Mijn vlieg ervaring van vandaag

Discussie in 'Zweefvliegen' gestart door Willem P, 29 jun 2009.

  1. 00Steven

    00Steven

    Lid geworden:
    27 mrt 2009
    Berichten:
    302
    Locatie:
    Zonnegem , Oost-Vlaanderen , België
    Ik heb hem ondertussen terug gevlogen, de accu was de oorzaak ! die is al een kopje kleiner gemaakt.
     
  2. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    Wat een bangelijke foto! Mooi!
     
  3. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Thanks! Zelf gemaakt met mijn mobiel......soms heb je geluk en levert dat mooie plaatjes op!
     
  4. aurectar

    aurectar

    Lid geworden:
    16 dec 2007
    Berichten:
    2.463
    Locatie:
    Kortrijk
    Sandow

    Gisteren even naar het terrein geweest met Sandow en Cumulus 2000 om even te ontspannen.
    Ik had starthaak bevestigd zoals op gebruiksaanwijzing.
    Toestel brak start af op 30m wat mij natuurlijk niet zinde.
    Heb dan starthaak 8mm naar voor gebracht.
    Ging dan als een raket de hoogte in.
    Moet er wel bij zeggen dat er veel (te) wind was.
    Toch zes vluchten gemaakt.
    Ben dan gestopt wegens felle rukwinden.
    Deze week herhaal ik de oefening bij kalmer weer.
    Altijd leuk om even zoals in de goeie ouwe tijd gummystarts in praktijk te brengen..
    Het betreft hier in dit geval de hoogstart-set van Graupner.
    Is goed voor zwevers als Cumulus-Amigo-Hyfly-Cirrus-Montery en dergelijke (500 a1300gr).
    Al wat zwaarder is komt hier niet mee naar boven.

    Mvg,
    J-J
     
  5. peytr

    peytr PH-SAM

    Lid geworden:
    24 apr 2012
    Berichten:
    226
    Vanavond mijn herintreding verder gestalte gegeven door een oud, licht E-zwevertje weer ns uit te laten. Een floaty 2-assertje wat moedig op hoogte probeert te komen met behulp van een ouwe speed 400.

    Rustige lucht en af en toe heel lichte wind, mogelijk door buitjes op enige afstand waardoor ik een beetje kon blijven hangen op een rijtje bomen. Twee keer t kistje vlak voor mijn voeten en netjes neergezet. Zo gaat t herintreden goed.
     
  6. Berrie

    Berrie Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    9 feb 2004
    Berichten:
    4.483
    Locatie:
    Schoonhoven
    Leuk dat je weer begonnen bent!
     
  7. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.416
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Zo, vandaag weer heerlijk mijn middagtijd op het veld mogen verdoen.
    De ASK uitgepakt in elkaar geschroefd en alles op m'n T14SG opnieuw ingesteld.
    Motor op LS (linker schakelaar achterop) in combinatie met veiligheidsschakel SF op motor. Kan nu LS op half zetten, schakelaar omzetten, starten en met LS nog doseren. Erg handig.
    Mijn linker stick met alles wat remt ingesteld. Het was even wennen al die verandering (welke verandering niet ;-)) maar daarmee was het weer heerlijk vliegen en ga alle kisten met deze functie zo uitrusten. Heerlijk dat je het remmen met de stick goed kunt doseren waardoor de landing nog beter te controleren is.

    Laat de Indian summer maar komen.
     
  8. fgroen

    fgroen

    Lid geworden:
    12 aug 2008
    Berichten:
    222
    Locatie:
    den Haag
    Is het met Futaba ook niet mogelijk flightmodes (bijv. Start; cruise en land) te definieren en dan per flightmode een functie aan de gasstick toe te kennen? Een vriend deed dat met een oudere Futaba zender. Ikzelf maak hiervan ook gebruik met mijn DX18. De flightmode wordt per schakelaar geselecteerd.
    Bij de start flightmode is de gasstick de motor throttle, tijdens cruise doet-ie niks en tijdens land worden de spoilers bediend.
     
  9. _Dutchy_

    _Dutchy_

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.352
    Nee, dat kan wel. :D
    (Zelf heb ik daar nooit gebruik van gemaakt omdat ik altijd in gevecht raakte met gas open-dicht en remkleppen open-dicht bij transitie tussen vliegmode en stick positie)
     
  10. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.416
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Ja, klopt, deze stappen zou je ook kunnen definiëren.
    Heb ik niet gedaan omdat ik tijdens het vliegen ook nog wel eens wil remmen (uit de thermiek). Dus dan is het prettig dat alle functies staan zoals ze zijn.
     
