Nog een 1e jet : T22 warrior met P160

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door u4eake, 23 jul 2009.

  1. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.818
    Locatie:
    Zeewolde
    Harde zand zal nog beter werken dan gras, en is weer eens heel wat anders.

    Ziet er goed uit hoor :thumbsup:
     
  2. u4eake

    u4eake

    Lid geworden:
    16 aug 2006
    Berichten:
    1.505
    Locatie:
    Diest, België
    Het harde zand rijdt ZEER goed, de jet was zeer vlug los. Het remt echter langs geen kanten Ik had een slipspoor in het zand van zeker 30m.
    Ook was het uitkijken geblazen voor de overblijfselen van enorme zandkastelen. De vloed had die wel weggespoeld, maar van sommigen was de slotgracht toch nog duidelijk aanwezig. Ook heb ik op voorhand enkele grote stenen die achtergebleven waren, aan de kant gelegd

    [​IMG]

    Te kort bij het water had je dan weer van die kleine golfjes in het zand. Eigenlijk was er een spoor van zo'n 25m breed dat ideaal was om op te stijgen en te landen zonder de veren van mijn korte pootjes een opdonder te geven.

    [​IMG]

    Toch best wat toeschouwers. Naar verluid stond op de dijk ook nog een flinke rij en stond op vrijwel elk terras van de appartementen iemand te kijken.

    [​IMG]

    Deze laatste is wel geen jet, maar vind ik zelf 1 van de mooiste fotos die ik daar gemaakt heb. Van mijn jet moeten er ook zo gemaakt zijn, maar die moet ik nog zien te pakken te krijgen.

    [​IMG]

    Als het van de organisatie (en van ons) afhangt doen we dit volgend jaar weer en hopelijk met dezelfde weersomstandigheden.

    Enkele conversaties :

    zoontje : meneer mag ik iets vragen
    ik : ja hoor
    pappa : Vraag eens hoe snel die jet gaat aan de meneer
    zoontje : gaat dat gele vliegtuig ook nog vliegen vandaag ?
    ik : ja hoor, straks
    zoontje : hoe lang gaat dat nog duren ?
    ik : een kwartiertje denk ik
    pappa : en vraag eens hoe snel die jet gaat
    zoontje : en die kleinere vliegtuigen, gaan die ook nog vliegen ?
    ik : ja, al deze vliegtuigen gaan vanavond vliegen
    zoontje : en weet u wanneer ?
    pappa : jamaar vraag eens...
    ik : 300 km/h meneer :)

    Tijdens het terug demonteren van de jet met een hele hoop volk errond :
    zoontje : meneer, verkopen jullie soms ook die vliegtuigen
    ik : ja hoor, soms verkopen we ze, als we ze beu zijn.
    zoontje : en verkoop je dit vliegtuig ook (mijn jet)
    (pappa al een beetje verveeld)
    ik : nee, deze ben ik nog niet beu hoor, volgend jaar misschien.
    zoontje : en hoeveel kost dat dan ?
    ik : daarvoor zal je nog wel wat moeten sparen denk ik hoor
    pappa (wat verveeld): hoor je het, je zal nog flink moeten sparen, kom we gaan verder.
    zoontje : jamaar hoeveel dan ?
    ik : 3000 euro
    zoontje : WOW PAPPA, ZOVEEL HEB IK AL HE !!!
    pappa (zo rood als een tomaat) : kom we gaan verder (voor je heel de familie financiën van de dijk schreewt)
     
    Laatst bewerkt: 23 aug 2011
  3. verfbrander

    verfbrander

    Lid geworden:
    23 dec 2005
    Berichten:
    1.356
    Locatie:
    Gouda
    Haha geweldig !!
     
  4. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    Hahaha!!! Ja, soms is t meesterlijk vervelend al die vragen, zeker als je ff geconcentreerd met je spul aan de gang bent maar soms lig je ook in een deuk!!!
     
  5. Gaaaz

    Gaaaz

    Lid geworden:
    19 dec 2004
    Berichten:
    277
    Locatie:
    België, Schaffen
    Op de gebruikelijke locatie staan ook nog een paar foto's van het strandvliegen...
    HAROFLY.be > Pics > Nieuwpoort

    Gr Wim
     
  6. u4eake

    u4eake

    Lid geworden:
    16 aug 2006
    Berichten:
    1.505
    Locatie:
    Diest, België
    Nadat de jet een jaartje in de garage heeft gestaan, terwijl ik zijn turbine reviseerde is het dit jaar tijd om hem terug het luchtruim te laten kiezen.
    De turbine is gereviseerd : lagerwissel-onderhoud-jetcat-p160-verslagje-en-vragen

    In de jet zit nog altijd een 35Mhz ontvanger en dat is ondertussen wel uit de tijd. Ombouw naar Taranis (FRsky) 2.4Ghz staat dus nog op het programma.
    Verder alles eens nalopen, luchtleidingen checken op lekken, landingsgestel controleren, servo's nakijken, vleugelbevestigingen nakijken,...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 nov 2015
  7. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.818
    Locatie:
    Zeewolde
    Goed bezig, succes alvast met de volgende vlucht.
     
  8. G J Broekhuizen

    G J Broekhuizen

    Lid geworden:
    12 jul 2004
    Berichten:
    1.396
    Locatie:
    Elburg
    Taranis

    ik ben ook over gestapt op de Taranis goede keus prachtige zender met vele mogelijk heden.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 nov 2015
  9. u4eake

    u4eake

    Lid geworden:
    16 aug 2006
    Berichten:
    1.505
    Locatie:
    Diest, België
    Jups, das waar. Heb me de aanschaf van de Taranis nog geen moment beklaagd. Zeker voor mijn drones is 't een zalige zender.
    De T22 is ondertussen omgezet naar 2.4Ghz. Ik heb nu ook 16 kanalen (X8R ontvanger) ter beschikking tov 6 vroeger... Dat scheelt. Nu kan ik landingsgestel en wielrem ontdubbelen. En ook stuurwiel en luchtrem kan ik ontdubbelen (moest wat creatief zijn om de jet met een 6 kanaalszender te kunnen vliegen)

    Wel heb ik wat moeten zoeken om in de Taranis de ailerons om te keren. Daardoor werd het al donker toen de jet vliegklaar was en is een testvlucht er niet meer van gekomen.
    Maar hij is nu wel helemaal nagekeken, afstandstest gedaan en vliegklaar. Als 't nog es even mooi weer is in 't weekend gaat hij de lucht in.
     

Deel Deze Pagina