Bouwverslag sworkz s350BK1 pro

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door WonderTiger, 29 sep 2014.

  1. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Sinds kort heb ik besloten om na een aantal jaar over te stappen van elektro naar nitro (of iig een nitro erbij :p). Vorige week heb ik via het forum een sworkz s350bk1 pro kit + arrow gtr .21 motor overkocht voor een zeer scherpe prijs, héél erg bedankt rcpower! Daarnaast moester er uiteraard een aantal accesoires bij komen, zie hieronder voor een lijst.

    Al binnen:
    - Sworkz s350bk1 pro
    - Arrow gtr .21
    - Alpha 2090 uitlaat
    - Savox 1258tg gas servo, 1256tg op het stuur (1256tg had ik nog liggen)
    - Fastrax twin 775 startbox
    - 3x OS P3 gloeiplug
    - After run olie / luchtfilter olie
    - Luchtfilter set
    - Brandstof filter (geen idee of er al één in mijn tank geïntergreerd is, dus voor de zekerheid maar eentje bestelt).
    - Koppelingslagers en shimset
    - Nitro starter set (3000 mah gloeiplug starter en een vulfles)

    Moet nog komen:
    - LiFe rx accu's (2 á 3 stuks)
    - Startbox accu's
    - RB 5L 25% Nitro
    - Verf voor de body
    - Koppeling trekker

    Een foto van alle spulletjes nog nieuw in verpakking :):
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Startbox is helemaal alu, voelt erg solide aan. Lijkt trouwens veel op de smd evolution v2 startbox.
    [​IMG]

    Twee foto's van de motor, het zal niet de top zijn. Maar ik mag zeker niet klagen als eerste echte nitro motor, als ik het forum van rctech mag geloven :D:
    [​IMG]

    [​IMG]

    En dan eindelijk beginnen met met de kit. Alles ziet er netjes en georganiseerd uit. We beginnen bij de diffs.

    [​IMG]

    En nog meer zakjes:

    [​IMG]

    Beetje vet erop:

    [​IMG]

    Onderste gedeelte in elkaar:

    [​IMG]

    En de olie erin. Front = 20k en Rear = 2k. Meegeleverd bij de kit, sworkz heeft hier goed zijn best gedaan want de flesjes olie zijn rijk gevuld. Minimaal 50ml per flesje :thumbsup::

    [​IMG]

    [​IMG]

    En dan zitten ze al weer in elkaar :):

    [​IMG]

    Het middendiff ook maar snel gebouwd:

    [​IMG]

    En nog even op rijtje:

    [​IMG]

    Nog meer zakjes:

    [​IMG]

    Voor en achter center assen:

    [​IMG]

    Een as en diff pinion gemonteerd, de lagers zitten in een aluminium ring. Voor de zekerheid een minuscuul drupje loctite op de buitekant van de lagers, zodat ze goed op hun plaats blijven:

    [​IMG]

    Aan het buitenste lager een enkele 0.1mm shim geplaatst om de horizontale diff pinion speling eruit te halen (zelfde probleem bij mijn mugens :)):

    [​IMG]

    En dan zit het voor diff al weer in elkaar, het shimmen ging nog lastig, omdat ik niet de perfecte afstelling kon verkrijgen. De diffs lopen nu iets hakerig, wat opzich geen probleem moet zijn aangezien ze nog moeten inlopen. We houden het even in de gaten of het ook daadwerkelijk minder wordt (bij mn mugens had ik dit ook en ging eigenlijk vanzelf weg):

    [​IMG]

    En de achterkant:

    [​IMG]

    Voorste draagarmen:

    [​IMG]

    En een draagarm pin. Een nog niet eerder gezien systeem, de pin wordt namelijk in de achterste draagarm houder geschroefd:

    [​IMG]

    En zo zit het in elkaar. Vond het in eerste instantie vreemd dat de kleine busjes in het alu houdertje niet op zijn plaats werden gehouden. Echter wanneer ik de bumper zag werd het in 1 keer duidelijk. De bumper heeft twee stoot palletjes waardoor de kunstof busjes er niet meer uit kunnen vallen:

    [​IMG]

    En toen was het tijd voor de voorste hubs, weer komt het rode accent hierin terug. Staat erg mooi al zeg ik het zelf 8):

    [​IMG]

    Even de hubs op de draagarmen geschroefd (mocht eigenlijk nog niet volgens de manual :oops::

    [​IMG]

    Dat was het dan weer voor vandaag. Geen echte problemen tegen gekomen naast het shimmen. Zaten alleen twee schroefjes bij die 10mm waren ipv 12mm. Deze uit me schroevenbak gehaald en alles was weer opgelost. Hopelijk morgen weer een update :).
     
