Serpent 977 Viper 1/8 onroad racer

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Richard E, 27 mrt 2013.

  1. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
  2. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    begin dan met de Novarossi "Brave", een 5 Poorts motor, maar zeer geschikt om het rijden weer op te pakken!
     
  3. Claude

    Claude

    Lid geworden:
    16 feb 2004
    Berichten:
    795
    Locatie:
    West-Vlaanderen - België
    Da's genoteerd.

    Thx!
     
  4. andyr74

    andyr74

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    586
    Dan gaan we elkaar zeker wel eens tegenkomen op RCR.

    Er rijden inderdaad wel enkele S977 in Roeselare. Voor setups tips kan je dan ook zeker bij die rijders terecht.

    Qua motor sluit ik me aan bij M7H.
    Een "brave" motor is in het begin zeker aan te raden. Ik heb nog rijders weten te beginnen met een getunde 9 poorter die ze moeilijk de baas konden. Als ze dan toch eens een brave motor probeerden reden ze uiteindelijk meer rondjes in de finale (mooiere en vloeiender lijnen rijden).
     
  5. Claude

    Claude

    Lid geworden:
    16 feb 2004
    Berichten:
    795
    Locatie:
    West-Vlaanderen - België
    Wacht momenteel al ruim twee weken op de levering van de Serpent 977.
    Gaat wel heeeeel traag....
     
  6. Richard E

    Richard E

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    1.214
    Locatie:
    Eindhoven
    Geduld is een schone zaak Claude, je zult zien hoe snel je straks op het circuit bent met deze slang. Maar eerst genieten van het bouwen. Succes alvast !!
     
  7. Claude

    Claude

    Lid geworden:
    16 feb 2004
    Berichten:
    795
    Locatie:
    West-Vlaanderen - België
    We kijken er naar uit.
     
  8. Claude

    Claude

    Lid geworden:
    16 feb 2004
    Berichten:
    795
    Locatie:
    West-Vlaanderen - België
    Ik zie dat bij de servo's geen gebruik is gemaakt van de demping rubbers om
    deze te monteren.
    Geeft dit geen problemen?

    Zelf heb ik Savöx servo's en die wijken blijkbaar wat af van de standaard maten wat problemen veroorzaakt om de zaak te monteren.
    De servo armen blijken te ver van de servo zelf te zijn gemonteerd wat correcte uitlijning onmogelijk maakt.
    De rem/gas servo staat +/- 3mm uit lijn en de stuur servo klemt tegen de tank aan in uiterste positie.

    Demping rubbers weglaten zou dit probleem kunnen verhelpen.
     
  9. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.477
    Locatie:
    Sassenheim
    De Savox heeft de oortjes op een andere offset zitten. Ik monteer deze ook zonder rubbers.
     
  10. Claude

    Claude

    Lid geworden:
    16 feb 2004
    Berichten:
    795
    Locatie:
    West-Vlaanderen - België
    Zonder demping rubbers passen Savox servo's nu perfect.
     
  11. Claude

    Claude

    Lid geworden:
    16 feb 2004
    Berichten:
    795
    Locatie:
    West-Vlaanderen - België
    Kleine correctie...

    Na volledige montage blijken servo armen nog altijd een 2 à 3mm uit lijn te zijn.
    Iemand een idee hoe ik dit nog kan oplossen?

    Of nieuwe servo's of ballink verder monteren van servo arm voor gas/rem en een rechte arm voor het sturen.

    Zijn Savöx servo's dan zo afwijkend naar standaard maten?
     
    Laatst bewerkt: 8 sep 2014
  12. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Nieuwe wagens in aantocht Richard ?? ;)
     
  13. Richard E

    Richard E

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    1.214
    Locatie:
    Eindhoven
    Jij let echt goed op Danny :thumbsup:

    Maar duurt nog even, volgend voorjaar pas, vlak voor de start van het nieuwe 2016 seizoen.
     
    Laatst bewerkt: 19 okt 2015
  14. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Hahahaha kwam je 977 van de week al tegen op MP ;)
    Wat voor kapje had je daarbij ??

    En wat ga je volgend seizoen rijden ??
     
  15. Richard E

    Richard E

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    1.214
    Locatie:
    Eindhoven
    Da zeg ik ... jij let ECHT goed op ... Die S977 heeft er wel heel kort op gestaan 2 of 3 dagen, toen werd ie al opgehaald (eergisteravond). De S748TQ trouwens ook, stond er vandaag letterlijk nog maar 5 minuten op ... daar waren zelfs 2 rijders enorm in geïnteresseerd, wat me nog voor een heel erg groot dilemma gesteld heeft ... Gelukkig mijn persoonlijke adviseuse gesproken en haar advies gevolgd. Vrienden zijn vrienden en zaken zijn zaken ... Dat houdt in dat de complete S748TQ set inclusief motoren en de hele rimram vanavond al opgehaald wordt ... :banana: Beide auto's kun je overigens volgend seizoen 2016 in het NK veld zien rijden.

    P.S. die body bij de S977 was er een in de zg. colourblind uitvoering. Alleen wit en grijstinten met zeer gedistingeerde oranje details. Mijn mooiste body (volgens velen), ... nooit mee gereden.
     
  16. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Hahaha , ben zelf ook weer naar een 1/8 onroadje aan het loeren....
    Toch benieuwd hoe hard zo'n kreng kan met een leuk offroad blok ;)

    Zodoende kwam ik ze dus tegen.
    Kappie zag er heel netjes uit , welke was dat ?
     
    Laatst bewerkt: 19 okt 2015
  17. Richard E

    Richard E

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    1.214
    Locatie:
    Eindhoven
    Zou je eerlijk gezegd toch een onroad 3,5cc torretje willen adviseren op een 1:8 onroad, een 5-poortertje is al genoeg, zeker met een klein beetje zelf-tuning. Offroad is vooral veel koppel van onderuit, maar bij onroad wil je dat niet zo extreem, auto weegt maar 2400 gram, maar vooral ook een zo hoog mogelijk top toerental.

    Body was een Blitz R18v2 volgens mij, redelijke body, totdat de Blitz TS030 uit kwam ... dat is de body die je moet hebben, trust me... Of eventueel een Protoform R18, beetje afhankelijk van het merk en type 1:8 onroad auto dat je gaat rijden.
     
  18. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.477
    Locatie:
    Sassenheim
    De P909 is ook een goede body, belangrijk is het wel om de neus van de body zo'n 20mm voor de rand van de bumper te laten vallen. Als je eens een keer wilt proberen kunnen we wel eens wat afspreken.
     
  19. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Die heb ik vast ook nog wel ergens liggen.... Lol ;)
    Maar heb b.v. ook nog een RB WS7II of III en 2 C6'jes liggen wat al een stuk meer toeren draait , gewoon ff kijken hoe ver ik daarmee kom qua topsnelheid.

    Vooralsnog kijk ik naar 966's die zijn niet al te achterlijk duur via MP en leuk voor zo'n projectje ;)
     
  20. Richard E

    Richard E

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    1.214
    Locatie:
    Eindhoven
    Een S966 is zeker een leuke auto auto om te proberen, heb er 1 club race mee gereden, met een geleende S966TEv2 van een collega, rijdt lekker. PF909 was ik inderdaad vergeten te noemen, ook een prima body. Een RB C6 moet wel lukken lijkt me. Let inderdaad op de positie van de body op de auto (afstand bumper) die is bepalend voor het rijgedrag.

    Ik zou jou eerlijk gezegd best eens met een 1:8 onroad willen zien rijden Danny ... :koud:
     

Deel Deze Pagina