E-REVO topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door pip, 20 apr 2008.

  1. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Dat is erg vervelend met het middendiff van traxxas. Het diff heeft erg dikke olie nodig (zitten maar 2 planetaïr tandwieltjes in ipv 4 zoals bij truggies etc). Volgens mij kun je niet eens dikkere olie krijgen als er standaard in zit. (500k als ik me niet vergis.)

    Moet ik wel bij zeggen dat mij het middendiff prima bevalt. Je kunt nog steeds heel snel rijden met de revo op 6s. Je moet iets meer met gevoel rijden (kijk maar naar de voorwielen straks, snap je wat ik bedoel. :lol: Maar sinds het er in zit heb ik geen diff meer kapot gereden.

    Wel heb ik bij 2 sets banden de insert kapot gereden. (gescheurde insert.)
     
  2. aestiva

    aestiva

    Lid geworden:
    24 nov 2010
    Berichten:
    617
    Locatie:
    Utrecht/Vleuten
    Oke! Interessant.

    Ik hen 2 revos. Ik zet hem er alleen in een.
     
  3. JRS004

    JRS004

    Lid geworden:
    7 aug 2011
    Berichten:
    21
    Locatie:
    nederland
    integy

    hallo allemaal,

    ik had een vraag over de integy onderdelen voor de e revo 1 16.
    mijn center shaft is kapot gedraaid en ben van plan deze te vervangen voor een van integy.
    Integy T3567BLUE
    is dit een goede? maakt het veel verschil qua gewicht en en rijgedrag?

    Hetzelfde voor het t-bone racing chassis
    Traxxas E-Revo 1:16 - T-Bone Racing Chassis Skid

    of is er iets beters wat ik nog niet gevonden heb. graag jullie mening. Ben nog redelijk nieuw in de RC wereld, dus als er nog andere upgrades zijn die ik moet hebben hoor ik het graag.
     
    Laatst bewerkt: 24 jul 2014
  4. aestiva

    aestiva

    Lid geworden:
    24 nov 2010
    Berichten:
    617
    Locatie:
    Utrecht/Vleuten
  5. aestiva

    aestiva

    Lid geworden:
    24 nov 2010
    Berichten:
    617
    Locatie:
    Utrecht/Vleuten
    [mod]Het pluggen van je verkoop is niet toegestaan.[/mod]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 jul 2014
  6. mathijs rc gek

    mathijs rc gek

    Lid geworden:
    5 mrt 2011
    Berichten:
    1.076
    Locatie:
    Almere
    +1 een E-revo hier!
     
  7. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Niet voor Integy gaan, die staan bekend om slechte producten/materialen.
    Beter voor de Traxxas CVD's gaan, of de stock, en proberen die steviger te maken, net zoals ze dat bij de Wraith doen.
    Daar lijmen ze een stuk rondstaal in de het " male " stuk van de as.
    Dus het stuk dat in de andere gaat.
    Nog een tipje, dit is het 1:10 Revo topic, je hebt betere kans op antwoorden waar je wat aan hebt in het 1:16 Revo topic:

    traxxas-1-16-e-revo-topic-480

    EDIT: @ Mathijs, wat moeten we hiermee?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  8. JRS004

    JRS004

    Lid geworden:
    7 aug 2011
    Berichten:
    21
    Locatie:
    nederland
    oh oke, bedankt!
     
  9. mathijs rc gek

    mathijs rc gek

    Lid geworden:
    5 mrt 2011
    Berichten:
    1.076
    Locatie:
    Almere
    @ruudxd Nou vermelding
     
  10. aestiva

    aestiva

    Lid geworden:
    24 nov 2010
    Berichten:
    617
    Locatie:
    Utrecht/Vleuten
    Gisteren wilde ik met mijn erbe rijden, ging mijn regelaar niet meer aan. Als ik de accus aansluit heb ik nog steeds een contact vonk maar verder gebeurd er niks. Kan het zijn dat mijn regelaar kapot is?
     
  11. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    Aan/uit schakelaar niet defect ?
     
  12. aestiva

    aestiva

    Lid geworden:
    24 nov 2010
    Berichten:
    617
    Locatie:
    Utrecht/Vleuten
    Is dat makkelijk te testen?
     
  13. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Die aan uit schakelaar van een mamba monster reageert heel vaak niet, doordat er geen rubberen hoes omheen zit tegen de vuil. Probeer een beetje contact spray op te spuiten en een paar keer heen en weer te bewegen met de schakelaartje.
     
  14. Ghossie

    Ghossie

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.891
    Locatie:
    Schoonebeek
    Ze worden door verschillende leveranciers op de markt gezet en het zijn allemaal kopie's van elkaar en eigenlijk niet minder goed of slecht.
    Ik heb hem in het klein op een VLX 1:16 en de werking is allemaal gelijk, je kunt nu veel harder een bocht in sturen zonder dat de auto een rol oid maakt.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  15. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Grappig manier om dit als swaybars te noemen. Kan je shocks überhaupt nog ingedrukt worden met zo contructie?
     
  16. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Knip hem er gewoon af en soldeer de draden op elkaar :).
     
  17. Ghossie

    Ghossie

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.891
    Locatie:
    Schoonebeek
    Natuurlijk werken de dempers nog normaaal, maar waarschijnlijk ken jij de werking van de stabi uberhaubt niet. Hij zit aan de motorkant aan de stabi vast en niet aan de demper.

    Werking van een stabi:
    Een stabilisator verbindt de linker en de rechter wielophanging, en wordt in het midden van de stabilisator gemonteerd aan het chassis. Een stabilisator heeft geen invloed als beide wielen in gelijke mate inveren. Maar als één van de wielen inveert, zoals in een bocht als de auto gaat overhangen, haalt een stabilisator druk van het binnenste weg, en verplaatst een gedeelte van die druk naar het buitenste wiel, en een ander gedeelte naar de andere as als waar hij gemonteerd zit. Dus een stabilisator aan de voorzijde van de auto, verplaatst wieldruk tijdens het overhellen in een bocht naar de achterzijde. Hierdoor krijgt de achterkant meer grip, en de voorzijde krijgt minder grip. Een stabilisator aan de achterzijde geeft dus minder grip achter, en meer grip voor (meer stuur). Als je zowel voor als achter een stabilisator monteert, Geeft dat een weggedrag in een bocht alsof je stuggere veren hebt gemonteerd, dus minder grip, maar ook minder overhellen. (ook minder risico van omslaan van de auto, vooral als de auto te hoog afgesteld staat,
     
  18. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Je hoef me niet uit te leggen hoe een sway bar werkt.
    Maar als ik zo die foto bekijk, connect die 2 staafjes de 2 draagarmen niet aan mekaar. Tevens lijkt net alsof die staafjes aan de shocks vast zitten waardoor de shock niet meer ingedrukt kan worden. Ik kan ook verkeerd zien natuurlijk. Misschien een foto van de shocks ingedrukt geeft me meer duidelijkheid.
     
  19. Ghossie

    Ghossie

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.891
    Locatie:
    Schoonebeek
    Je ziet het indd verkeerd.
     
  20. tomvelsen

    tomvelsen

    Lid geworden:
    23 jul 2011
    Berichten:
    351
    Locatie:
    Middelburg, Zeeland
    als je goed kijkt, tevens ook te zien vanaf mobiel platform, zie je dat de turnbuckles vanaf de rockerarms(driehoeken) naar een kleine swaybar achter de shocks gaan. Je ziet ook goed de verloopjes van de swaybar naar balkop. Dit is ook op elke foto te zien m.u.v. de 1e en 3e foto.
     

Deel Deze Pagina