  2. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Dat ziet er mooi uit met die rode accenten!
    Veel plezier nog met bouwen, en rijden natuurlijk :)
     
  3. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Gaat zeker lukken :). Vanavond komt een wat grotere update, foto's van gisteren en van vandaag :).
     
  4. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Ik ga even mee gluren :D
     
  5. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    En weer een update van twee dagen dit keer!

    De vliegwiel trekker binnen:
    [​IMG]

    En een enkele hub:
    [​IMG]

    [​IMG]

    Ook deze geshimmed met een 0.1mm shim:
    [​IMG]

    Beide hubs:
    [​IMG]

    De servo top plate, mooi van carbon net zoals mijn oude mbx6 eco:
    [​IMG]

    En de servo top plate gemonteerd (let op verkeerde stabi is gemonteerd :)):
    [​IMG]

    Bovenste draagarmen erop:
    [​IMG]

    Hubs gemonteerd, wordt al wat :):
    [​IMG]

    En toen was het tijd voor de stuurinrichting:
    [​IMG]

    Gebouwd en gemonteerd:
    [​IMG]

    [​IMG]

    Voorkant klaar. Tijd voor de achterkant:
    [​IMG]

    [​IMG]

    En de achterste hubs:
    [​IMG]

    Camber links in elkaar draaien met een beetje vet:
    [​IMG]

    Alles gemonteerd op de achterkant:
    [​IMG]

    Tijd voor het chassis:
    [​IMG]

    Mooie alu chassis brace:
    [​IMG]

    Leuk detail:
    [​IMG]

    Rem plaatjes (ontvet met remmenreiniger):
    [​IMG]

    En weer gemonteerd:
    [​IMG]

    [​IMG]

    Midden diff erin en gemonteerd:
    [​IMG]

    [​IMG]

    De toe-links:
    [​IMG]

    Servo en radio plaat:
    [​IMG]

    Savox servo's:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Alles gemonteerd op de auto :):
    [​IMG]

    En even snel met motor erop :):
    [​IMG]

    Dat was het weer voor vandaag morgen weer verder haha.
     
  6. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Heel mooie kit :)

    Wel 2 tips mssn...

    Steek veertjes tussen de remschijven, deze van een pen voldoen prima. Hierdoor schuren de schijven niet constant tegen je remschijfjes aan

    Het verschil in olie voor / achter is extreem groot? Is hier een reden voor? Ikzelf rij bvb in de buggy meestal 7/10/5 ...

    Ga je de buggycup meerijden?
     
  7. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Die veertjes heb ik idd geprobeerd maar uiteindelijk eruit gehaald. Dit heeft 2 redenen. Ten eerste moet ik de veertjes afknippen hierdoor krijg je geen mooie ronde achter en voorkant. Hierdoor kan een veertje tussen het gaatje van de remplaatjes komen en deels deze plaatjes blokkeren. Ten tweede hebben (bij deze kit) veertjes weinig nut aangezien het remschijfje ook los zit. Dus dan is het niet de remplaatjes die tegen het schijfje aankomen, maar het schijfje tegen de rem plaatjes....

    Olie verschil vond ik zelf ook groot. Heb het er wel in gedaan want het zat bij de kit, misschien later eens veranderen :). In het middendiff zit overigens 5K. Buggy cup ga ik niet meerijden, heb nog niet alle spullen. Ik kom misschien wel even kijken :D.
     
  8. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Volgend seizoen misschien?

    Die veertjes gaan echt hun nut hebben hoor, gewoon knippen en uiteinde beetje naar buiten plooien zodat ze niet in de gaatjes blijven vastzitten. Doe dit ieder seizoen al en geen enkel probleem.

    De schijfjes bij mijn Mugen zitten ook los, er zit normaal een geleider aan de onderkant maar deze monteer ik ook nooit omdat er steentjes etc in kunnen vast komen te zitten. Ik heb al verschillende remschijfjes vast zien lopen tussen de blokjes zonder veertjes (bij verschillende merken van auto's) omwille van de hitte waardoor de aandrijving gewoon vast zit.
     
