Bouw verslag Whiplash

Discussie in 'Speedboten' gestart door collin17, 2 mrt 2015.

  1. nspierbundel

    nspierbundel

    Lid geworden:
    27 sep 2004
    Berichten:
    1.234
  2. Verschuuren23

    Verschuuren23

    Lid geworden:
    7 jan 2013
    Berichten:
    237
    Locatie:
    Prinsenbeek
    Ander cilinder er op en je hebt een 260
     
  3. collin17

    collin17

    Lid geworden:
    10 jan 2009
    Berichten:
    132
    Locatie:
    zundert
    zonder aanpassingen?
     
  4. nspierbundel

    nspierbundel

    Lid geworden:
    27 sep 2004
    Berichten:
    1.234
    Ik dacht dat er een verschil in aantal poorten zat.
    Als het zo simpel zou zijn is het misschien wel de moeite waard.
    Dan zou de 29cc ook nog een optie zijn.
    De drive kan 5 Tot 8 pk aan (verschillende bronnen geven verschillend max vermogen)
     
  5. Verschuuren23

    Verschuuren23

    Lid geworden:
    7 jan 2013
    Berichten:
    237
    Locatie:
    Prinsenbeek
    Ja je moet alleen de zuiger en cilinder vervangen en gaan een 2p heeft ook gewoon 4 spoelpoorten
     
  6. nspierbundel

    nspierbundel

    Lid geworden:
    27 sep 2004
    Berichten:
    1.234
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2015
  7. Verschuuren23

    Verschuuren23

    Lid geworden:
    7 jan 2013
    Berichten:
    237
    Locatie:
    Prinsenbeek
    Klopt van 23 naar 26 is geen probleem van 26 naar 29 is ook geen probleem of je moet handig zijn met een frees kan je de cilinder Zelf passend maken
     
  8. nspierbundel

    nspierbundel

    Lid geworden:
    27 sep 2004
    Berichten:
    1.234
    Een grotere inhoud geeft meer pk s en koppel, maar een lager rpm?

    Wat is handig? Zit er echt zo veel verschil in een 230 en een 260 of 290?
     
  9. collin17

    collin17

    Lid geworden:
    10 jan 2009
    Berichten:
    132
    Locatie:
    zundert
    grotere inhoud en dan minder toeren?

    leg uit?
     
  10. nspierbundel

    nspierbundel

    Lid geworden:
    27 sep 2004
    Berichten:
    1.234
    Ik meende dat in de specs gezien te hebben.
    16500 voor de pum230
    13600 voor de pum260

    Maar kan er naast zitten.
     
  11. nspierbundel

    nspierbundel

    Lid geworden:
    27 sep 2004
    Berichten:
    1.234
    Ik heb een offerte voor de benodigde parts en de kosten vallen mee.
    Zou t echt veel schelen? De 230 2 ports of de 290 4 ports?
     
  12. Verschuuren23

    Verschuuren23

    Lid geworden:
    7 jan 2013
    Berichten:
    237
    Locatie:
    Prinsenbeek
    Wat die toerenbetreftkloptniet mijng260 looptgewoon 17000 toerenstandaardhoor ditheeft ook met jespoel te maken de zwartee zijn meestal begrenst derode niet en lOpen voluit
     
  13. nspierbundel

    nspierbundel

    Lid geworden:
    27 sep 2004
    Berichten:
    1.234
    Weer wat geleerd .
    Is het extra vermogen het waard om het blok om te bouwen?
    Kosten liggen rond de 80 euro en dan verzenden erbij
     
  14. Verschuuren23

    Verschuuren23

    Lid geworden:
    7 jan 2013
    Berichten:
    237
    Locatie:
    Prinsenbeek
    Waarom wil jij dat ? Hij hoeft toch niet hard te gaan ? Als je voor snelheid kiest zeg ik ja maar jij zoekt geen snelheid toch ? Of heb ik ongelijk
     
  15. nspierbundel

    nspierbundel

    Lid geworden:
    27 sep 2004
    Berichten:
    1.234
    Om vervuiling van het bouw verslag te voorkomen even per pb verder
     

Deel Deze Pagina