Pirotti Rebel

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door Berto, 21 feb 2014.

  1. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.816
    Locatie:
    Zeewolde
    Zo, eerste geknutsel na de vakantie is ook weer een feit:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 7 jan 2016
  2. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.816
    Locatie:
    Zeewolde
    Zo na de drukte van JetPower heb ik even weer tijd vrijgemaakt voor de Rebel.

    Vanavond even de hoofdlandingsgestellen vastgezet en afdek plaatjes pas gemaakt:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Vleugels zijn nu 'klaar'.

    Volgende stap is de romp verder volbouwen :)
     
    Laatst bewerkt: 7 jan 2016
  3. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    het bouwseizoen is weer in volle gang!
     
  4. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.816
    Locatie:
    Zeewolde
    Hehe, Yep, hij mot toch een keer af ;-)
     
  5. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.816
    Locatie:
    Zeewolde
    De pijp eens gemonteerd en die heb ik mooi net binnen de romp laten vallen:
    [​IMG]
    [​IMG]

    Kingtech lokatie ook bepaald:
    [​IMG]

    BVM UAT en pomp lokatie bepaald:
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 7 jan 2016
  6. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.816
    Locatie:
    Zeewolde
    Vandaag eens een dagje vrij genomen omdat ik ff geen zin had om te werken en een slinger(tje) wil geven aan de Rebel.

    Hier het turbinespant iets versmalt (of verbreedt :roll: ) om de Kingtech K100G goed te kunnen monteren.
    Ook de bekabeling van achter naar voren vastgezet met alutape:
    [​IMG]

    Wil vandaag ook de vleugelbevestiging rond zien te krijgen en de radioplaat.

    Eens kijken hoe ver we komen.

    Grt,
    Berto.
     
    Laatst bewerkt: 7 jan 2016
  7. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.816
    Locatie:
    Zeewolde
    Radioplaat gemonteerd:
    [​IMG]

    Alle kabels voorzien van vlechtkous en al een beetje in de route gelegd:
    [​IMG]

    Eens alles in elkaar en gewogen:
    [​IMG]

    Het gaat lekker zo, wat moet ik nog doen:
    - plaatsje maken voor allen LiPo`s en de LiFe akku voor in de neus,
    - ECU + motorbekabeling monteren (zit nu nog even in de L-39),
    - brandstof systeem aansluiten,
    - plaatsje verzinnen voor het vullen van de tank,
    - servosnoeren op lengte maken en voorzien van stekkers,
    - alles afstellen,
    - zwaartepunt bepalen,
    - keuren,
    - maidenen!!!!!!!!!!!!!!

    Het schiet echt lekker op zo.

    Net even de Rebel ook op de weegschaal gehad en hij weegt nu 9,8kg.
    Dat is gewogen zonder volle UAT, geen motorbekabeling, geen ECU, en geen kabels van de akku`s naar de componenten.

    Echter wel met 200 gr extra gewicht in de neus omdat met gear in het zwp net iets te achterlijk leek.

    Maar met volle UAT en alle bekabeling erin wat allemaal voor het zwaartepunt ligt denk ik dat er ook nog wel wat van die 200 gram afkan.

    De maiden komt dichterbij, nog ff doorbouwen dus :cool:

    Grt,
    Berto.
     
    Laatst bewerkt: 7 jan 2016
  8. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.816
    Locatie:
    Zeewolde
    2x LiPo en 1x Life komen voor in de neus:
    [​IMG]

    [​IMG]

    Nog even kijken of en wat ik dan eventueel met de gear LiPo doe.
     
    Laatst bewerkt: 7 jan 2016
  9. Dickie

    Dickie Guest

    berto gaat als een speer:thumbsup::thumbsup:

    .
     
  10. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.816
    Locatie:
    Zeewolde
    Yep, hij moet binnenkort eens de lucht in dus even goed doorbouwen.
     
  11. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    Lekker gewichtje! Kilootje of 12/13 afgetankt en dan 10kg thrust! Dat wordt lekkah blereuh!
     
  12. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.816
    Locatie:
    Zeewolde
    Zeker, een betere verhouding stuwkracht/gewicht tov de L-39.
    Dat zal ook wel merkbaar zijn met die grotere vleugel.

    Ben zeer benieuwd, we zullen het binnenkort zien :cool:
     
  13. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.816
    Locatie:
    Zeewolde
    Het gear zit ook en werkt:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  14. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.816
    Locatie:
    Zeewolde
    De servo draden waren ook op lengte gemaakt:
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 7 jan 2016
  15. Henry_Mvsb

    Henry_Mvsb

    Lid geworden:
    23 nov 2005
    Berichten:
    634
    Locatie:
    Eindhoven
    Het gaat weer lekker met bouwen :)
     
  16. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.816
    Locatie:
    Zeewolde
    Hoi Henry,

    yep, gaat lekker zo, hoop in 1 a 2 weken de Rebel 100% af te hebben.


    Vanavond de flaps ingesteld met een beetje vertraging, ook van de overige roeren de aansturingen definitief gemaakt.

    Hoogteroeren:
    [​IMG]

    Rolroeren:
    [​IMG]

    Flaps:
    [​IMG]

    Richtingsroer:
    [​IMG]

    Straks nog een zwart krimpkousje erover en klaar.


    Het schiet nu echt op :yes:
    Binnenkort maar eens de 'call' maken om de stroomvoorziening en de turbine toebehoren uit de L-39 halen :roll:
     
    Laatst bewerkt: 7 jan 2016
  17. Edwin Lievaart

    Edwin Lievaart

    Lid geworden:
    30 jun 2006
    Berichten:
    1.357
    Locatie:
    Rutten
    mooi zo met die kogelkopjes...
    waarom kies je voor een kwiklink aan de andere kant?
     
  18. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.816
    Locatie:
    Zeewolde
    Op mijn L-39 heb ik wel gekozen voor aan beide zijdes een kogelkop, hierdoor moest ik ook weer langere servo armen monteren om dit buiten de vleugel te krijgen.

    Bij de Rebel heb ik er niet voor gekozen zodat ik de standaard servoarmen kon gebruiken.
    Tevens is zo de krachtook recht opd e arm ipv onder een hoek zoals zou gebeuren met een kogelkop aan 1 zijde.

    Je hebt ook wel servoarmen speciaal voor kogelkoppen maar daar wordt het weer zo grof van.

    Vindt dit de mooiste oplossing zo, vanavond nog een krimpkousje erom heem en dan is dit ook helemaal klaar.
     
  19. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.816
    Locatie:
    Zeewolde
    En alle aansturingen voorzien van een krimpkousje:
    [​IMG]


    Moet nou toch echt aan het brandstofsysteem gaan beginnen :D
     
    Laatst bewerkt: 7 jan 2016
  20. Dickie

    Dickie Guest

    :thumbsup:

    netjes :thumbsup:
    .
     

Deel Deze Pagina