Gesponsord topic Belangstelling voor Fokker G1

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door wicky, 8 aug 2013.

  1. scaleflying4life

    scaleflying4life

    Lid geworden:
    24 nov 2007
    Berichten:
    688
    Locatie:
    waar de A15 eindigd in t oosten
    Leuk dat we het hebben over een "opvolger" voor de Fokker G1 ....
    Maarre ik heb nog geen vliegende G1 gezien buiten het prototype.
    Zijn er niet meer verkochte exemplaren al vliegklaar?
    En plaats daar dan eens foto of filmmateriaal van in dit draadje.

    greets pascal
     
  2. ramses

    ramses Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 sep 2008
    Berichten:
    5.089
    Locatie:
    N. Brabant
    .
    Helemaal eens met Pascal! :yes:
    Niets verkoopt beter dan filmpjes van goed vliegende exemplaren lijkt mij...

    .
    En als idee voor een eventuele opvolger:

    [​IMG]

    Fokker T.V

    Ook tweemotorig, tijdsgenoot van de G.1 en er zijn meerdere bruikbare tekeningen van te vinden.

    Groeten, Ramses
     
  3. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.781
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Nou, volgens mij werd er door Dutch Authentics toch echt zelf gevraagd om suggesties....

    Groet, Bert
     
  4. scaleflying4life

    scaleflying4life

    Lid geworden:
    24 nov 2007
    Berichten:
    688
    Locatie:
    waar de A15 eindigd in t oosten
    Snap niet echt goed waar je naartoe wilt bert?

    Is het niet logisch dat mensen die wellicht geïnteresseerd zijn bij een commercieel draadje als dit...
    zien of het product ook echt de moeite waard is om aan te schaffen?
    Zoals geschreven in mijn vorige post veel meer dan een proefmodel heb ik nog niet op de foto gezien..

    greets pascal
     
  5. Henri Kaper

    Henri Kaper verslagschrijvers

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    3.238
    Locatie:
    Den Haag
    interpretatiefoutje?
     
  6. wicky

    wicky verslagschrijvers

    Lid geworden:
    9 jan 2004
    Berichten:
    226
    Locatie:
    bennekom
    Vervolg FOKKER G1 ARF

    Laat ik beginnen met uit te leggen , niet te willen verdedigen, dat wij van de zomer een akkefietje met een pasfout in de linker vleugel moesten ontdekken na productie , dwz nadat een winkel in Amersfoort de bouwkit hem aan een klant van hem uitleverde.

    Dat leverde de nodige vertraging op , en we hebben tijdelijk de boel even stil gelegd.
    Het was natuurlijk logisch dat het muisstil werd op dit forumdraadje ....zelfs zo dat men zich afvroeg wat er nu precies speelde....Welnu , alles is gewoon gemeld ...Ok het probleem met de linkervleugel passing....Tot zelfs filmpjes op Youtube toe....Dat deed mijn hart een poosje sneller kloppen , maar niet van passie voor het modelbouwvak....

    Inmiddels zijn we dat probleem te boven. En zijn we vanaf eind Augustus volop aan het uitleveren begonnen, hebben diverse winkeliers bezocht door héél Nederland...Diverse winkeliers , grotere en kleinere, bekende en minder bekende winkels hebben voor een samenwerking met ons gekozen,,,En bouwkits van ons gekocht. Deze moeten wél in de winkel gekocht worden , gebouwd worden , en vervolgens zal men er mee gaan vliegen. Ik wil maar zeggen , dat wij ons nek uitstaken om een productie te realiseren met alle vijven en zessen maar dat wil niet automatisch zeggen dat de vliegtuigen je direct om de oren gaan vliegen ....Zo'n ding kost 500 euro in de winkel....Om nog maar niet te spreken wat er nog bij komt , voordat zoiets vliegt....wees realistisch zeg ik dan....

    Vergeet niet dat we producenten zijn , en niet de geoefende modelvliegers, maar onze specialisatie gaat onder andere over het produceren van bouwkits....Het uiteindelijke bouwen en vliegen , en het verkopen aan de hobbyist laten we over aan hen die daar goed in zijn, Winkeliers, en de Modelvlieger/Hobbyist..

    We zijn pas een jaar bezig , maar je kunt ook zeggen dat we het eerste project hebben weten te realiseren in een jaar tijd....Zoals ik al eerder zei , zien we zeker de lol van een opvolger...Ik blijf benieuwd naar de ideeen van degene waar het uiteindelijk om gaat : De hobbyist ........Wij ontwikkelen en verkopen gewoon door .....

    Mvr Gr DUTCH AUTHENTICS LIMITED
     
  7. wicky

    wicky verslagschrijvers

    Lid geworden:
    9 jan 2004
    Berichten:
    226
    Locatie:
    bennekom
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  8. wicky

    wicky verslagschrijvers

    Lid geworden:
    9 jan 2004
    Berichten:
    226
    Locatie:
    bennekom
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  9. wicky

    wicky verslagschrijvers

    Lid geworden:
    9 jan 2004
    Berichten:
    226
    Locatie:
    bennekom
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  10. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.781
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Nou... je voorlaatste post kwam op mij over als "waarom lullen jullie over een opvolger als er nog nauwelijks iets te zien is van het huidige product?"

    En mijn respons zegt alleen maar "nou, daarom!"....

    Meer is dat niet....

