Motor ngh 38 4t

Discussie in 'Brandstof vliegtuigen' gestart door Dickie, 20 jul 2014.

  1. Dickie

    Dickie Guest

    Wie heeft ervaring met deze motor, op de diverse forums zijn de berichten
    niet erg duidelijk.:):)
    Laat je mening maar horen.:cool:


    gr
    Dick.
     
  2. Dickie

    Dickie Guest

    Hier nog wat foto,s.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  3. wiebe

    wiebe

    Lid geworden:
    5 feb 2003
    Berichten:
    3.384
    Locatie:
    drenthe
    Ik zie wel plek voor een olie schraap veer meer geen veer .
    Is zeker niet de nodig omdat je toch je big end moet smeren .
     
  4. Dickie

    Dickie Guest

    [​IMG]

    Zie hier ook geen veer.:shock:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  5. wiebe

    wiebe

    Lid geworden:
    5 feb 2003
    Berichten:
    3.384
    Locatie:
    drenthe
    Okee
    Maar is die zuiger van de zelfde motor ?
    Normaal heeft een 4t motor een carter met olie ,das in een vliegtuig niet handig .
    Zeker in die kleine motoren niet ,dus lekken ze wat langs de zuiger en smeert dat vaak je big end en de rest .
    Maar ook die verbinding tussen Het inlaatspruitstuk en het carter zal de smering helpen.
     
  6. Dickie

    Dickie Guest

    Je hebt geen olie veer nodig, mengsmering weet je wel.
    De zuiger is van een F1 motor :), (laatste foto): op het kantoor hebben we wel meer van dat spul.


    ..
     
  7. Dickie

    Dickie Guest

    Ik heb wat gewijzigd in de motor verder is de motor ingebouwd in de feisler
    staat nu te wachten op de maiden vlucht.
    Zal een deze dagen gaan gebeuren.

    [​IMG]
    een eigen uitlaat gelast met demper, ben benieuwd wat dit gaat worden.

    [​IMG]

    Film wat mogelijk is dit is een ultra licht model.


    [media=youtube]x8eg-A8GT7U[/media]


    gr.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  8. glasbloazer

    glasbloazer

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    396
    Locatie:
    Alem
  9. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.550
    Locatie:
    Ede
    ik ben benieuwd.
     
  10. Dickie

    Dickie Guest

    :eek:Ik ook, heb al een enkele modificatie toegepast.
    Nu nog uittesten.

    .
     
  11. Dickie

    Dickie Guest

    De eerste maiden.

    [media=youtube]LP8jAjcwYG4[/media]

    De kist vliegt zeer goedmoedig, het uitlaat geluid is ook goed de bedoeling van lage toeren komt helemaal uit.
    de minimale snelheid is zeer langzaam zonder overtrek neigingen, Leon heeft veel geprobeerd op min snelheid geen probleem, kortom we hebben er weer een leuke kist bij.
    Nu weer verder met de boel nog verder te optimaliseren.

    meerdere films gemaakt montage komt nog
    hier op is goed te zien dat de kist zeer langzaam kan vliegen.

    .
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  12. Dickie

    Dickie Guest

    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  13. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.353
    Locatie:
    Woerden
    Vliegt prachtig maar toch "klopt" het geluid nog niet. Er zit een veel te felle knetter in. Je zal toch een betere demper moeten gebruiken (maken?) om dat geluid kwijt te raken.
    De "echte" Fiesler Storch heeft een Argus AS10, een omgekeerde V8 motor van maximaal 175kW (240pk). Deze motor is verbluffend stil, niet van dichtbij maar wel op iets grotere afstand. Dit vliegtuig was bedoeld als artillerie observatie vliegtuig en "taxi" voor hoge leger bobo's. Maar omdat het van hele korte banen kon opereren en zeer langzaam kon vliegen werd het ook gebruikt voor acties op vijandelijk terrein, spionage acties en droppen van saboteurs bijvoorbeeld. Voor die acties was een stil vliegtuig nodig.
    De Engelsen hadden voor deze rol de Westland Lysander gebouwd. Net als de Fiesler Storch werd deze kist ook gebruikt voor acties op vijandelijk terrein. Er zijn heel wat mensen in bezet gebied afgezet en ook weer opgehaald. Vooral in Frankrijk is dit veelvuldig gebeurt maar ook in Nederland.
     
    Laatst bewerkt: 23 aug 2014
  14. jan

    jan

    Lid geworden:
    26 feb 2008
    Berichten:
    493
    Locatie:
    5076
    Waar gekocht?
    Ik zie diverse aanbieders met zo zijn voor en nadelen...
     
  15. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.210
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Ja... een juweel, prachtig vliegend.
    Feisler? "Fieseler Storch" :rolleyes:

    Niet iets om te vliegen bij de a.s. Fly-In te Odoorn?
     
  16. Dickie

    Dickie Guest

  17. Dickie

    Dickie Guest

    Goed gezien het was mij nog niet opgevallen.:)

    De naam is FIESELER FI 156 C STORCH. Storch staat voor ooievaar.
     
  18. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.353
    Locatie:
    Woerden
    Het is inderdaad Fiesler Storch. Die vervelende fout maak ik helaas wel vaker ook met andere woorden waar "ie" in zit. Ik moet er goed op letten maar dit keer heb ik het over het hoofd gezien. :oops:
    Het is ondertussen veranderd.
     
  19. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.210
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Haha... nog niet goed... Fies-e-ler... zou zowaar denken dat het om een elektro fladderaar gaat :) Donderd niet! Wat blijft is een fraai model met extreem bijzondere vliegeigenschappen, waar de stoute Duitsertjes ooit hele bijzondere huzarenstukjes mee uithaalden! Hopaaaa!
    Groetjes Bas
     
  20. Dickie

    Dickie Guest

    Bas: voor de vliegshow is het nog te vroeg , ik wil eerst alles geoptimaliseerd hebben.
    Dat deze kist zeer langzaam kan vliegen is wel duidelijk kwam al tijdens de proefvlucht naar voren hij vliegt zeer langzaam zonder overtrek gevaar hij is zo langzaam dat je de staart kunt laten zakken de slats doen dan het werk op een keurige manier, ik had dit zelf nooit verwacht voor zo,n model.
    Daar kwam nog bij dat de filmpjes op youtube, je alleen maar snelle fieselers zag rondvliegen.
    En dat wilden wij nou net niet, we willen het als het maar even kan ook schaal vliegen en dat valt al niet altijd mee.
    Tevens kan de brandstof tank met de helft minder, dat is ook weer minder gewicht, zo,n 4T gebruikt heel wat minder brandstof ook omdat we met een heel klein beetje gas rond fladderen
    De volgend films zijn op de heide dan kunnen we laag en langzaam vliegen

    .
     

Deel Deze Pagina