Carbon verstevigde props, maar instabielere vlucht?

Discussie in 'Multicopters' gestart door Helicaspar, 29 aug 2014.

  1. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Er is maar 1 goede betaalbare balancer... DU-BRO er is geen betere...
     
  2. Helicaspar

    Helicaspar

    Lid geworden:
    7 apr 2014
    Berichten:
    93
    Bedoel je deze, Emil? Die ziet er goed uit, beter dan deze van HK die ik heb. Die werkt wel, maar ideaal is het niet.
     
  3. Helicaspar

    Helicaspar

    Lid geworden:
    7 apr 2014
    Berichten:
    93
    Nog even een vraagje over de HQprops: welke zou ik het beste kunnen kiezen, de 9050 of de 9043? Ik heb een Q450 frame, KK2.1.5, D2830-11 motoren en 30A AfroESC's.
     
  4. markjuhh

    markjuhh Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    7.294
    Locatie:
    Gilze
    Beide zouden moeten kunnen.

    Props zijn verder een persoonlijke keuze.
    Ben bang dat je ze gewoon beide moet proberen ;)
     
  5. Helicaspar

    Helicaspar

    Lid geworden:
    7 apr 2014
    Berichten:
    93
    Ik ben geneigd om voor de 9050 te gaan, want meer/groter/hoger is altijd beter, toch? :p
     
  6. markjuhh

    markjuhh Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    7.294
    Locatie:
    Gilze
    Alles heeft zn voor en nadelen ;)
     
  7. Helicaspar

    Helicaspar

    Lid geworden:
    7 apr 2014
    Berichten:
    93
    Vandaag heb ik weer gevlogen. Het zwabberen bij het dalen is wel minder geworden. Het balanceren van de props heeft dus wel wat geholpen, maar hij vliegt nog steeds niet zo goed als met de goedkope plastic props.
     
  8. Lama

    Lama

    Lid geworden:
    5 nov 2010
    Berichten:
    4.554
    Locatie:
    venlo
    ik dacht even dat het om afwasmiddel ging ...:rolling:
     
  9. dennis.w

    dennis.w

    Lid geworden:
    26 aug 2008
    Berichten:
    828
    Locatie:
    ijsselmuiden OV
    Ik vlieg met de D2830-11 motoren op 3s met 10x4.5 HQprops.

    Genoeg power en ik balanceer ze nooit.
    Al vind ik het jammer dat je geen links of rechtsdraaiende apart kan bestellen aangezien ik de rechtsdraaiende meer sloop.
     
  10. markjuhh

    markjuhh Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    7.294
    Locatie:
    Gilze
    Met 10' props ga je over de 21Amp heen en overbelast je de motoren.
    Tevens is je throttle rond hoverpunt dan veel te gevoelig.
     
  11. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    ;) hahah
     
  12. Helicaspar

    Helicaspar

    Lid geworden:
    7 apr 2014
    Berichten:
    93
    Serieus? Dat heb ik dus ook! In totaal nu 5 rechtsdraaiende en 1 linksdraaiende kapot gevlogen.
     
  13. Helicaspar

    Helicaspar

    Lid geworden:
    7 apr 2014
    Berichten:
    93
    Vandaag heb ik nog even gevlogen. Bij een niet eens zo heel harde crash twee pootjes en twee props gebroken. Toen heb ik de plastic 8045 props er op gezet, die had ik nog nooit gebruikt. Hij vloog meteen weer stabiel, nauwelijks nog gewiebel tijdens het dalen. Toch vind ik de 9047 props fijner vliegen.
     
  14. dennis.w

    dennis.w

    Lid geworden:
    26 aug 2008
    Berichten:
    828
    Locatie:
    ijsselmuiden OV

    Volgens Ecalc kom ik dan rond de 16.5Amp en 178watt uit bij full throttle.
    Zelfs als ik er 15% veiligheids marge over heen gooi blijf ik nog onder de 210watt opgegeven door turnigy.
    Bovendien heb ik al ongeveer 30 vluchten op 3s met 10x4.5 props achter de rug zonder problemen.
    Daar bij komt dat ik ook nog met een relatief zware 450 quad vlieg van 1.35kg (5000mah, dead cat frame).

    Ik heb geen merkbaar verschil ondervonden in vergelijking met 9x4.7 props... behalve de extra power :D.




    Ik zit er over na te denken om een bash vliegtuigje te maken om de overgebleven props alsnog kapot te vliegen :D.
     
  15. markjuhh

    markjuhh Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    7.294
    Locatie:
    Gilze
    Ik heb ze een keer gemeten op mn testbank en toen kwam ik met 10x4.5 op 22,5Amp op volgas.

    Bij meer gewicht merk je idd niet veel van het gevoelige rond hoverpunt.
     
  16. Helicaspar

    Helicaspar

    Lid geworden:
    7 apr 2014
    Berichten:
    93
    Vandaag heb ik voor het eerst gevlogen met 9043 HQprops van Multirotorparts. Ik ben er zeer tevreden over! Het voelt alsof mijn quad meer power heeft en wendbaarder is, maar als hij stil hangt in de lucht dan hangt hij juist heel stabiel. Wat ik nog wel merk: bij het dalen trilt de quad een beetje, maar veel minder dan bij de carbon verstevigde 9047 Gemfans. Dit kan ook komen door die ene afwijkende propelleradapter. Het busje waar de propeller op rust is net ietsje groter dan de overige drie, het boutje ook iets langer.
    Laatst heb ik via eBay een setje nieuwe propadapters besteld, vijf stuks, 3.17mm zoals zou moeten bij mijn Turnigy motoren, maar deze krijg ik niet vastgedraaid. Ze blijven dol draaien, te wijd. Goedkoop is toch duurkoop, blijkbaar...?
     
  17. dennis.w

    dennis.w

    Lid geworden:
    26 aug 2008
    Berichten:
    828
    Locatie:
    ijsselmuiden OV
    Ik heb deze voor mijn D2830's.
    Ik had er 8 besteld en ze waren allemaal recht.

    [​IMG]

    Let op! Je moet wel de asjes die aan de bovenkant van je motor er uit steken er af zage/slijpen!
    Op passen dat er geen metaalsplinters IN de motor komen bij de magneten, GOED afplakken en achteraf GOED schoonmaken.
     
  18. Helicaspar

    Helicaspar

    Lid geworden:
    7 apr 2014
    Berichten:
    93
    Dat ziet er mooi uit, dank voor de tip.

    Je zal niet zomaar gekozen hebben voor deze adapters. Had je onbalans/trillingen met de originele Turnigy adapters? En is dat met deze nieuwe adapters opgelost?
     
  19. dennis.w

    dennis.w

    Lid geworden:
    26 aug 2008
    Berichten:
    828
    Locatie:
    ijsselmuiden OV
    Die standaard turnigy dingen waren af fabriek al (zichtbaar) uit balans, het duurde ook niet lang voordat ik 1 kapot vloog.
    Dit leek mij een goed alternatief op die prul dingen.
     
  20. markjuhh

    markjuhh Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    7.294
    Locatie:
    Gilze
    Nooit gedaan bij mijn motoren, enige voordeel dat het heeft is dat het er iets mooier uit ziet.
     

Deel Deze Pagina