    Groet, Bert
     
  11. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.839
    wat dacht je van een Fokker f27
    daar heb ik de tekeningen van
     
  12. scaleflying4life

    scaleflying4life

    Lid geworden:
    24 nov 2007
    Berichten:
    688
    Locatie:
    waar de A15 eindigd in t oosten
    Zal wel aan mij liggen bert,
     
  13. wicky

    wicky verslagschrijvers

    Lid geworden:
    9 jan 2004
    Berichten:
    226
    Locatie:
    bennekom
    Over de Propellors op de G1

    Hallo mannen,

    Gisteren sprak ik iemand met de nodige ervaring in modelvliegen die beweerde dat het beter zou zijn om de propellors "tegen elkaar in"te laten draaien, het zou een stabielere start en dito stabiliteit in het algemeen manouvreren in de lucht tot gevolg hebben...
    Pffff....wat een wetenschap..metelectro aandrijving is dat zo gepiept natuurlijk ....want je draait aan één kant een fase om....

    Meer mensen die hier iets over kunnen vertellen ?

    In de wetenschap dat je dan ook één linksdraaiende propeller zult moeten hebben , maakt het nog ietsje lastiger...of niet ? Hoeveel is daar standaard in tekoop ? 13" maat ...

    Graag uw reacties ....

    Mvr gr Hans ,
    DUTCH AUTHENTICS LIMITED
     
  14. femmo

    femmo

    Lid geworden:
    23 aug 2007
    Berichten:
    2.487
    Locatie:
    nuenen
    Vraag het eens aan Ronaldk die heeft een p38 zo gemaakt op benzine.
     
  15. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.839
    Daar kan ik wel wat helderhijd in verschaffen ja
    Het prototype van de originele G1 was uitgerust met hispano sussa 14 cylinder radiaalmotoren
    en inderdaat de propellers draaide contra aan elkaar
    Maar zoals gewonelijk met spullen uit italie waren die motoren net zo goed als de fyra
    Na heel erg veel problemen dus werd er besloten te gaan voor de 14 cylinder uit amerika vandaan
    Helaas wouden die geen motoren bouwen die de andere kant op draaide
    Ook voor de grotere mercury G1 werd er oorspronkelijk gevraacht naar contra draaiende motoren
    Maar Bristol wou dat ook niet
    het was hoe dan ook lasting om motoren te krijgen
    ik dacht dat zelfs een groot deel van de bestelde en betaalde motoren nooit meer is geleverd

    Het eerste plan was zelfs om de G1 uit te rusten met merlin motoren
    Maar die mochten we niet kopen
    en echt verder werd er dus ook niet gekeken
    ook omdat de NL overheid persee de Bristol mercury wou

    inderdaat het model zal beter vliegen met contra draaiende props
    maar is het schaal
    er zijn ook wel metanolmotoren die de andere kant op draaien
    maar ik weet niet of die nog gemaakt zijn
    webra deed dat voorheen

    met een grotere g1 met benzienemotoren zal het makelijker zijn
    die zijn om te bouwen
    verplaats de opnemer
    draai de suiger en cylinder 180graden en klaar
     
  16. Bart83

    Bart83 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 okt 2007
    Berichten:
    3.106
    Locatie:
    Sleen
    @ Hans , mijn Grumman Goose heeft contra roterende props. Vliegt als op rails. Met starten hoef je niet met rudder tegen te sturen. Ik zie het als een voordeel van meermotorige modellen.

    [media=youtube]X3L-BGazdqo[/media]

    Mvg,

    Bart
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  17. ramses

    ramses Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 sep 2008
    Berichten:
    5.089
    Locatie:
    N. Brabant
    Sorry Jeroen, maar hier zal ik jouw wat helderheid in verschaffen ;)

    Italie maakte prima motoren en zeker geen rommel zoals de huidige Fyra... maar eigenlijk doet dat er helemaal niet toe want:

    Hispano-Suiza is zoals de naam ook letterlijk zegt: Spaans-Zwitsers en dus niet Italiaans! In 1923 kwam er een Franse tak, de Société Française Hispano-Suiza, welke verantwoordelijk was voor de vliegtuigmotoren uit WWII.

    Dus je had in principe Spaans, Zwitsers of Frans kunnen zeggen, maar nou net niet Italiaans... ;)

    Groeten, Ramses
     
  18. Bart83

    Bart83 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 okt 2007
    Berichten:
    3.106
    Locatie:
    Sleen
    en de Fyra ? zou het misschien eens aan de typisch Nederlandse manier van aankopen kunnen liggen ? ipv een product ''as designed'' aan te schaffen moet alles anders en met andere componenten. Mooi voorbeeld daarvan is de CV9035NL het nieuwe pantserinfanterie voertuig van de KL. Een bewezen goed product om zeep geholpen door de keuzes van de aankopende partij.

    Goed weer terug naar de Fokker G1. Fokker had ook voor de productie G1 de motoren contra roterend wilen hebben. Maar de Bristol wilde dt pertinent niet fabriceren.

    Cheers,

    Bart
     
  19. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.839
    ok leer ik ook is wat
    ik was in de veronderstelling dat de hispano motoren italiaans waren
    ok niet dus weet ook niet waar ik dat opgepikt heb
    ik denk dat ik het al weet
    ik was in de war met spaans
    maar volgens het boek G1 deel 1 waren er ongelofelijk veel problemen met die motoren
     
  20. wicky

    wicky verslagschrijvers

    Lid geworden:
    9 jan 2004
    Berichten:
    226
    Locatie:
    bennekom
    dankjewel allemaal!

    mmmja ... het is mij duidelijk dat het idd zinvol is om dit te gaan proberen bij een volgende vlucht...heeft iemand suggesties waar aan linksdraaiende drieblad propellors is te komen,want die moeten we dan hebben, 13" ....

    Tja , de herkomst van onze toekomsige brandstofmotoren worden chinees
    RCGF engines|Model airplane engine|RCGF Engines for Model Airplane ze zijn er zo goed als klaar met de ontwikkeling, productie loopt ....van de nieuwe 10 cc engines ...

    mbvr gr Hans
     

Deel Deze Pagina