Hallo , ik ben Rinse uit Leeuwarden. Sinds een paar weken weer een paar nitro buggy's gekocht , jaar of 10 terug ook gehad. Een carson dirt warrior 2.5cc , loopt als een tierelier , start binnen no time. En een carson spector pro v36 met force 5.9cc , deze deed het na inlopen perfect. rijd op 16% nitro Na een paar dagen stilstaan wou ik weer met de v36 gaan rijden Maar nu valt ie steeds uit , heb geprobeerd hem in te regelen maar hoe ik ook probeer hij valt steeds uit als ik gas geef. Nieuwe gloeibogie hielpt niet. Stationair loopt ie eigenlijk wel goed door , slaat soms af. Waar moet je op letten bij het monteren van een HSN.? grtn Iemand uit de buurt van Leeuwarden die er eens naar kan zien.?
Met 25-30% nitro zal dat afstellen al makkelijker gaan. 16% nitro is eigenlijk voor motoren met een kleine cilinderinhoud volgens mij.
hoe slaat hij af? zwaarder geluid, hoop rook, traag omhoog in toeren, om dan uit te slaan? of snel omhoog in toeren, geen rook en meteen uit? geval 1 = te rijk op de hoofdnaald. geval 2 = te arm op de hoofdnaald. probeer ook eens langzaam in de toeren omhoog te gaan, beetje aanvoelen. als hij stationair te rijk staat, verzuipt hij tijdens stationair. en dat merk je met optoeren na een paar tellen stil te staan. verzuipt ie ff, om daarna door te lopen. maar hij moet eerst wel doorlopen natuurlijk, dus vermoedelijk eerst de hoofdnaald wat dichter. Ik gok dat je de auto's tweedehands hebt gekocht.. waarschijnlijk tijd stilgestaan.. Soms kan het voorkomen dat een carb dan vol zit met aangekoekte brandstof/olie. ga je weer starten en rijden, spoelt dat eruit, en krijgt de motor dus steeds meer brandstof. waarschijnlijk is de oude meuk er nu uit..
Ben je mobiel? Want ik woon zo'n 40km van Leeuwarden, in de buurt van Dokkum en kan vrijwel alles afstellen. Als je zin hebt om naar mij toe te rijden, wil ik je wel leren om hem af te stellen.... Stuur maar een PM...
probleem gevonden denk ik, vanmiddag weer wezen rijden , motor liep stationair goed en trok goed op , maar viel gewoon compleet uit na een x aantal rondjes , motor zat vast , ff aandrijfwiel draaien en liep weer , motor open gehaald , allemaal metaal gruis er in , schoon gemaakt , en draait nu weer soepel Is een nieuwe spector pro van 3 weken oud , beide auto's nieuw gekocht kan dat zo maar ?
gruis in de motor is zelfs erg fout. motor die vast zit is ook erg fout. helemaal als hij draaiend stopt, en dan vast zit.. Dat gruis komt ergens vandaan. de motor produceert dat zelf nl niet. zit ook niet in je brandstof (hoop ik voor je.. anders gaat de volgende motor er ook meteen aan) er is dus ergens iets de motor in gekomen (luchtfilter aanwezig?), of iets in de motor is afgebroken. Kan een een stukje van je lager zijn. kan een g of c clipje zijn wat het pinnetje door de zuiger vast houd. ken de constructie van jouw motor niet, automotoren hebben deze niet altijd. motor eraf. open maken. kijk of er schrappen in het carter zitten (bewijs van harde objecten) als er gruis in de motor zat, kan het bijna niet anders of de zuiger en bus hebben schrappen. in dat geval heeft de motor zijn tijd grotendeels gehad.. maar misschien heb je geluk.
motor is R.I.P. inmiddels een nieuwe gehaald en gemonteerd pennetje en veertje van de backplate waar hij mee start waren de boosdoener
Waarschijnlijk is het pennetje losgekomen en daarna vermalen in het blok. Kan gebeuren na demontage van de backplate en pinnetje dat het veertje eruit is gesprongen zonder gezien te hebben. Daarna staat er geen spanning meer op en kan het pennetje eruit schieten.
Jep. Kleine dingen en hoge toeren.. Zelf helaas een keer een kogel uit een lager die uit elkaar gespat was. Hele motor aan gort. Was nog geen liter oud. Wel een mooie oplossing gekregen van de LHS.
ik ben met de heli een keer een piston pen clip (g clip om de pen in de zuiger op zn plek te houden) verloren. was naar beneden geslagen, heeft daar vele vluchten alleen af en toe even klem gezeten tussen de drijfstang. gaf dan even een rare hapering in de motorloop, maar daarna ging alles gewoon als een zonnetje. tot het ding boven de zuiger terecht kwam. zuiger, zuigerveer, drijfstang, bus, zwaar gebutste kop, stevig wat schrappen in het carter. daarbij de lagers.. Nu draait dat ding "maar" +/- 17.000 rpm op bedrijfstoerental.. wil niet weten wat dat op jullie toerentallen doet ;-)
vandaag met mijn 3 auto's bij Bart banaan geweest wat een geweldenaar is dit draaien alle 3 weer als een raket alles stond echt verkeerd vanavond ff paar uren gecrossed , wat een fun!