Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door jeroenie101, 25 okt 2011.

  1. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    Gisteren top weer:
    5 vluchten met de T Rex 700 en ietsje gras maaien,
    en alleen de bladen zijn wat groen geworden,
    en volle 8 vluchten met de NX4,
    leuk om 8 tot 10 minuten aan een stuk te vliegen,
    dan alleen maar tanken, en verder.

    Groet
    Uwe

    ...was gezellig op VB !!!
     
  2. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Morgen is het echt mooi vliegweer. Wordt 20 graden. Ik moet nu echt een knoop gaan doorhakken en een heli gaan bestellen :(
     
  3. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    tja, moet je echt doen,
    misschien morgen ook weer vliegen,
    de teller staat nu bijna op 100 !

    en daar zijn ook vluchten met brandstof erbij,
    die zo 10 minuten gemiddeld zijn,

    maar nog belangrijker:
    vooruitgang met vliegen door stick-time
    misschien nog wat leren van Laurens !

    Groet
    Uwe
     
  4. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.766
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Ja, er word hier gevlogen, en heel veel steden hebben een modelvliegclub....
    Maar in een land waar een modaal inkomen rond de 400 euro per maand ligt, is het een extreme dure hobby, en je moet echt denken aan een schaal zoals bijvoorbeeld hier in Bandung (ruwweg vier keer zoveel inwoners als Rotterdam) die een vliegclub heeft met 30 actieve leden...

    De pak hem beet 25 kilometer die ik van het veld af woon, kosten me ongeveer 3 uur met de auto, ALS ik in staat zou zijn hier in dit extreme verkeer veilig auto te rijden....

    Ik zou al heel blij zijn als ik hier een plekje vind om met een .50 klasse heli te vliegen.
    Geluid is geen problem (gemiddeld maakt een 150 cc motorfiets hier tussen de 95 en 100 dB) maar een stukje land wat vandaag braak ligt, word volgende week gebouwd....

    Dus ik denk dat een 450 klasse heli hier probleemloos vliegen, al een hele uitdaging vormt....

    Groet, Bert
     
  5. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Dan zit je dus nu wel in het centrum van de stad begrijp ik..
     
  6. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    ik heb gister 2 vliegtuigen op de grond gehad...
    de heli deed het gelukkig wel...

    1x een vleugeltje, heeft blijkbaar wat heftige zwaartepunt issues.
    had lood uit de neus gehaald, en alsnog schiet hij meteen de grond in na gooien.
    vermoedelijk moet ik de opgooi techniek veranderen. gooi nu bovenhands..
    misschien dat ik meer naar de "discus" manier van werpen moet, misschien net wat meer snelheid oid.

    en misschien de roeren wat omhoog zetten.. schijnt dat de roeren bij vleugeltjes een tik omhoog moeten staan?

    1x een rcpowers mig 29, die ook moeite had met de gooi.
    net te weinig snelheid, werd net een beetje zijwaarts gepakt door de wind. en plof.
    nu zie ik op internet veel mensen dit toestel gewoon onderhands de lucht in gooien.. misschien dat de hoogte ze precies dat beetje voordeel geeft tov mijn manier van gooien..

    eerst maar eens een beetje plakken. de ene heeft een servo kapot (3 eur) de ander heeft de staart afgeworpen.
    niets wat een beetje lijm en plakband niet kan repareren :D
     
  7. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    ha bert,

    1 week van slag door het eten?
    valt nog mee..
    ben wel eens in india geweest voor een 2tal weken (rondreis), ook bij wat bedrijven geweest daar.
    daar vervloekten de hollanders de keren dat ze weer terug kwamen naar india.
    2 weken van slag. sommigen bleven van slag ;-)
    al waren er ook die met een paar dagen vrolijk hun draai hadden gevonden.

    en qua eten.. de hollanders moesten wel een beetje vuurvastheid oefenen gezien het pepergebruik ter plaatse ;-)
    hoe is dat bij jou?
     
  8. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.766
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Nee, Bandung is net als Amsterdam en Rotterdam een stad die de omliggende dorpen en stadjes geabsorbeerd heft. ik zit in een soort van "buitenwijkje" van een "randgemeente" omhet maar zo te zeggen.... 100 meter achter huis heb je (voor zolang het nog duurt) al de rijstvelden.