  9. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Er zit idd een geleider aan de onderkant. Deze is veel breder als de rem plaatjes zelf... Als de schijfjes gaan trillen zullen ze dus eerst tegen de plaatjes komen en dan pas tegen de geleider. Ik maak vanavond wel een foto/filmpje van wat ik nou precies bedoel.
     
    Laatst bewerkt: 2 okt 2014
  10. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Dat ziet er weer goed uit!

    Zou die 20K niet in het centerdiff moeten?
    Meestal is die het dikst toch?
    Of weet jij misschien de reden dat ze 20 achter doen, daar zullen ze vast over na gedacht hebben?
     
  11. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Enige reden dat ik kan bedenken dat ze voor dik hebben gedaan is dat je meer stuur krijgt on power en dat de auto dus makkelijker te besturen is.
     
  12. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    En we zijn weer een stapje verder :cool:.

    De brandstof tank:
    [​IMG]

    En afgedekt met alu tape:
    [​IMG]

    Het vliegwiel gemonteerd:
    [​IMG]

    De koppelingschoentjes erop, wat een kl*te werk. Ga zeker een tooltje kopen :D:
    [​IMG]

    Koppelingsklok gemonteerd en geshimmed:
    [​IMG]

    Motor op de auto:
    [​IMG]

    [​IMG]

    Ook hier alu tape:
    [​IMG]

    En de uitlaat erop :):
    [​IMG]

    En dat was het weer voor vandaag.
     
  13. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    En weer een stap verder :)

    Servo heveltje en een elastiek om de carb om het dicht te knijpen bij spanningverlies:
    [​IMG]

    [​IMG]

    Lucht filter erop:
    [​IMG]

    Het laatste zakje, de schokdempers :):

    [​IMG]

    [​IMG]

    Even de ontluchten:
    [​IMG]

    Eerste demper af:
    [​IMG]

    Voorkant:
    [​IMG]

    Achterkant:
    [​IMG]

    Totaal plaatje:
    [​IMG]

    Schijven die ervoor moeten zorgen dat er geen vuil in de wielen komt :):
    [​IMG]

    Paar ouden banden erop met de startbox:
    [​IMG]

    Nog een paar foto's met o.a. een blanke kap:
    [​IMG]

    [​IMG]

    Veertjes op aanraden van kurtje, thx:
    [​IMG]

    [​IMG]

    En met kap:
    [​IMG]

    [​IMG]

    De rest is allemaal besteld alleen nog niet binnen, wanneer het binnen is komt er weer een update :D.
     
  14. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Dat ziet er allemaal goed en doordacht uit!
    Alleen zou er geen vuil ophopen in de kapjes om de shockshafts, waardoor de cilinder niet helemaal meer naar beneden kan?
     
  15. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Mooi verslag van een mooie auto!!!
    ps zondag reden er ook een 2tal mee als ik me niet vergis... :)
     
  16. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Thx heren. Is idd een mooie auto :). Een lange tijd de mugens gehad wat zeer goede wagens zijn, ben tot nu toe ook zeer tevreden over deze. Hopelijk rijdt ze net zo goed als de mugens.

    @ruud, je bedoelt de rubbers om de shafts. Deze zijn bedoeld om het vuil er juist uit te houden. Meestal gaan ze wel snel kapot, dus lang zullen ze er niet op blijven ;).
     
  17. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Nee, ik bedoel echt dat zwarte stuk tegen de onderste veerschotel aan, dat lijkt mij kunststof?
    Dus wat op deze foto aan de onderkant tussen het rubber om de shockshaft en de veer zit:

     
  18. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Dat is om de veer op zijn plaats te houden :):
    [​IMG]

    [​IMG]
     
  19. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Aha, vliegen die eraf dan met de " normale " versie?
    Maar je bent niet bang dat ze eventueel vol gaan zitten tijdens een lange race?
     
  20. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    In al mijn auto's zitten deze :). Nog nooit problemen mee gehad. Hoogstens schieten ze er weleens af, maar meer niet. We rijden niet door de modder enzo, alleen door wat los liggende zandkorrels ;).
     

Deel Deze Pagina