Heeft een van jullie al ervaring met de nieuw type featheringshaft van Align voor de 600/550? Met deze featheringshaft zouden de druklagers langer mee moeten gaan. Vraag me af of dat ook zo is. De druklagers zijn met deze featheringshaft kleiner dan bij het oude type. Oude type. Grtz Marco.
het bovenste type.. of zoiets vergelijkbaars heb ik ook in mijn compass 500 zitten met die lagers, bevalt prima. Hoe de materialen van align daarin zijn durf ik dan weer niet te zeggen. maar gezien het verschil tussen de oude en nieuwe van align zou ik het wel aandurven om dat te proberen.
humz.. ALS het een directe match is (en dus ook in mijn nitro 600 past) wil ik dat wel eens proberen.. ik ben nu 2 keer per jaar door de druklagers heen..
Heb het probleem ook dat de druklagers sneller slijten, nu ik met de Airwolf romp vlieg. Denk dat het wel gaat passen, item staat gewoon bij de parts van de 600. Van de week ff bestellen. Zit er ook aan te denken om het druklager voor het radiaallager te zetten. Zou moeten kunnen, dan hoeft er maar een ringetje aangepast te worden. Bij de tailbladeholders van HeliOption zit het druklager ook tussen de radiaallagers. Grtz Marco.
ook bij mijn Gaui X7 zit het druklager tussen de radiaallagers, maar bij de Gaui gaat het niet andersom. dus let op, of het ook passt, en je de schroeven ook weer goed vast krijgt, zonder dat de boel zwaar loopt of je speling krijgt. suc6, Uwe
Let ff op bij align: dat ze het ertussen zetten, wil niet zeggen dat het bij jouw type heli past... Align gaat uit van de nieuwe types als ze een update op de markt gooien. Vraag maar eens hoe ik daar achter ben gekomen ;-)
Vertel vertel. Als ik de lagers zou gaan omdraaien, dan word eerst alles opgemeten of het ook echt gaat. Grtz Marco.
Al een paar keer gehad. Klein onderdeel kapot, het originele is nergens verkrijgbaar. Dus degene die de upgrade zou moeten zijn. Net mis. Stuk of wat extra onderdelen nodig om het toch passend te krijgen.. Zo ook het staartstuk van mn 600 nitro. Hebben ze een klein dingetje aangepast, negens vermeld. Dus moet ik een hele prak extra zooi erbij bestellen omdat ze dat ene dingetje niet los verkopen Altijd opletten en blijven meten als het niet het originele onderdeel is ;-)
Dat is het nadeel van aziatische ontwerp en ontwikkelingsfilosofie: Als je in Japan kijkt hoe men daar mee omgaat: men koopt een motorfiets, rijd er twee jaar o.i.d. op en dumpt het ding gewoon ergens in het water... Men doet daar niet echt aan onderhoud of reparatie, het is de ultieme consumptiemaatschappij.... Zo ook met heli's: als er een update is, wordt er weinig rekening gehouden met "backwards compatibility" (ofwel, dat het ook past op voorgaande productiejaren). Daarom vlieg ik na al die jaren, nog steeds hoofdzakelijk Duitse Degelijkheid: Daar houden ze daar nog wél rekening mee (voor zolang het nog duurt....) Groet, Bert
Volgens mij is de hele rechte as voor de bladhouders waar de armen los te schroeven zijn. V2 en DFC koppen dus. Die andere as zou voor de V1 bladhouders zijn waar de armen vast aan de bladhouders zitten. Gr. Roy
Van de week de "nieuw" type featheringshaft voor de 600 binnen gekregen. Past precies zonder aanpassingen. Ze geven wel aan de druklagers na elke 20 vluchten gecontroleerd moeten worden. Iets wat bij de oude niet vermeld staat. Zouden ze dan minder lang mee gaan dan druklagers van het oudere type? Hmmm. We gaan het meemaken. Grtz Marco.
mijn ervaring is, dat na de eersten 5 vluchten (invliegen) een meer of minder veel speling in de featheringshaft komt (tenminste bij heel rigid rotorhoofden) deze speling kan dan door ringetjes gecorrigeerd worden. Dat was mijn idee, groetjes, Uwe