Hoi, Ik had is gehoord dat het niet verstandig was om in mijn e-maxx 3cells accus te doen met de standaard onderdelen. Omdat ik anders na 2 keer rijden waarschijnlijk de tandwielen en ophanging enzo moet vervangen. Wat klopt hiervan.? Alsvast bedankt voor reactie.
Hij bedoelt wss 2x3cell. Dus rijden op 6s. Alle traxxas autos zijn niet gemaakt voor 6s. Al die plastic kan die kracht gewoon niet aan.
In de e-maxx speelt dan nog eens de zeer zware aandrijflijn parten, grotere/zwaardere wielen met meer grip geeft extra slijtage.
Om eerlijk te zijn, bijna alle 1/8 autos zijn niet echt gemaakt voor 6s nog. Bij traxxas gaan er dingen breken, maar bij wedstrijd autos zal het niet gelijk breken, maar de slijtage aan de assen en cups zijn enorm, vergeleken met als je op 4s rijdt. Niet iedereen rijdt gesponsord zoals stewie, en 3x per seizoen assen en cups kopen van ong 250 euro per set, wordt je ook niet echt vrolijk van.
Zit inderdaad een mamba monster in. En houden de tandwielen enzo het wel? Want de ophanging enzo kan ik zelf wel maken (kopen) van aluminium. Of dergelijk.
Aluminium draagarmen is niet goed. Die geven de klap door, in plaats van hem op te vangen. Kijk dan beter naar RPM draagarmen. 6S kan wel, maar je gaat heel wat meer slijtage krijgen, en dingen moeten vervangen. Daardoor kan het een duur projectje worden..
Pff,het is nooit verstandig om zoveel power te gebruiken in een Rc auto of wat dan ook...Slijtage zal altijd meer worden als je het voltage naar boven brengt. Maar voor hetzelfde geld weet/snap jij beter hoe je ermee moet omgaan en iemand anders niet of omgekeerd. Gewoon doen,gaat er wat stuk dan herstel je het. Wordt je het beu of wordt het te duur om te blijven herstellen,dan stop je ermee en ga je terug naar 4s. Geen probleem van maken zou ik zeggen.Hoe meer power hoe leuker!En als er dan wat stuk gaat,tjah dat is dan de prijs die je betaald voor meer plezier. Spreekt voor zich denk ik Moest ik persoonlijk zo'n auto hebben die 4-6s aan kan dan duurt het geen week of ik heb 6s geprobeerd.Velen vinden voor de mamba monster 5s de "sweet spot" (naar gelang de gearing),niet te traag maar ook weer niet te tam,en het blijft ietsjes beter heel allemaal dan op 6s.
Wat jullie ook allemaal zeggen ''slijtage''. Hoe meer power des te meer er kapot kan gaan. Ik wil opzich wel 6cells maar het geld wat er dan bij komt kijken is beetje aan de hoge kant. Want accus kosten dan al best wel wat geld. En de upgrade van ophanging en aandrijving is ook nogal wat. Dus ik weet het nog zo ff niet.
6s voor een monstertruck is echt te veel! Met een goede 4s ligt je met een E-maxx als snel op de rug. Deze auto's zijn niet bedoeld voor hoge snelheden. Waggelen ook te veel. Met de E-revo heb je dat bijv.
Ik snap helemaal wat jullie bedoelen. Mijn vraag vraag is beantwoord. Dankjewel allemaal. Conclusi voor snelheid koop een Xo-1
De XO-1 is een erg leuke wagen om mee te rijden. (rijdt vreemd genoeg erg schaalgetrouw/als een echte auto, in tegenstelling tot 1/10 auto's welke naar mijn smaak veels te agiel zijn. ) Of je 6s in een E-Max kunt drukken.. ja, kan prima. echter moet je wel meer met beleid rijden. Men praat hier vooral er over dat de aandrijving het niet aan zou kunnen, dat klopt, maar met onbenullig rijden en de verkeerde afstelling van de regelaar is geen enkele aandrijving bestand tegen het brushless geweld. Wat je iig kunt doen om de 'slijtage' te beperken is de setting 'punch control' aanpassen dmv de castle link software. Wat deze doet is het koppel van de electro motor begrenzen bij acceleratie. deze zou je dus kunnen begrenzen dat die niet harde op trekt als op 4s, maar de eindsnelheid zou wel hoger liggen omdat die langer door kan gaan. Ook de remkracht iets limiteren, scheelt ook immens in slijtage op de aandrijving. De aandrijving is misschien niet super sterk, en apenheul-proof zoals sommige andere auto's. echter is het ook nog weer niet dermate fragiel dat er niet mee te rijden valt. met de rem en punch control instelling kom je in ieder geval een heel eind. de rest moet de wijsvinger oplossen. Uiteraard, extra onderhoud aan draagarmen etc door crashen op hogere snelheden is ook niet verkeerd om dan wel rekening mee te houden.
Bedankt voor de reactie. Zou me er is in gaan verdiepen. Ik heb deze auto nu al 3รก4 jaar is het dan ook mogelijk met die settings? Omdat het misschien veroudert is.
Updaten kan prima, gewoon met Castle link, dat zet hij de nieuwe software er automatisch op. Maar met de huidige firmware kan het misschien ook al wel!
Dat kan gewoon, geen enkel probleem. Heb mijn E-Revo bruschless al sinds.. of eigenlijk voordat deze uit was in nederland. Bij die MMM regelaar kan het ook gewoon. Maar idd, zou je wel een Castle link moeten kopen. (interface kabeltje op USB.) kost zo'n 20~25 euro in nederland. mar dan kun je de regelaar instellen via de computer.
Is dit dan voldoende om te kopen om mijn punch control te verminderen? (zie link) Of moet ik dan nog extra software downloaden? Castle Link USB Programming Kit 010 0005 00 for Castle Electric Speed Control | eBay
Dat is alles wat je nodig hebt. de laatste versie van de software is gratis te downloaden op de castle creations website. (zit ook een cd bij met een oudere versie.)