    Met de Ankot Kota (soort van busdienstje, maar dan minstens 100 stuks die volcontinue hetzelfde rondje rijden en dan overal stoppen waar je wilt, zolang het maar op de route is. Allemaal van die kleine bestelbusjes met bankjes in de laadvloer, passen een man of 8 a 10 in) is het ongeveer anderhalf uur naar het oude Bandung, maar dat is maar iets van 20, 25 km, vanwege het volledig vastzittende verkeer hier.

    De Angkot route passeert dit wijkje op ongeveer 500 meter, maar op die weg is het een gekkenhuis van 5 uur 's ochtends tot 9 uur 's avonds, en hier in de kleine kampong is het heerlijk rustig (afgezien van dat geschetter van de moskeeen....)

    Groet, Bert
     
  9. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Als je je maar vermaakt dan ;)
     
  10. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.766
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Nee hoor, sterker, ik ben eigenlijk nauwelijks van slag van het eten...

    Mijn dochter kan nog al veel verdragen qua gekruid eten, maar mijn vrouw is er niet zo scheutig mee, dus op zich is het eten wat de twee dames produceren "niet flauw" maar absoluut goed te verdragen...

    En aangezien mijn vrouw de afgelopen twee jaar in NL nagenoeg dezelfde gerechten kookte als hier, is de overgang dus uitermate soepel verlopen.
    Het lijf begint nu aan de temperatuur te wennen, al heb ik 's nachts nog wel de AC nodig, anders slaap ik niet (en dat is weer ruzie, want mijn max temperatuur is net iets lager dan mijn lieve wederhelft haar minimum temperatuur....)

    Groet, Bert
     
  11. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Juli zit ik weer in Suriname. Heb ook wel weer zin in de tropen hoor.
     
  12. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.766
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Dat lukt uitstekend....

    Ben in geen Jaren zo ontspannen geweest....

    Groet, Bert
     
  13. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    In Suriname eet ik trouwens ook geregeld Javaans..
     
  14. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.766
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Lekker, he?

    Groet, Bert
     
  15. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Is geen straf..
     
  16. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Gewetensvraag. Als je alleen electro heli's vliegt op een niet 3D manier en je hebt jaren zonder problemen dat gedaan met een DX6i. Waarom zou je dan toch kiezen voor een wat duurder model zoals de nieuwe DX6 bijvoorbeeld?
     
  17. mr. mark

    mr. mark

    Lid geworden:
    31 okt 2006
    Berichten:
    448
    Locatie:
    Nijmegen
    Voor de basis functies hoef je niet te upgraden. de meest simpele 6 kanaals zender heeft dat. Meer kanalen is ook vaak niet nodig.
    Ondanks dat het een prima zender is heb ik mijn futaba 7c ingeruild voor een 14sg voor een paar redenen:

    -Ligt beter in de hand,
    -de gimbals bevallen me beter, soepeler en wat voelt wat minder 'goedkoop' aan
    -hij heeft telemetrie die ik ook ben gaan gebruiken.
    Die 14 kanalen zijn hartstikke mooi maar ik gebruik er maar 7 (6 voor de heli en 1 voor wat telemetrie functies)

    Nou vlieg ik gemiddeld: sportvliegen met wat milde 3d figuren. Maar ook voor rustig rondvliegen kan het lonen om een prettige zender te hebben.

    Ik zou zeggen, ga zenders proberen die lekker in de hand liggen en goed aanvoelen. Ze gaan jaren mee en het is een investering waar je iedere vlucht profijt van hebt.
     
  18. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    I know. En als je echt alle opties wilt en hij moet ook nog lekker in de hand liggen dan kom je tegenwoordig op een Taranis uit ;) Die heb ik gehad voor ik alles verkocht en dat is qua functionaliteit eigenlijk niet te overtreffen. Maar ik blijf spektrum vliegen omdat ik dat voor mezelf handiger vind en ik zit te dubben om gewoon maar weer een DX6i te nemen of toch maar die DX6. Ik kom volgens mij nooit kanalen tekort tenzij ik opeens brandstof ga vliegen :p
     
  19. AHoogendijk

    AHoogendijk PH-SAM

    Lid geworden:
    24 mei 2012
    Berichten:
    1.589
    Locatie:
    Krabbendijke
    Hoezo brandstof meer kanalen
     
  20. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Dat dacht ik altijd. Ooit eens ergens gelezen. Klopt dat dan niet? Ik dacht dat je dan 7 kanalen nodig had voor de governor erbij. Maar ik ben geen brandstofexpert hoor :p
     

Deel Deze Pagina