F-14 Tomcat

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door WimBlommaert, 20 feb 2014.

  1. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Goed Bezig Wim, wij allen kijken uit naar de maiden als de kist en jij er zover voor bent :thumbsup:
     
    Laatst bewerkt: 5 jan 2015
  2. WimBlommaert

    WimBlommaert

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    556
    Locatie:
    Wichelen, België
    Maiden zal waarschijnlijk maart-april worden, afhankelijk van't weer........
     
  3. u4eake

    u4eake

    Lid geworden:
    16 aug 2006
    Berichten:
    1.505
    Locatie:
    Diest, België
    Mooie zelfbeheersing om hem toch nog aan de grond te houden. Zal best wel gekriebeld hebben (bij mij zou het dat toch).
     
  4. WimBlommaert

    WimBlommaert

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    556
    Locatie:
    Wichelen, België
    haha, amaai nie, kriebelde enorm!!!!!!!! maar zou nie slim zijn als ik voor de maiden waarschijnlijk een piste van 3km ga hebben......trouwens, terrein lag véél te nat.....
     
  5. Bart83

    Bart83 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 okt 2007
    Berichten:
    3.106
    Locatie:
    Sleen
    Mooie aanpak zo Wim. Ik kijk erg uit naar de maiden. Late we hopen op veel mooi vliegweer dit jaar.

    Mvg,

    Bart
     
  6. WimBlommaert

    WimBlommaert

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    556
    Locatie:
    Wichelen, België
    aanpassingen

    Zo, na een tijdje toch maar opnieuw een update.

    Ik had al een tijdje m'n twijfels bij de Airpower EV5U, de five-in-one valve. op zich is die wel goed, maar eigenlijk niet geschikt voor de Tomcat omdat'ie de deuren van de hoofdwielen niet afzonderlijk kan openen en sluiten. ik had dit voorlopig opgelost met een extra klep, en de sequencer van de Powerbox. heb ik nu dus aangepast. De 5-in-1 is eruit, en wordt vervangen door afzonderlijke kleppen. als sequencer ga ik of de powerbox-functie gebruiken, of de unit van Evojet, omdat die ook een ingebouwde failsafe en druksensor heeft... staat nog niet vast dus...

    Dit alles hield natuurlijk wel in dat er vooraan één en ander moest aangepast worden, en omdat ik toch al niet helemaal blij was met de layout van de neus-module, ben ik maar helemaal herbegonnen hiermee.

    alles zit nu wat cleaner ingebouwd, de kleppen verhuizen naar de romp zelf. er komen dus 2 extra EV2U's bij, en één EV1U voor de remmen.

    [​IMG]

    [​IMG]


    [​IMG]




    [​IMG]
     
  7. verfbrander

    verfbrander

    Lid geworden:
    23 dec 2005
    Berichten:
    1.353
    Locatie:
    Gouda
    En waar laat je nu de radar dome? :)
     
  8. benovitch

    benovitch

    Lid geworden:
    20 apr 2005
    Berichten:
    423
    Locatie:
    België/Nieuwkerken Waas
    Zo'n filmpje verwachten we ook van jou binnenkort.

    [youtube_browser]988QI8cLNHw[/youtube_browser]
     
  9. WimBlommaert

    WimBlommaert

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    556
    Locatie:
    Wichelen, België
    Mooi filmpje he?? wel wat overdone op de weathering naar mijn zijn, maar vliegt super.......
    geduld, die van mij komt......nu een paar esthetische dingen aan't aanpakken.......

    Wim
     
  10. vwspeedster

    vwspeedster

    Lid geworden:
    3 jun 2008
    Berichten:
    292
    Locatie:
    houthalen
    Een beetje weathering is altijd mooi. ;)
     
  11. WimBlommaert

    WimBlommaert

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    556
    Locatie:
    Wichelen, België
    Over weathering gesproken....

    [​IMG][​IMG]Vermits ik toch moet wachten op beter weer, en ik nog wat dingen aan't aanpassen ben, ben ik toch maar eens aan de slag gegaan met het "weatheren"... Ik heb wat geëxperimenteerd met de "paint wash"techniek, en bevalt me wel...heb met de klassieke "Revell" potjes een kleur gemixt die iets donkerder is dan het origineel, deze sterk verdund, en dan de panel lines en rivets ingesmeerd hiermee. laten drogen, en dan met een doek met Thinner het overtollige weggeveegd. is wel wat zoeken om niet té veel verf weg te halen, doekje mag écht wel niet te nat zijn, is wat zoeken, maar lukte uiteindelijk wel. moet je natuurlijk enkel doen als de basis bestand is tegen Thinner....een bijkomend voordeel, is dat in dit geval er een lichte zijdemat glans op de romp gekomen is, wat 'm er ook een stuk echter doet uitzien. ala bij al ben ik dus érg tevreden over't resultaat. zeker niet "overdone"....

    [​IMG]

    [​IMG]

    hier zie je ook de deuren van het neuswiel, die ik een ander kleurtje gegeven heb. op 't origineel zijn ze zwart, niet grijs, foutje van Skymaster... en zo zitten er wel nog in.. lettering komt er nog terug op...

    [​IMG]
     
  12. WimBlommaert

    WimBlommaert

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    556
    Locatie:
    Wichelen, België
    ook de binnenkant van de deuren heb ik aangepakt... de rode randen zijn er duidelijk achteraf opgeschilderd..en ik ben er van overtuigd dat een 5-jarige 't beter zou kunnen...messy!!! scharnieren heb ik ook bijgewerkt, neusdeuren openden niet ver genoeg...

    [​IMG]


    [​IMG]

    [​IMG]


    verde ook nog wat paneellijnen teruggezet die weggevuld og geschuurd waren waar de rompdelen aan elkaar gezet zijn.. voorbeeldje van de neus:

    [​IMG]
     
  13. WimBlommaert

    WimBlommaert

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    556
    Locatie:
    Wichelen, België
    vleugels ook aangepakt.... foto's tonen 't niet erg goed, maar't resultaat is echt wel mooi...

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  14. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Man, Man, Man je maakt er een geweldige kist van :worship:
     
  15. WimBlommaert

    WimBlommaert

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    556
    Locatie:
    Wichelen, België
    Berto,

    Doe m'n best......
    Ik wacht nog even voor die Festo he, moet m'n kleppen nog binnenkrijgen... De 5-in-1 is verhuisd naar Australie, en van daar komen de nodige Airpower kleppen die ik nog nodig heb, zijn nieuw blijkbaar niet meer te krijgen??

    Wim
     
  16. WimBlommaert

    WimBlommaert

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    556
    Locatie:
    Wichelen, België
    Ondertussen zijn de 3D geprinte 'louvres and Vents" binnen van bij Alex, The Little Jet Company... Echt mooi spul... direct maar werk gemaakt om die te installeren.....

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  17. jopie

    jopie

    Lid geworden:
    30 dec 2005
    Berichten:
    493
    Locatie:
    Budel
    Mooi!!
     
  18. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    Steeds een stukje mooier! Gaaf hoor!
     
  19. WimBlommaert

    WimBlommaert

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    556
    Locatie:
    Wichelen, België
    thx guys... zijn al vele uren ingekropen, maar't resultaat loont de moeite.......
    W.
     
  20. Edwin Lievaart

    Edwin Lievaart

    Lid geworden:
    30 jun 2006
    Berichten:
    1.356
    Locatie:
    Rutten
    durf je er nog mee te vliegen :p

    ziet er geweldig uit in ieder geval :cool:
     

Deel Deze Pagina