mini-z ALGEMEEN draadje en gelijk een vraagje

Discussie in 'Electro onroad' gestart door erik1203, 11 jan 2013.

  1. kameelke

    kameelke

    Lid geworden:
    2 feb 2014
    Berichten:
    2
    Hey stevy

    waarvan heb jij je baan gemaakt? Ondergrond en dergelijke?

    groeten
     
  2. stevy

    stevy

    Lid geworden:
    11 jan 2014
    Berichten:
    47
    Ik heb 60 cm boven de vloer een mdf plateau gemaakt. Daarop tapijt en de afbakening van de wegen met electriciteitsbuizen. Als alles meezit dan komt er nog epdm over. Ik heb even getest en op epdm rijden is echt wel leuk. Maar aan 16 euro de vierkante meter ook wel duur.
    Zal straks is een foto maken.
     
  3. RCMofo

    RCMofo

    Lid geworden:
    23 mrt 2013
    Berichten:
    114
    Locatie:
    Noord Holland
    Ga je die foto ook aan ons laten zien?
     
  4. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Ik denk dat ik er ook 1 ga aanleggen voor mn 1/24 en 1/18 :)
     
  5. stevy

    stevy

    Lid geworden:
    11 jan 2014
    Berichten:
    47
    Ja sorry drukke tijden de baan is ondertussen nog wat aangepast. En moet straks nog verder worden afgewerkt. Dan zal ik een foto maken.
     
  6. HobbyRC

    HobbyRC

    Lid geworden:
    12 mrt 2013
    Berichten:
    343
    Locatie:
    Asperen (Gelderland)
    Wij zijn allen benieuwd zoals je begrijpt!
     
  7. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Even een vraagje ,heb net een mini z mr03 over genomen van iemand.
    Nu heb ik de zender van mijn Dnano ge-reset en gebind aan de mr03.
    Autotje rijd zoals het hoort maar de servo blijft geluidjes maken in neutraal stand.
    Ook kan ik de stuuruitslag links verder zetten dan rechts.Ik kan op de zender wel verder naar rechts maar de servo blokkeerd op een bepaald ogenblik,naar links kan ik dus kortere bochten maken dan naar rechts,ook al worden ze even veel ingesteld.
    Servo reeds open gehad,lijkt alsof het armpje tegen wordt gehouden.
    Ook moest ik na het resetten en binden van de zender de auto direct een paar klikjes trimmen om rechtuit te rijden.
    Mijn gedacht is dus dat de grote stuurstang niet goed op zijn plaats zit? (midden) Ik trim de wagen dan goed voor rechtuit te rijden maar daardoor zit de stang dan misschien al iets opzij.Als ik dan rechts en links de stuuruitslag aanpas kan die dus verder naar links dan naar rechts. (denk ik) Of is dit gewoon normaal? Met mijn mr02 heb ik dit in ieder geval niet.Je hoort de servo dan ook brommen als ik teveel naar rechts stuur als de uitslag te ver staat,naar links natuurlijk ook maar pas een paar klikjes verder.
     
  8. Marten

    Marten

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    1.114
    Locatie:
    Deventer
    Het klopt dat de MR-03 meer corrigeert dan een MR-02 in neutraalstand, zal dus altijd iets brommen. Verder eens goed de tandwieltjes van de servo schoonmaken, lijkt erop dat er iets tussen de tandwielen zit. ook goed kijken of de draden richting de pot op de juiste plaats langs het servotandwielen huis loopt. Al eens meegemaakt dat hierdoor het huis de tandwielen klemt.
    Hebben we het overigens over een originele MR-03 of zitten er aftermarked stuurdelen op? Niet alle onderdelen lopen even mooi en passen even goed als het origineel.
     
  9. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Het stuurgedeelte is momenteel nog volledig stock, zal inderdaad eens de servo schoonmaken en kijken of dit helpt maar ben gisteren reeds gaan testrijden op het circuit in Zwijndrecht en hij deed het wel goed moet ik zeggen.Heb de servo wel open gehad en leek wel proper op het eerste zicht.Kabels leken ook goed te zitten.
    Alvast bedankt voor de hulp.
     
  10. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Klein probleempje met de mini z mr03.
    Deze heeft flink overstuur naar een kant tegenover de andere kant.Voorste veren zijn natuurlijk hetzelfde, bandjes zijn redelijk nieuw en gelijk aan het afslijten. Heb de wielen eraf gehad en alles proper gemaakt, zaten wat haartjes tussen dus dacht dat het daaraan lag. Diffje is ook soepel dus begrijp het niet dat het blijft.Iemand enig idee hoe dit kan? Mijn mr02 rijd perfect hetzelfde naar de beide kanten.Had op het net iets gezien van Shimmen maar dit zou toch niet mogen? Was trouwens voor een ma010 chassis dus weet niet of dit ook op gaat voor de mr03.
     
  11. koe

    koe

    Lid geworden:
    11 jun 2012
    Berichten:
    79
    kijk even naar je stuur uitslag soms kan het zo zijn dat links en rechts verschillend is.
     