  11. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    [​IMG]

    Ik ben vandaag op bezoek geweest bij SRS. Met de zwevers gestoeid met de toch wel stevige en turbulente wind. Het was veel naar beneden vliegen maar af en toe toch ook flink stijgen. Leuk om te doen en voor mij ook erg leerzaam aangezien het vergelijkbare omstandigheden waren als de laatste F5J wedstrijd.

    Daarnaast heb ik meerdere accu's met de Funcub leeg gevlogen en heeft Douglas oneindig veel high-speed-low-pass-victory roll's gemaakt met de FW190.

    Een lekker middagje zo!
     
  12. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.739
    Ha wist niet dat jij een foto had gemaakt, leuk! Bedankt voor de gezellige middag, we hebben ons goed vermaakt. :)
     
  13. peytr

    peytr PH-SAM

    Lid geworden:
    24 apr 2012
    Berichten:
    226
    Hee Berrie,

    Bedankt voor de vriendelijke woorden :). Ja joh. Ik schrik er van. Ben een aantal jaren niet actief geweest en kijk verwonderd om me heen. Niemand heeft een antenne meer aan zijn zender en de apparaatjes praten tegen hun eigenaren :puppydogeyes:. Ik dacht dat ik een knappe zender had maar kan deze binnen afzienbare tijd naar n retro treffen meenemen. Kortom: Ik heb een beetje bijgelezen en zie dat er in n jaar of zes veel gebeurd is. De ouwe kisten en 35 MHz doen het tot mijn vreugde echter ook nog!
     
  14. _Dutchy_

    _Dutchy_

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.352
    Er zijn nog zat mensen die tevreden zijn met 35Mhz.
    Eigenlijk zijn sommigen zelfs gelukkiger nu men niet meer hoeft te wachten op frequenties, veel zijn over op 2.4 dus het knijperbord hangt altijd wel vol :p
    En laten we eerlijk zijn, 35Mhz werkt al jaren prima.
     
  15. nico v kooten

    nico v kooten

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    2.741
    Locatie:
    Middelburg (zeeland)
    Het enige waar ik bang voor ben, is dat men nonchalant wordt, "er vliegt toch niemand meer op 35Mhz, dus ik kan gewoon inschakelen zonder op te letten"

    Nico
    ( ook nog een tevreden 35Mhz gebruiker)
     
  16. DirkSchipper

    DirkSchipper Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jun 2005
    Berichten:
    6.318
    Locatie:
    Utrecht
    Dat risico is het grootst bij iemand die nog een enkele kist op 35 MHz heeft en meestal op 2,4GHz vliegt en soms nog op de 35 MHz. Die is niet meer gewend aan frequentie-checken ...
     
  17. henkbraam

    henkbraam

    Lid geworden:
    11 jul 2004
    Berichten:
    246
    Locatie:
    doetinchem
    weggevlogen epsilon

    dacht vandaag mooi weer,laat ik de epsilon maar weer eens uitlaten.

    meteen bij de 1e start een thermiekbel in,en niet zo,n kleintje.
    een paar bochtjes en daar ging tie.het ging zo hard,flaps er uit,en zakken,nope dus hij bleef gaan en met een paar tellen was hij uit mijn gezichtsveld,achteraf het ik hem in een vlakke spiraal moeten zetten ,maar dat is mostert na de maaltijd.

    vanaf vliegveld elten is tie ervandoor gegaan,schat dat tie op zo,n 600mtr zat richting s,heerenberg achterhoek?wie zal het zeggen.

    weer een ervaring rijker maar niet zo,n leuke..
     
  18. Huey

    Huey

    Lid geworden:
    15 dec 2011
    Berichten:
    788
    Locatie:
    Maarssen
    He dat is vervelend voor je ! Zo zie je maar, je kunt niet álles van tevoren bedenken !

    Ik hoop dat je 'm ooit nog terug vind en dan met zo min mogelijk schade. Ik heb eens bij een meeting een Sagita er vandoor zien gaan, die weken later teruggevonden werd. Helaas lag die kist half in de sloot en was daardoor total loss; een meter opzij en hij had gewoon weer kunnen vliegen. Het kan dus wél !!

    Succes !
     
  19. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.416
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Zo, Henk, idd vervelend, ik hoop dit nooit met m'n Epsilon mee te maken. Ik heb ooit zo'n ervaring met m'n ASK gehad. Dat was behoorlijk eng, uiteindelijk met een enorme extra v-stelling :) aan de grond gekregen.

    Hopelijk komt ie nog terecht.
     
  20. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    Of het antenne uitschuiven...
     

Deel Deze Pagina