Besteld: Yak-130 van Ready2Fly.com

Discussie in 'EDF forum' gestart door rvdveldt, 1 sep 2013.

  1. rvdveldt

    rvdveldt

    Lid geworden:
    2 nov 2004
    Berichten:
    171
    Locatie:
    Heiloo
    @Lennart: Nee, helaas is het niet in de buurt van Heiloo. (Hoewel de RVCH best een mooi veldje heeft aan de andere kant van de A9, nog geen kilometer bij me vandaan) Het invliegen heb ik toch maar op mijn "oude, vertrouwde" TRMC vliegveld gedaan (Vliegbasis Twente), vanwege de open ruimte en de baanlengte (ongeveer 170m op het moment) met mogelijkheid om ook op een asfaltbaan te kunnen starten, mocht het op de grasbaan niet willen lukken.



    Hier nog even een wat korter filmpje "met geluid"...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. FStrating

    FStrating

    Lid geworden:
    28 feb 2011
    Berichten:
    433
    Locatie:
    Veghel
    :D :thumbsup:

    Loopt mooi deze fan!
     
  3. helimaster

    helimaster

    Lid geworden:
    18 aug 2013
    Berichten:
    58
    Locatie:
    Den Bosch
    Hoe is het met de yak? Ben voornemens om het spaarvarkentje hier voor stuk te slaan. Waar ben je tegenaan gelopen, wat kan beter of wat is goed? Ben benieuwd wat je gaat zeggen.

    Groeten, Maarten
     
  4. Lennart O

    Lennart O

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    114
    Vlieg met de Yak sinds vorig jaar mei, vanaf gras. Vind het een fantastisch toestel. Mijn opmerkingen:
    - op 6s door het hoge gewicht van het toestel underpowered. Dus verwacht geen snelheidsmonster maar echt alleen schaalvliegen. Ik zou nu de kit versie of kit+ versie kopen en op 8s gaan vliegen voor iets meer power en autoriteit.
    - landingsgestel is perfect voor gras door de gesleepte poten
    - laagje vloerlak (waterbasis) op het toestel beschermt tegen beschadigingen EPO
    - gebruik de piepschuim verpakking als transport box
    - het toestel zelf vliegt makkelijk en de landingen met full flaps zijn een plaatje om te zien.

    Dus gewoon doen! :)
     
  5. rvdveldt

    rvdveldt

    Lid geworden:
    2 nov 2004
    Berichten:
    171
    Locatie:
    Heiloo
    Welke regelaar/motor/EDF zou je moeten hebben voor 8S? Ikzelf vlieg met 5S, en dat past nėt in de romp, zonder modificaties, lijkt me met 8S "een uitdaging"... Het enige nadeel dat ik heb met 5S is de redelijke korte vliegduur. Maar als ik bv. niet ga taxieën valt alles mee, vlieg er mee van gras.
     
  6. keeper5

    keeper5

    Lid geworden:
    17 mrt 2012
    Berichten:
    30
    Hoe groot moet de fan zijn? 70-90-120mm

    Bedenk wel dat door een zwaardere motor en lipo hij wel sneller zal gaan, maar ook zwaarder zal worden. Dit maakt de landingen er niet gemakkelijker op.
     
  7. Lennart O

    Lennart O

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    114
    Je vliegt met een 5 cellen LiPo? (5s) Terwijl het toestel voor 6 cellen (6s) bedoelt is?
    Bedoel je capaciteit niet, dus 5s=5000mAh?

    Ik vlieg met 5500mAh 6 cellen Lipo's, past makkelijk?

     

Deel Deze Pagina