Pirotti Rebel

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door Berto, 21 feb 2014.

  1. Henry_Mvsb

    Henry_Mvsb

    Lid geworden:
    23 nov 2005
    Berichten:
    634
    Locatie:
    Eindhoven
    Simpel en doeltreffend :)
     
  2. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.818
    Locatie:
    Zeewolde
    Yep, bij mijn C&C L-39 zat het net zo, werkt probleemloos.
     
  3. johnvm

    johnvm

    Lid geworden:
    23 mrt 2013
    Berichten:
    259
    pirroti

    Bedank berto :p en mischa voor het virus en ja dit word de volgende:p:psuper mooie kist:cool:
     
  4. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.818
    Locatie:
    Zeewolde
    Graag gedaan John, spreek je snel weer.
    En als je langskom zal ik de Rebel vast thuis hebben staan ;-)
     
  5. mdesmidt

    mdesmidt

    Lid geworden:
    30 mei 2007
    Berichten:
    655
    Locatie:
    Scherpenzeel
    Een Rebel een goede keuze, is een zeer mooi vliegende jet. (na de Futura dan .. :lol:)
     
  6. Pieter

    Pieter

    Lid geworden:
    12 okt 2003
    Berichten:
    676
    Locatie:
    Delfzijl
    ben zeer tevreden met een c&c viper
    fijne feestdagen mannen
    gr.Pieter
     
  7. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.818
    Locatie:
    Zeewolde
    Volgend jaar eens samen vliegen Mischa ;-)

    Viper Jets vliegen ook prima :yes:


    Van hetzelfde Pieter.
     
  8. hoeby

    hoeby

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    979
    zo hee, dat is nog eens een bout om je vleugel te bevestigen.
    Een M34 imbus.

    Sorry, kon het niet laten, weet dat je M4 bedoelt:p:p:p
     
  9. mdesmidt

    mdesmidt

    Lid geworden:
    30 mei 2007
    Berichten:
    655
    Locatie:
    Scherpenzeel
    Gaan we zeker doen.
    Jullie ook fijne feestdagen.
     
  10. Pieter

    Pieter

    Lid geworden:
    12 okt 2003
    Berichten:
    676
    Locatie:
    Delfzijl
    en ik dan?of ben ik niet snel genoeg?
    gr.Pieter
     
  11. mdesmidt

    mdesmidt

    Lid geworden:
    30 mei 2007
    Berichten:
    655
    Locatie:
    Scherpenzeel
    Ik ben niet bij machte jouw snelheid te kwalificeren :lol:.
    Maar wil zeker ook graag met jou samen fladderen hoor Pieter, komt goed in 2015.
     
  12. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.818
    Locatie:
    Zeewolde
    Vandaag heerlijk wezen vliegen op Deelen.

    0 graden, blue sky en amper wind.
    Toch weer 5 vluchtjes gemaakt :D
    [​IMG]

    [​IMG]

    De Rebel staat nu thuis, lekker warm en voor wat winteronderhoud modificaties :)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  13. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.818
    Locatie:
    Zeewolde
    De Rebel heeft nu 13 vluchten in totaal gemaakt.

    Heb de stroomvoorzieningen weer even oner delader gehad om het verbruik te bekijken en ditrolt er uit:
    RX A, 2S LiPo 2200 mAh: 146 mA
    RX B, 2S LiPo 2200 mAh: 190 mA
    Gear, 2S LiPo 2200 mAh: 106 mA
    Turbine, 3S LiFe 3100 mAh: 1015 mA

    Vertaald naar vandaag met 5 vluchten word er dus;
    - per vlucht 67 mA verbruik voor de servo`s.

    - per vlucht 21 mA verbruik voor het gear.

    - per vlucht 203 mA verbruik voor de turbine.


    De Kingtech K100G turbine zit momenteel op:
    Total Time: 18 hr 20 min
    Total Cycles: 113

    Gemiddeld: 9,7 min per cycle (zullen dus een x aantal test starts bij zitten).


    De turbine presteert nog op en top, ook met deze kou.
    Starten en lopen zonder een enkel probleem en heeft tot op heden zowel in de L-39 als in de Rebel probleemloos gedraaid.

