TLR 22-2 of Durango DEX210 v2 ?????

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Johneke, 11 feb 2015.

  1. Johneke

    Johneke

    Lid geworden:
    20 jul 2014
    Berichten:
    51
    Locatie:
    Leende
    Hallo,

    Ik ben van plan om een 1.10 2wd off road aan te schaffen voor wedstrijd gebruik.

    Er is veel keus, maar zit te twijfelen tussen 2 modellen namelijk, TLR 22-2 en de Team Durango D210 v2.

    Ik krijg het idee dat er van de TLR meer onderdelen te verkrijgen zijn voor tuning etc.

    Graag hoor ik ook van jullie welke motor ik er het beste in kan zetten, en paste de Traxxas motor van een Slash 4x4 er ook in ?

    Ik heb al een Savox 1258 servo die ik over ga zetten uit m'n Traxxas Slash 4x4.


    Laat je horen voor een goed advies naar me toe.

    Groet,
    John
     
  2. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Ik zou voor de 22 gaan, omdat daar erg veel mee geraced word, en veel mensen er dus wat van weten, plus dat je hem mid en rear motor kan bouwen.

    De Velineon motor past waarschijnlijk wel, maar is niet gesensord, en zal dus iets minder goed zijn om echt te racen.
     
  3. Paultje040

    Paultje040

    Lid geworden:
    24 nov 2011
    Berichten:
    520
    Locatie:
    Eindhoven
    Ik zou eerder kijken naar een merk waar je spares voor kan krijgen. Ik durf best te stellen dat voor de Dex meer tuning parts te krijgen zijn als voor de 22.

    Kijk maar eens op durangofansite.com.

    Parts voor TLR kan wel eens een probleem zijn. Zelf geen ervaring mee, wel veel verhalen......

    Check de Asso B5M eens, redelijk goedkoop, en momenteel erg populair. Word in NL en BE redelijk veel mee gereden momenteel.

    Rij zelf een tijdje met Yokomo, erg te spreken over de kwaliteit. parts goed te krijgen in NL en BE. Kijk dan eens naar de Bmax2 of de YZ2. HIER vind je ook wat afgeprijsde modellen. (mailtje sturen kan nooit kwaad)

    Als die motor van je een 540 model is past dat wel.
     
  4. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.251
    Locatie:
    Rotterdam
    Losi (TLR) is vaak best lastig om spares te vinden
     
  5. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    In Nederland wel, maar is de USA kan je vaak prima spares vinden.

    Maar kijken waar de rest van de club mee rijd is inderdaad ook een goede, ivm eventuele spares die u niet heeft maar iemand anders wel oid.
     
  6. Hansie

    Hansie

    Lid geworden:
    7 feb 2006
    Berichten:
    309
    ondergrond?

    Hallo allen,

    Vraagje aan Johneke, op welke ondergrond ga je rijden?
    Als je op gladde klei banen gaat rijden is een mid auto misschien niet
    de meest voor de hand liggende keuze, zeker niet als je net begint met 2WD buggy.

    De Dex210 is overigens ook om te bouwen voor zowel mid als rear.

    TLR onderdelen is in Nederland helemaal niet moeilijk, PM me maar voor een goede
    winkel waar ik ook altijd mijn TLR spullen haal/laat bezorgen.

    Tuning parts heb je voor dit soort competitie auto's niet nodig, alles is al goed.
    Het enige dat je voor dit soort auto's wel eens koopt zijn reserve onderdelen
    , tenzij je perse met veel aluminium wilt rijden (TLR 22 2.0 heeft standaard al veel alu).

    Ik zou wat hier boven al gezegd is geloof ik absoluut een sensored motor gebruiken in
    een 2WD, ze zijn al lastig te rijden (dus leuk!) en dan helpt een grove motor ook niet.

    Suc6 met de keuze!

    Hans
     
  7. Johneke

    Johneke

    Lid geworden:
    20 jul 2014
    Berichten:
    51
    Locatie:
    Leende
    Gezien de berichten zit ik er toch aan te denken om voor de TLR 22-2 te gaan.
    Nu nog een motor / speedcontrol.

    Iemand tips ???
     

Deel Deze Pagina