Blade Nano CP X

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door ntotheo, 6 sep 2012.

  1. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    ziet grappig uit, leuk ..

    gr. Uwe
     
  2. jdejager

    jdejager

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    413
    Locatie:
    Doornspijk
    Leuk ding. Blijft leuk zo'n Nano CPx. Heb er zelf ook een om binnen mee te vliegen. Helaas op het moment problemen met de motor. Valt steeds uit. Binnenkort maar even goed naar kijken.
     
  3. mestdaght

    mestdaght

    Lid geworden:
    17 jan 2005
    Berichten:
    1.120
    Locatie:
    Ekeren
    33Gram vliegklaar.
    Orgineel volgens de site van blade weegt een standaard 29gram.
    Dus 4 gram extra ivg met het orgineel.


    Mvg
    Tommy
     
  4. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Hoofdmotor? BL upgrade.
    Staartmotor? DIRECT vervangen, anders kun je ook gelijk t boardje vervangen..
     
  5. jdejager

    jdejager

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    413
    Locatie:
    Doornspijk
    Idd, de hoofdmotor. Ben nu druk met een verbouwing maar zal daarna eens gaan kijken
     
  6. mestdaght

    mestdaght

    Lid geworden:
    17 jan 2005
    Berichten:
    1.120
    Locatie:
    Ekeren
    Vandaag nog eens met de politie nano gevlogen.
    De vliegtijd is dus merkelijk verkort.
    Vroeger stond de throtle curve vlak op 70%. Dat is nu naar 85%.
    Dat verklaart al wat.
    Heeft er iemand fingerspitsengefull of 3minuten vliegtijd normaal is met die 5gr romp extra ?
    Daarvoor haalde ik zeker de 6minuten rustig vliegen in de living.

    TM
     
  7. Jelleeee

    Jelleeee

    Lid geworden:
    27 jan 2011
    Berichten:
    2.335
    5 gr extra bij de nano cpx betekent een kleine 20% extra gewicht.. Lijkt me normaal dat de vliegtijd dan wat vermindert.
     
  8. demolle

    demolle

    Lid geworden:
    1 sep 2011
    Berichten:
    296
    Locatie:
    het land van bartje
  9. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Te zwaar en verkeerde aansluiting
     
  10. xyz

    xyz

    Lid geworden:
    2 dec 2007
    Berichten:
    1.642
    Locatie:
    Eindhoven
    nou ik had dus een blade nano cpx die niet meer wilde binden, na een cras. De kap is er niet voor niks, het is een bescherming van de elecronica.

    Na wat gelezen te hebben wordt er gezegd dat het de soldeer verbinden van de ontvanger chip zijn.

    Het werkte toch al niet dus heb ik met mijn soldeerbout ( op 350 graden )
    langzaam de hars rond het IC weg gekrabd tot ik bij de potjes was en toen langzaam alle potjes een keer gewarmd. En nu ziet het er zo uit :)

    [​IMG]

    Maar het mooie is hij werkt weer perfect :)

    Bart.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  11. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    super werk, ik kan zo iets niet, geen geduld
    leuk, dat hij weer werkt !

    Groet
    Uwe
     
  12. mestdaght

    mestdaght

    Lid geworden:
    17 jan 2005
    Berichten:
    1.120
    Locatie:
    Ekeren
    Weet er iemand waar ik lipo's kan kopen met meer capaciteit ?
    Ik ben een nanoCPx aan het inbouwen in een causeman schaalheli.
    Alleen met mijn nieuwste lipo's vliegt hij. De oudere zakken in na 1 minuut vliegen.
    Ofwel plan-B.
    Waar kan ik losse connectors kopen, zodat ik 2 150mAh cellen (1s2p )parallel kan schakelen.
    Een brushless motor zit in de post nu...
    Schaal poging 1 is een BK117 ( lijkt verdacht veel op een ec135 )
    http://shop-rc.causemann.de/Bk117-Rumpf-fuer-130er-RC-Hubschrauber_1
    Schaalheli 2 is een Bell huey UH1

    Wat de BK117 betreft :
    De heli doet test vluchten in ongespoten trim.
    Het landingsgestel is ook nog in de maak.
    Maar het al lelijk mis gegaan. Tijdens een test had ik de heli in de hand.
    De electronica van de heli stuurde deze acterwaards en omdat ik de heli in de hand had...steeds meer en meer. Dit lokte dus een boomstrike uit. De volledige staart in de scherven.
    Momenteel staat deze dus in de lichtgewicht plamuur en zit de glasvezel er rond te drogen.
    De heli goden aanbidden dat dit nog in orde komt.
     
  13. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    leuke spullen hebben zij da, goede prijs,
    veel plezier en suc6 verder @mestdaght:

    voor de lipos en connectoren ga je toch in een modelbouwwinkel,
    of gewoon Google op lipos en connectoren,
    maar ik ben bang, dat dat ding gewoon te zwaar word ..

    Groet
    Uwe
     
  14. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.879
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Op ebay.com als zoekterm "picoblade" ingeven. Moeilijker hoeft het niet te zijn.
     
  15. mestdaght

    mestdaght

    Lid geworden:
    17 jan 2005
    Berichten:
    1.120
    Locatie:
    Ekeren
    Aah zo heten die connectors ;)
    Dat maakt het idd veel makkelijker.

    TM
     
  16. mestdaght

    mestdaght

    Lid geworden:
    17 jan 2005
    Berichten:
    1.120
    Locatie:
    Ekeren
    Hobbyking heeft ze ook zie ik nu...thanks
     
  17. mestdaght

    mestdaght

    Lid geworden:
    17 jan 2005
    Berichten:
    1.120
    Locatie:
    Ekeren
    Eeeeeiiindelijk.
    Dit was een zware bevalling. Voor wie de vorige updates gevolgd heeft.
    Dit is geen BK117, die is volledig de vuilbak in gegaan.
    Bijna inclusief de nano...door het vele gepruts was
    1 ) Zap in een servo gelopen...niet goed.
    2 ) Een pootje-bolletje van de swashplate afgebroken.
    3 ) Veel te zwaar.

    Ik ben met een frisse romp gestart en veel meer ervaring, doch met kennis van mijn eigen beperkingen.
    Ik ben van zap afgestapt en gebruikte nu het lijmpistool. Het dikke plakwerk lijkt beter te werken.

    De mechaniek is nu ook langs onder in de body geschoven , ipv van er echt ingewerkt zoals bij een echte schaal heli.
    2 dwarse staafje houden de romp op het frame.
    De romp kan niet open.

    De verflaag heb ik ook simpel gehouden.
    1 laag grondverf wit.
    ramen afplakken.
    2 lagen rood.

    Het resultaat is niet zo mooi als ik zou willen. Het landingsgestel past niet bij de heli, en lijkt een camera te missen. Maaaaarrrr deze vliegt een paar minuten.

    Technische aanpassingen :
    upgrade naar een brushless hoofdmotor.
    45C lipo's van blade.
    Nano-techs 160mAh zijn op het moment van schrijven net binnen en wachten op hun maiden.


    Op de kast ligt nu nog een airwolf te wachten.....eerst van deze genieten en vliegen vliegen vliegen.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  18. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.616
    Locatie:
    belgium
    Eerste indruk : landingsgestel lijkt oversized maar langs de andere kant knap dat je tail schroef naar omhoog hebt gekregen + ook het feit dat ik weet dat het allemaal zeer klein is . Have fun . :cool:
     

Deel Deze Pagina