    Hij gaat nu verwijderd worden en weg voor onderhoud, hij heeft nog een aantal uur tot de 25 wat de normale interval is maar wil niet in het begin van het seizoen al zitten met een turbine die weg moet.

    Dus hij mag eruit en naar Kingtech toe.
    Ben zeer benieuwd wat hun bevindingen zijn, het voorste lager lijk ik wat te horen maar de Rebel is een mooie klankkast en vermoedt dat het voornamelijk daar in zit omdat hij in de L-39 heel anders klonk.

    Tevens wil ik graag weten hoe de lagers en kamer er uit zien bij het gebruik van diesel en 35 DTE Light olie.
    De motor rookt er rustig op los moet diesel maar presteert er niet minder om.

    Ben benieuwd, afhankelijk van hun mening ga ik bekijken of ik komend seizoen met deze combinatie blijf vliegen of toch voor een ander goedje ga.


    Vandaag ook nog een CARF Ultra Flash met een Kingtech K140G gestart op diesel en die rookt net zo lekker :cool:


    Verder wil ik nog wat zaakjes aan de kist doen.
    Zit nog steeds met de CMjets smoke tank in m`n hoofd en misschien nog een mooi 8W landing light op de neuspoot.

    Voor smoke tank inbouw moet ik echter wel de vleugelbevestiging even omdraaien en de tank ontluchting verplaatsen.

    Tevens wil ik mijn R14 inbouwen ipv de R10, dit ivm de smoke mogelijkheid en landing light.

    Bouw misschien ook de pitot weer eens in, ligt nu ook maar te liggen.


    En wie weet wat ik nog tegen komen ;-)
     
  14. Richard Branderhorst

    Richard Branderhorst

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.108
    Locatie:
    Ederveen
    quote: De turbine presteert nog op en top, ook met deze kou

    Foutje Berto, :): turbines presteren juist (veel) beter als het koud is..... en nu ga ik :sleeping:

    (heb je geen foto's waarop je kun zien dat de jetstraal de sneeuw heeft weggesmolten?)
     
  15. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.818
    Locatie:
    Zeewolde
    Haha, dat klopt.

    Nee, was trouwens ook geen sneeuw te noemen. Het was 1 groot ijsdek van een cm of 3 a 4 cm dik, echter door wind de 's nachts was het 1 grote trilplaat, de trailing links moesten echt werken.
    De sporen waren zelfs amper te zien.

    En doordat de Rebel vrij hoog staat ook 0 weg gesmolten.


    We hebben met de UF bij het clubgebouw staan draaien en die had wel een kaal stukje gemaakt maar die kist staat ook laag op z'n pootjes.
     
  16. Richard Branderhorst

    Richard Branderhorst

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.108
    Locatie:
    Ederveen
    Braking action POOR dus......
     
  17. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.818
    Locatie:
    Zeewolde
    En begonnen met wat kleine werkzaamheden aan deRebel.

    De Jeti R10 vervangen door de Jeti R14:
    [​IMG]

    Hier komt de rook pomp van PowerBoxSystems:
    [​IMG]

    En de rook pijp:
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 7 jan 2016
  18. verfbrander

    verfbrander

    Lid geworden:
    23 dec 2005
    Berichten:
    1.356
    Locatie:
    Gouda
    Is dat rookpijpje voldoende om op temp te komen? (zal wel.. anders zou je het niet doen)
    Ben ik best verbaasd over...
     
  19. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.818
    Locatie:
    Zeewolde
    Dit is een origineel rookpijpje en dat werkt als een tierelier.
    De rookolie hoeft ook niet op temperatuur gebracht te worden zoals bij methanol modellen, de uitlaatgassen zijn van zichzelf warm genoeg ;-)

    denk dat ik nog wel eens ga proberen met een rook pijp helemaal naar achter toe, blijft de uitlaat pijp zelf wat schoner :)
    Dat werkt ook wel maar of het net zo goed werkt dat gaan we eens testen, was bij de L-39 ook bijna zo ver maar nooit echt goed getest.
     
  20. Richard Branderhorst

    Richard Branderhorst

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.108
    Locatie:
    Ederveen
    welk merk is dat pijpie? Mondt dat nog uit in een vernevelaar oid?

    Ik heb ze zelf gemaakt maar zat idd wat te klungelen met de bevestiging...
     

Deel Deze Pagina