Hoi, Heb nog een vraagje m.b.t. mijn nitro auto. Op onderstaande foto zie je twee brake adjusters (resetters). Kan ik deze er ook af laten? Ze lopen namelijk aan op mijn servo of lopen tegen mijn centerdiff top plate aan. Deze adjusters zijn toch alleen om de rem in zij. Orginele positie terug te drukken? Ik gebruik veertjes tussen de remplaatjes, dus zijn deze resetters dan overbodig en kunnen deze weg gelaten worden? Bedankt alvast!
Jep aan de andere kant zit idd een kunstof busjes, daarna een veertje en daarna weer een alu stoppertje. Die moet de rem in trekken lijkt me . Dus geen probleem als ik deze verwijder? de rem wordt namelijk terug gedrukt door de veertjes tussen de rem plaatjes.
Volgens mij zou het zo inderdaad goed moeten werken. De "resetters" zoals jij ze noemt hebben ook een functie in het afstellen van de remmen. Ik heb zelf nooit problemen met aanlopen. Maar dat kan per auto verschillend zijn natuurlijk
Dat is dus het probleem, ik zie de functie van het afstellen van het remmen er niet in??? Als ik het goed heb begrepen zijn die busjes ervoor bedoelt om de rem weer terug te duwen in zijn neutraal positie wanneer er gas wordt gegeven. Ik zou echt niks anders kunnen bedenken wat het moet doen eerlijk gezegd.... Of zie ik iets cruciaals over het hoofd
Omdat de remstangen op een punt in de servohevel geschroefd zitten kan je de rem ook afstellen door de stang te verdraaien waarmee die korter of langer wordt. Dan is zo'n gekartelt wieltje handig.
Aaaah nu snap ik het haha! Dan ga ik kijken of ik ze erop kan krijgen zonder dag ze de top plate raken. Heel erg bedankt!!!
kunt ze wat verder van de remmen zetten en stukje brandstofslang tussen doen. Lopen ze ook niet mee aan wellicht. Aan de andere kant, waar je veertjes hebt zitten, heb ik ook stukjes brandstofslang. Nog net iets strakker dan veertjes, tenzij het erg stugge zijn?
Als ze tegen je servo aankomen gewoon eraf laten. Een savox is idd net wat hoger. Ze hebben eigenlijk als enigste functie volgens mij om je rem te verstellen. Door eraan te draaien ga je afzonderlijk voor en achter je rem snel kunnen instellen (indraaien voor meer rem, uitdraaien voor minder rem) Ik heb het nooit gebruikt om de rem terug te duwen, deze springt altijd terug als je gas geeft door de (minimale) wrijving van je stangetjes en de hulp van de veertjes tussen de schijfjes .
Idd, heb ze nu geplaatst zonder dat ze iets raken. Ik dacht idd dat ze voor het terug duwen waren. Nu zitten ze goed