsers in onder grill -Verlichting op het front is af, op de zonneklep na.
stapvoets rijden veel manouvreren hard rijden zwaar beladen trailer welke motor versnellingsbak gelagerd of niet goede accu of oude goed merk of accu uit china met kroepoek/sambal erbij zijn maar enkele dingen die mee of tegen werken
Aha nu word het me een beetje duidelijk het is dus afhankelijk van vele dingen. Ik heb de Mfc 01 daar zit de snelheid regelaar in De carson Poison motor ik rijd meestal wel maximaal Redelijk veel manoeuvreren soms wel berg op rijden Hangt een Carson Dieplader achter die wel vrij zwaar is met een kraantje erop die is niet heel zwaar Bij de lokale model bouw shop zeiden ze dat dit de accu onder de accu's was dus lijkt me wel goed
een verkoper verkoopt graag lariekoek..... 4300mAh is niet de accu onder de accu's. Hij zal prima volstaan dat is een ander verhaal, maar het neusje van de zalm? 5000mAh is tegenwoordig gangbaar en goed betaalbaar. Maar de overstap naar lipo geeft meer voordelen maar met een mfu wordt dit al lastiger. Tevens met een MFU zijn je rijtijden een stuk korter omdat die meer stroom gebruikt dan de usm modules.
ja adrie, dit is echt de rijtijd. ik heb verder een robbe rokraft regelaar carson poison motor USM-RC2 van beier het chassis is volledig gekogellagerd en zoals alwin al eerder zei, mijn led branden lang niet op vol vermogen. en dat scheelt al heel veel gr Koos
@Wezl Als je maar 20 to 25 min kunt rijden op een accu met een mfu, dan zou ik toch eens de accu gaan doormeten want dit is wel extreem kort, ik haalde met mijn MAN met mfu ongeveer 1,5 uur gr Koos
Hoi, Vraagje: wat voor acculader gebruik je eigenlijk: een standaard lader of eentje die wat complexer is (delta peak,ontladen ed). Want wat niet in de accu zit kan er ook niet uitgehaald worden. Zelf rij ik ongeveer 45 minuten met een accu, niet dat hij dan leeg is, maar dan vind ik het weer welletje. m.vr.gr. Jan
Hieronder even mijn ervaring over de rij-accu's Ik kon met een standaard accu van Wedico 2000mAh met mijn 5 assige Zwaartransporttrekker MB Actros met daarachter de 6 assige Broshuis semi dieplader geladen met 15 kg. lading ongeveer een uur rijden. Ik heb nu een nieuwe akku van 4500mAh ingebouwd en ik kan nu ongeveer 2 uur rijden zonder verlichting, maar wel met de 2 zwaailampen aan op de MB Actros De Broshuis semi dieplader heeft een eigen 6 volt accu van 2800 mAh voor de verlichting en de besturing van de 6 assen en de 2 zwaailampen. Hier kan ik wel 2 dagen mee rijden zonder op te laden. Met de Volvo F12 bakwagen met aanhangwagen kan ik ongeveer 3 uur rijden met een accu van 3800mAh. Geen verlichting aan, maar wel regelmatig de 2 zwaailampen aan. Dit is voor mij ook voldoende op een rij-demo en kan ik met 1 accu toe. Tja, ik denk ook dat belangrijk is of alles soepel loopt en rijd en alles goed is gelagerd, des te langer is de rij-tijd. Maar ik denk dat het ook belangrijk is dat je de accu goed oplaad, maar ook weer ontlaad, zeker als de accu pas nieuw is. Nou ben ik niet zo'n grote rijder, dus ik kan makkelijk op een rij-demo met 1 accu toe per vrachtauto toe. Ik vind het bouwen leuker dan het rijden !
Ik wil er geen nieuw topic voor maken. Maar gister is mijn stangetje dat van de servo voor te schakelen naar de versnellingsbak gaat los geschoten hoe het kan is me nog steeds een raadsel maar het is gebeurd. Nu heb ik het stangetje terug gedaan maar nu schakelt die niet meer van de 1ste naar de 2de versnelling. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
Ja die zit nog gewoon goed hetzelfde als de stuur servo. Maar wat mij net opviel in de 1 gaat het goed maar zodra ik naar de 2 ga begint die ook te ratelen achtig iets geluid. Vind het heel vreemd want het is van een op de andere dag...