Nieuw - welke offroad, aantal opties

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Ricochet, 23 mrt 2015.

  1. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Nee de emaxx gaat snelst kapot van de traxxas reeks. Daarna komt de revo :D
    Maar voor dat geld dat je uitgeeft aan een revo met upgrades, kan je gewoon een gloednieuwe wedstrijd kit truggy bouwen. heb je in alle opzichtes een betere auto. Of idd voor de helft vd prijs een tt st4 kopen.
    Kwaliteit en prijs verhouding bij traxxas klopt gewoon niet. 500 voor een 2wd 1/10 buggy met een simpele lader en lipotje of 1200 voor een upgraded 1/8 truggy zijn gewoon belachelijke prijzen voor wat je krijgt.
     
  2. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Toch rijd die rustler ( heb de brushed omgebouwd naar brushless) al 2 naar helemaal top. Blijft een leuke wagen
     
  3. aestiva

    aestiva

    Lid geworden:
    24 nov 2010
    Berichten:
    617
    Locatie:
    Utrecht/Vleuten
    Jongens kent niemand van jullie de Arrma Kraton??? Wereld truggy en kost "maar" 475 euro!!!
     
  4. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    Zonde een traxxas gekocht, vind het niks en eraan sleutelen is al helemaal een drama.
    Meeste wat hier op de reparatie tafel staat is traxxas.

    Was even naar Hollandscheveld gekomen, hebben we hele leuke electro's staan.
     
  5. mariov123

    mariov123

    Lid geworden:
    9 aug 2014
    Berichten:
    337
    Locatie:
    Duiven
    Klopt als een bus Wen.
    Mijn zoon sloopt regelmatig de rear shock shafts van de Rustler.
    Ze zijn dan zo krom als een banaan.
    Verder om de Rustler heel te houden is alles vervangen voor rpm onderdelen.
    Nu op de rear shocks na blijft de Rustler heel.
    De titanium shock shaft zijn in bestelling.
    Omdat de big bore shocks asso duur zijn.(rond de 75 euro).
    Als je de nieuw prijs plus alle rpm onderdelen bij elkaar opteld.
    Kun je idd de Arrma Typhon 1/8 kopen.
     
  6. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Ben benieuwd wat je zoon er dan mee doet. Heb namelijk nog nooit een shockshaft krom gereden en rij op bmx baan en MVB racing te bergschenhoek.
     
  7. Ricochet

    Ricochet

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    89
    Locatie:
    Steenwijk
    Wederom dank voor alle reacties !

    Ook hier veel Traxxas liefhebbers en Traxxas haters, zelfde als wat ik ook veel op internet lees. De een zegt prima auto, onverwoestbaar, 2 reacties verder lees je iemand die het ding aan barrels heeft na 2 rondjes, deze verhalen houd je toch. Dit kom ik overigens ook tegen bij merken zoals LRP, HPI en Kyoto.

    De Revo komt morgen binnen met de post. Ik weet dat ik hier een gok mee neem, zeker als rookie maar ik heb er een goed gevoel bij en heb een leuke deal kunnen sluiten.

    Nog een vraag; er zitten 2 Graupner 2S 5200MHa LIPOs bij. Hier staat op dat je ze niet onder de 5V moet ontladen. Bij de LIPO FAQ lees ik dat je 3,5V als minimum moet aanhouden. Ik neem aan gewoon de 5V volgen die op de LIPO zelf staat ?
     
  8. jarno1997

    jarno1997

    Lid geworden:
    27 dec 2011
    Berichten:
    1.212
    Locatie:
    Born Limburg
    Je mag niet onder de (ongeveer) 3.5 PER CEL. ;)
    Het is heel belangrijk dat je het per cel rekent en niet in het algemeen.
     
  9. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Toch denk ik dat een revo niet de beste keuze zal zijn. Zeker een 2ehands op de post voor dat geld. beter een nieuwe TT oid kunnen kopen voor dat geld maar dan nieuw.
    maar goed, gekocht is gekocht. hoop dat het zal bevallen!
     
  10. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Ik voel de volgende thread al aankomen.

    MIJN TRAXXAS DOET HET NIET MEER! IEMAND GLAZENBOL WAT ER AAN DE HAND IS?

    :p
     
  11. aestiva

    aestiva

    Lid geworden:
    24 nov 2010
    Berichten:
    617
    Locatie:
    Utrecht/Vleuten
    Ricochet, gefeliciteerd met je aankoop! De E-revo blijft een prachtige auto om te zien.

    Als de auto nog geen upgrades hebt, check dan iig voor stalen aandrijfassen. Die sloop je zelf met 4s als eerste. Als je die vervangen hebt sloop je waarschijnlijk je middenas. Die zou ik ook upgraden. Daarna is het de beurt aan je draagarmen want dat is bij Traxxas een grote grap. Als je deze upgrade check dan RPM. die hebben goede onderdelen.

