compressie big scale

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door marc 2, 20 aug 2014.

  1. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.899
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    bekend verschijnsel dat ''even" even een beetje langer wordt.
     
  2. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.899
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    [​IMG] en wat maten..

    beginnen met de slag..




    en wat maten van de zuiger.
    [​IMG].
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  3. SandorV

    SandorV

    Lid geworden:
    20 nov 2011
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Dilsen Stokkem, limburg BE
    Bougie is ook lekker aan de witte kant
     
  4. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.899
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    ??????
     
  5. SandorV

    SandorV

    Lid geworden:
    20 nov 2011
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Dilsen Stokkem, limburg BE
    Zover ik kan zien ziet de bougie er aan de witte kant uit, maar de rest ziet er gewoon netjes uit dus geen probleem opzich, hij hoort wat bruiner te zijn.

    Sterker nog, die zuiger ziet er gewoon splinternieuw uit
     
  6. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.899
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    was even een vraag.
    auto heeft een stevig bedrag gekost maar heeft dat bedrag absoluut nog niet waar gemaakt.
     
  7. SandorV

    SandorV

    Lid geworden:
    20 nov 2011
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Dilsen Stokkem, limburg BE
    Hoeveel als ik vragen mag? En om welk model gaat het, foto's?
     
  8. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.899
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    mcd v4 en een prijs van rond de 800 euro
     
  9. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.335
    Locatie:
    Woerden
    De maat voor de slag klopt absoluut niet. Als dit zou kloppen zou je een motor hebben van 51cc en met een heel erg lange slag. Het zou een laag toeren motor zijn met een redelijk koppel. Laag toeren bedoel ik dat de motor niet meer dan zo ongeveer 3000 omw/min zou draaien.
    Dat is voor dit soort auto's geen bruikbaar toerental dus een duidelijk teken dat die maat niet kan kloppen.
    Volgens mij heb je de hoogte van de zuiger gemeten. De slag meet je door de zuiger in de laagste stand te zetten en door de bougie opening meten hoe diep de zuiger zit. Dan de zuiger helemaal in de bovenste stand zetten en weer meten. Trek die waarde van de eerste meting af en je weet de slag. De "cilinderinhoud" bereken je dan met de volgende formule:
    (3,141592/4) x diameter x diameter x slaglengte
    Het is dus het slagvolume wat je berekent. Dat is ook de juiste benaming maar "cilinderinhoud" is zo ingeburgerd dat vrijwel iedereen dit gebruikt. ;)
     
  10. Fuzzy

    Fuzzy

    Lid geworden:
    31 jul 2005
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Rhoon
    Je hebt wel last van zand in je blok :)

    De zuiger heeft behoorlijke stressplekken zo te zien, de zuiger is ook dof en heeft geen ribbels meer.

    De slang hoort 28mm te zijn bij een standaard kruk as.

    De maat die je op de zuiger meet is wel wat ruim, dat zou de cilindermaat moeten zijn, voor de zuiger is dat normaal ong. 33.89mm - 33.87mm zijn.

    Maar goed, het is zo ff lastig te bepalen.

    Als je de zuigerveer met het slotje naar de inlaat in de cilinder plaatst, hoe groot is het gat tussen de 2 uiteindes.

    Je mag ook langskomen (en ik praat helemaal niet veel Sebas !!) komen met je blok, dan fris ik hem op en zorg dat je motor tip top in orde is.

    Dit kost je niets, mits er onderdelen vervangen moeten worden.
    De cilinder / zuiger is 1, maar er spelen veel meer factoren mee waarom een motor het wel goed doen.

    Wees welkom ;)


    John.
     
  11. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.899
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    ik zit even te dubbe.
    in dit blok nog wat geld steken of een nieuw blok ?
    drijfstang lijkt mij beschadigd maar hoever ?
    en wat zijn de ervaringen met dat nieuwe blok ?

    ik bedoel dan de zenoah g320 rc en past die op mijn mcd ?
    en hoe zit het met de garantie als die moter aangepast moet worden ?
     
  12. Fuzzy

    Fuzzy

    Lid geworden:
    31 jul 2005
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Rhoon
    G320 nog niet aan beginnen, er zijn nog kinderziektes met deze motor....

    Een nwe motor is nooit verkeerd, alles vers maar 225 piek.
    Oude motor opknappen waar nodig, paar tientjes kwijt en zelfde resultaat als hierboven :D

    PS: mocht de drijfstang niet goed meer zijn, ik heb ze liggen en pers ze er zo tussen... :)

    John.
     
  13. SandorV

    SandorV

    Lid geworden:
    20 nov 2011
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Dilsen Stokkem, limburg BE
    Wat zijn dan de kinderziektes van de G320?

    Ik hoor dat het ding erg goed loopt, mag het hopen aangezien mijne onderweg is :(
     
  14. Bigbore

    Bigbore

    Lid geworden:
    12 jun 2014
    Berichten:
    38
    Locatie:
    Bergen op Zoom
    hoor eigenlijk ook alleen maar goede verhalen ,zou het eerlijk gezegd niet weten ..
     
  15. Fuzzy

    Fuzzy

    Lid geworden:
    31 jul 2005
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Rhoon
    Heel simpel.. de slag - boor verhouding is net als bij de 29cc al ernstig verstoord.
    Hierdoor kantelt de zuiger enorm en geeft een mechanische weerstand (hitte probleem) en resulteert weer in een slijtage slag.

    fyi: de slag is van een 23cc :)

    John.
     
  16. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.899
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    dus als ik het goed begrijp heeft een 26 cc de beste verhouding ?
     
  17. Fuzzy

    Fuzzy

    Lid geworden:
    31 jul 2005
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Rhoon
    Neen, de 23cc heeft de correcte boor / slag verhouding.. :)

    Vandaar ik al jaren voor de 26cc en 29cc langere drijfstangen plaatst om het voor hen goed te krijgen (en het scheelt veel..)
     
  18. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.899
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    wat zijn de meningen over de rcmk cr 290 f moter ?
     
  19. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.899
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    het is een hagelnieuwe 26 cc baja moter geworden.

    iemand tips voor het inrijden ??
    er gaat zo wie zo eerst een klots 2 takt olie in VOOR de moter rond gaat
     
  20. Fuzzy

    Fuzzy

    Lid geworden:
    31 jul 2005
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Rhoon
    mengen 1:25 (motul 800)
    1e tank de eerste 10 min. ff blok goed warm rijden zodat het blok kan zetten (rustig heen en weer), na 10 min. rustig aan lekker rijden.
    2e tank lekker rijden, niet te lang in de top hangen... beetje rijden als met een crossmotor.
    3e tank.. buigen of barsten :)
     

Deel Deze Pagina