  12. bricks

    bricks

    Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Berichten:
    3.569
    Locatie:
    Rijsenhout
    Daar waar je duim links zit?

    Check of alle wielen goed vrij draaien van het kapje, in ingeveerde toestand
     
  13. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Stuur uitslag is naar beide kanten hetzelfde ingesteld, zelfs al zet ik hem minder dan de andere kant heeft hij het nog. Ingeveerde wielen checken doe ik sevves als ik thuis ben. Bedankt!

    Edit: net zonder body geprobeerd om aanlopen van de wielen zeker uit te sluiten en het is nog erger :( Even voor de duidelijkheid, naar links gaat hij dus gewoon in een drift of draait ineens 180 graden, naar rechts valt er eigenlijk mee te rijden zoals ik het wil hebben.
     
    Laatst bewerkt: 1 okt 2014
  14. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Effe filmpje gemaakt van het probleem,zo valt er dus echt niet mee te racen...

    [media=youtube]iQzrH8uUhvE[/media]

    Ohja niet op de kat letten,die vind mini z blijkbaar ook zeer leuk.

    Dan had ik nog wat waar ik effe niet aan uit kan...De voorste ophanging is echt vreemd. Als ik kijk op het net naar foto's van een stock mr03 dan lijken mijn pinnen veel langer???

    [​IMG]

    Ook is er wat met de veren. Deze lijken mij verre van origineel want zijn precies afgeknipt tot de juiste lengte. De auto hangt hier vooraan al erg laag mee, ik heb een setje veren bijgekocht om het verschil te voelen van de hardheden maar als ik die erop zet sleept de body over de grond aangezien ze korter zijn dan hetgeen er nu opsteekt.

    Foto vergelijking "standaard" veer (?) en eentje uit het setje wat ik gekocht heb.

    [​IMG]

    Of is met de veertjes die ik heb de bedoeling dat je dit doet?
    http://lh3.ggpht.com/_2uRHE7AV3zs/S0-a3GozcLI/AAAAAAAABIM/1zN6uehTPP4/s1600/IMG_5484.JPG

    Foto met de "standaard" veer en body erop. Je begrijpt dat de tuning veertjes er dus niet onder passen. Vreemd allemaal :( dringend hulp nodg dus want geraak er niet uit. Is deze mini z (of toch de voorkant) een samenraapsel van vanalles en nog wat?

    [​IMG]

    Nu had ik ook nog deze link gevonden:

    http://www.kenonhobby.com/PN-Racing...sion-Low-Down-Spring-Set-5-Pairs_p_43004.html

    Het zou dus wel kunnen dat ik de korte veren per ongeluk heb gekocht (effe naar beneden scrollen op de pagina) want deze waren van PN racing als ik mij niet vergis.
    Moet er dan een spacer of iets onder de stuurblokken gestoken worden om toch de juiste rijhoogte te hebben?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  15. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Die pin lijkt me verder erin te moeten zitten
     
  16. [c4]

    [c4]

    Lid geworden:
    18 jul 2008
    Berichten:
    42
    foutje
     
  17. joop voorn

    joop voorn

    Lid geworden:
    25 dec 2007
    Berichten:
    54
    Zit je voorste bumpersteun ( die witte) niet verkeerd om?
    En hoort deze steun wel bij de kap die je hebt.
    Elke kap heeft een specifieke steun .
    Je kingpins zijn niet orgineel en zijn te lang.

    Groet, Joop Voorn.
     
  18. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Volgens mij is de steun wel correct voor de body, de kingpins zijn inderdaad te lang maar dacht dat dit een standaard maat was eigenlijk en dat het probleem ergens anders moest liggen. Zal eens wat opzoeken ivm die pins. Heb veel kunnen oplossen door shims te gebruiken van PN maar is niet volledig weg.De auto deed het echter al wel goed gisteren op de baan. Alvast bedankt voor de uitleg!
     
  19. Bulldog X

    Bulldog X

    Lid geworden:
    4 apr 2008
    Berichten:
    7
    Dat zijn inderdaad niet de standaard kin pins maar de lange versie (MZW-412).
    De voorveren zijn ook niet de standaard, de standaard veren hebben trouwens de zwarte kleur.
    Volgens mij zijn de voorveren zelfs geen mini-z veren.
     
  20. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    De veren die er op stonden bij de aankoop waren inderdaad geen stock veren maar iets van zelfbouw. Ga mij een setje stock king pins aanschaffen binnenkort, waarvoor zijn de langere eigenlijk? Is dat om die veertjes daar mee over te schuiven? Of is dit van een speciaal model mini z? De lage rijhoogte van de body vooraan ligt volgens mij aan de achterdemper, als ik het chassis bekijk staat dit niet mooi recht tegenover de motormount maar meer in een omgedraaide V vorm. De demper die erop zit is van een mini z buggy en is net iets te lang.Daardoor wordt de achterkant opgetild en de voorkant naar beneden gewezen/geduwd.Nogmaals dank iedereen voor de reacties!
     

Deel Deze Pagina