Algemeen Formule 1 schaal 1/10 topic

Discussie in 'Electro onroad' gestart door SCRT Pilot, 5 feb 2010.

  1. Oscar

    Oscar verslagschrijvers

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    2.289
    Locatie:
    Alkmaar
  2. __Ted__

    __Ted__

    Lid geworden:
    30 aug 2004
    Berichten:
    719
    Locatie:
    Harderwijk
    maar het kan ook prachtig weer zijn met 20 graden :)
    Ik doe mee. Je kan op de inschrijvingenlijst zien wie er mee doet ;-)

    MyRCM
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Ben al druk bezig de spullen bij elkaar te krijgen. Auto heb ik al, motor/esc komt eraan en dan nog wat losse spulletjes.
     
  4. foxspeed

    foxspeed

    Lid geworden:
    16 feb 2005
    Berichten:
    398
    Locatie:
    flevoland
    Ik ben er klaar voor althans bijna maar ben zeker van de partij
     
  5. Thaan

    Thaan

    Lid geworden:
    10 sep 2013
    Berichten:
    320
    GRP is hard aan de weg aan het timmeren met hun F1 banden: de GRP F1 Rubber banden.
    GFX10-S2 is voor.
    GFX20-S2 is achter.

    Voorgelijmd op een carbon velgen, bakken met grip, prachtig grotere diameter velg aan de binnenkant en kleinere diameter aan de buitenkant, carbon composite belt zit erin verwerkt voor extra stevigheid & direct uit de verpakking te gebruiken.

    De eerste resultaten zijn héél goed en de banden komen zeer mooi uit de verf. Ik ben benieuwd hoe ze met mooi weer buiten rijden, maar binnen rijden ze beter dan RIDE banden.

    [​IMG]
     
  6. Hornet30

    Hornet30

    Lid geworden:
    29 mei 2013
    Berichten:
    86
    Nice. Kan niet wachten om ze te gaan testen.
     
  7. Oscar

    Oscar verslagschrijvers

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    2.289
    Locatie:
    Alkmaar
    Deze banden hebben ook veel stevigere wangen dan andere banden,
    dat is namelijk het grootste nadeel bij F1 banden.

    Zondag testen op tapijt bij AMCC.
     
  8. bricks

    bricks

    Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Berichten:
    3.569
    Locatie:
    Rijsenhout
    En Oscar, hoe bevielen de GRP's?
     
  9. Oscar

    Oscar verslagschrijvers

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    2.289
    Locatie:
    Alkmaar
    Erg goede band.
    Voor op tapijt.
     
  10. borderonlineshop

    borderonlineshop

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Wilhelminakade 69, Uithoorn
    Goed om te horen Oscar,
    Wij hebben er gister ook met meerdere mensen mee gereden de band is veel constanter dan de Ride en de tijden zijn beter.
    Alleen de Nieuwe batch krijgt van af nu een silver kleurig velg op veler verzoek.
    Die komen dan ook deze week weer binnen de zwarte setjes waren in een poep en een scheet weg.
    Volgende test word buiten maar daar maak ik me niet zo druk om, aangezien ze eigenlijk voor buiten zijn ontwikkeld.
     
  11. snor

    snor

    Lid geworden:
    30 apr 2012
    Berichten:
    157
    Ik ga dit jaar weer rijden met de F1. Ik heb daarvoor een F104w GP editon gekocht. Dus de brede 200mm versie.
    Bij de club waar ik rij, rijdt iedereen met een brede auto. Als ik echter op het net rond kijk dan hanteren veel clubs (wereldwijd) een maximum breedte van 190 mm. Ook op de ets rijd men 190 mm.
    Ik ben nu erg benieuwd wat het verschil in rijden is.
     
  12. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Wat zou een Tamiya F104 Pro met alle opties die Tamiya heeft nog op kunnen brengen? Het betreft een roller zonder body en elektronica oid, enkel het chassis. Het chassis is in zeer goede staat en heeft 5x op een tapijt baan gereden, voorzien van carbon decks, alle alu parts, rvs schroefjes, WGP upperdeck en frictie demper en spare parts ed. De reden waarom ik deze weg zou willen doen is voor een TRF101W of een Xray X1 en anders heb ik teveel F1's.
     
  13. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Diverse F104's en zelfs de V2 Pro gaan voor een 150 euro van de hand. De Errste versie (T-bar) zal wat moeilijker zijn
     
  14. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Dit is een T-Bar versie, dan kan ik hem maar beter houden want wat hij op brengt is gewoon zonde.
     
  15. Bear D

    Bear D

    Lid geworden:
    11 jul 2007
    Berichten:
    114
    Locatie:
    Alkmaar
    Ben al een tijdje aan zoeken wat voor gear ratio/ roll out ik moet rijden met een Carson Cupmachine in een tamiya f104w.
    Ik had al gelezen op het forum, in deze topic, dat je bijvoorbeeld op Lelystad met een roll out van tussen de 90 en 100 moet rijden.
    Dat betekend dat ik met een band diameter van 63mm (rubber) een FDR van 2,17 moet rijden om aan een roll out van 91,21 te komen.
    Nou lijkt mij dat veel te zwaar voor deze motor of ben ik op de goede weg met deze roll out van 91,21.
    Of heeft iemand een suggestie met wat voor roll out/ gear ratio ik met deze motor moet rijden.
     
  16. Marten

    Marten

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    1.114
    Locatie:
    Deventer
    Mijn ervaring is dat de cupmachine op toeren moet blijven. Bij een Roll-out van 91mm kun je elke heat een nieuwe motor plaatsen, dat houdt deze zeker niet vol! Deze Roll-out is eerder voor de Formula Tuned 32T of Brushless 21,5T. Op de relatief korte baan in Deventer rij ik met een Roll-out van 47mm. Zelf denk ik dat bijvoorbeeld op Lelystad niet boven de 60mm moet gaan.
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2015
  17. Bear D

    Bear D

    Lid geworden:
    11 jul 2007
    Berichten:
    114
    Locatie:
    Alkmaar
    Thnx Marten voor de tips.

    Weet trouwens iemand met hoeveel rebound men de demper moet bouwen.
     
  18. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.509
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
  19. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.251
    Locatie:
    Rotterdam
    Hugo,
    wat ik zo zie is dat het waarschijnlijk alleen Lexaan parts zijn die alleen op de bestaande voorvleugel worden gemonteerd, de achtervleugel blijf gewoon de vleugel uit de kit
     
  20. Tazman

    Tazman

    Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Berichten:
    2.570
    Locatie:
    Lelystad
    Achtervleugel is idd geen lexaan maar gewoon plastic/kunststof.
    Voor kant hebben ze idd de lexaan stukken over de "originele" vleugel geplaatst

    Mvg Roy
     

Deel Deze Pagina