    Het belangrijkste, als je op 6s gaat rijden sloop je snel je diff. Deze zou ik niet maken want de keer daarop sloop je hem weer. Check voor de Losi Diff upgrade. Hier heb ik echt wilde dingen mee gedaan met mijn revo en nog ging deze niet kapot.
     
  12. Ricochet

    Ricochet

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    89
    Locatie:
    Steenwijk
    De set vandaag binnen gekregen. Mooi compleet en alles in goede staat. Al het gereedschap is erbij, meeste nog ongebruikt. Stukje geprobeerd in de woonkamer maar morgen het grasveld maar eens op als het weer het toelaat.
     
  13. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Gefeliciteerd met uw aankoop.
    Een tip, niet meteen upgraden omdat iemand dat zegt ( ook al bedoelen ze het goed! ) maar gewoon wachten tot u iets kapot rijd, en dan kijken of er wat beters voor is, en zoja wat.
    Misschien rijd u wel heel anders, en breekt u sommige dingen niet eens.
     
  14. Ricochet

    Ricochet

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    89
    Locatie:
    Steenwijk
    Toch even een kleine update:

    Inmiddels een aantal weken na volle tevredenheid gereden met de E-Revo. Denk nu z'on 5 charges leeg gereden en nog geen gekke dingen meegemaakt (apart van mijn zoon welke met de zender tegen de muur liep ... gevolg, antenne afgebroken, nog kunnen lijmen dus niks aan de hand, hij is 2 dus mijn schuld feitelijk). Heb wel de spur gear vervangen voor de 54T. Dit rijd toch net wat vlotter, trek vrij makkelijk wheelies maar heb de clutch goed afgesteld.

    Ik rijd voornamelijk op een groot veld naast ons huis met bouwgrond met zand en gras. Dit gaat prima al merk ik wel dat de standaard banden wat grip missen. Als de tijd daar is dat ze vervangen moeten worden toch maar eens naar wat Badlands of Trenchers kijken.

    Ik rijd nu gemiddeld 20 min met Graupner 2S 5200MaH 45C, dit vind ik wel aan de korte kant, beide packs laden netjes door tot ongeveer 5000/5100, het is redelijk ruig terrein dus de auto heeft hier wel wat power nodig. Ik weet de full throttle ook goed te vinden dus dit speelt zeker ook mee. Opladen duurt gemiddeld z'on 170 min per LIPO balanced. Het laatste uur heb ik niet het idee dat er nog heel veel gebeurt icm Maxxtraxx 680+ 80W lader. Bij de voltage check kom ik meestal uit rond de 4.18/4.19v per cell, dit lijkt me prima. Ik trek de lipos er hier vaak ook al af.

    Eerst volgende aankopen:

    LIPO safety bag (beter voorkomen dan genezen)
    Body clips (had er maar 4 en ben er al 2 verloren hehe).
     
    Laatst bewerkt: 7 apr 2015
  15. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    20 minuten is netjes hoor.
    Een 1:8 combo gebruikt nou eenmaal veel stroom.

    Als u voor andere banden gaat zou ik voor de Badlands zijn omdat de Trenchers nog zwaarder zijn, en dat is niet goed voor de diffs.

    En inderdaad, die laatste 0,1/0,2V zal u niet merken qua rijtijd.

    Maar mooi dat u er blij mee bent!
     
  16. aestiva

    aestiva

    Lid geworden:
    24 nov 2010
    Berichten:
    617
    Locatie:
    Utrecht/Vleuten
    Ik zweer bij de badlands! En voor straat de Road Rage. Superveel grip en minimale slijtage.
     
  17. J3ns

    J3ns

    Lid geworden:
    1 okt 2012
    Berichten:
    116
    Locatie:
    Sassenheim Zuid-Holland
    Ik rij met me 6000mah bijna een uur rond en dat is ook 1/8
     
  18. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Dan geef jij nie genoeg gas. Laatst bij raco reed ik precies 14min en 44 sec met een 6500 mah lipo in een serpent 811 truggy met een tekin 4038 2000kv motor. Dus mensen die een uur kan rijden liggen of constant op de dak of geven nooit meer dan kwart gas.
     
  19. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Of ze staan de helft van de tijd te praten :)
     
  20. Ricochet

    Ricochet

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    89
    Locatie:
    Steenwijk
    Nog een vraagje. Op 2 wielen heb ik wat speling zitten. Heb met de speciale tool al wat zitten draaien en de pivot balls maar die wijzigd enkel de verhoudingen. Kan ik dit fixen of is het een kwestie van slijtage en de zaak vervangen ?

    Hoop dat de vraag duidelijk is. Ben nog niet zo thuis in de terminologie en via de zoek functie werd ik niet veel wijzer.
     

Deel Deze Pagina