Nieuw - welke offroad, aantal opties

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Ricochet, 23 mrt 2015.

  1. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Even kijken of alle schroefjes goed vast zitten, en kijken waar de speling zit.
    Dus de voorwielen heen en weer bewegen, en dan onderdeel voor onderdeel kijken, waar de speling zit.
    Als er een onderdeel nog beweegt, en de volgende niet, zit het ergens in die verbinding.
     
  2. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Als u een foto of filmpje zou willen maken, kunnen we het wat beter beoordelen ;)

    Zou ook nog kunnen dat de axle carriers al versleten zijn...
     
  3. Ricochet

    Ricochet

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    89
    Locatie:
    Steenwijk
    Dank zover. Zal morgen even kijken of ik het goed op de foto kan krijgen.
     
  4. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Meeste speling kan je wel oplossen.
    Als het de pivits zijn, dan kan je een stukje schuim er tussen doen. Als het de wiel hubs zijn, kan je een shim er tussen doen.
     
  5. Ricochet

    Ricochet

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    89
    Locatie:
    Steenwijk
    Het is inmiddels opgelost. Bleek een speciale schroef te zijn in de axle carriers welke behoorlijk ver uigedraaid was. Spul weer wat strakker aangedraaid zodat de speling minimaal is en de pivot ball vrij kan bewegen.
     
  6. Ricochet

    Ricochet

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    89
    Locatie:
    Steenwijk
    Inmiddels weer wat zaken besteld en lopen knutselen.

    - Castle Field Programmer, ideaal voor zowel thuis als onderweg. Meteen lipo voltage aangepast naar 3.4V en punch control op 25% gezet. Dit is nog net teveel want hij trekt nog op het achterwiel.
    - Shock oil vervangen voor 800cps voor en 900cps achter, stuk stugger als stock, je merkt dit direct, de wegligging is veel stabieler.

    Momenteel loop ik nog tegen het probleem aan dat de auto wat afwijkt naar rechts, ik heb dit al wat bijgesteld maar krijg het er niet helemaal uit.
    Hebben jullie nog goede tips hiervoor ? Heb de servo arms nog niet los gehad verder, misschien eerst deze maar weer eens in begin positie zetten, en van hieruit verder gaan uitlijnen.
     
  7. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Ik zou inderdaad de trim op nul zetten, en dan het servoarm van de servo halen, dan de wielen zo recht mogelijk zetten, en dan de servo arm er weer op drukken.
    En vanuit daar gaan trimmen.
     
  8. Ricochet

    Ricochet

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    89
    Locatie:
    Steenwijk
    Vandaag weer even aan het knutselen geweest. Rear diff open en schoon gemaakt en 50k olie erin gedaan. Wat een dik spul zeg ... net stroop. Voor het front diff heb ik nog een busje 30k liggen. Volgende week maar effe doen. De achterkant heb ik 2x moeten demonteren omdat ik het rear diff verkeerd had terug geplaatst, wielen draaiden de verkeerde kant op ... beginners foutje.

    Ga de tires nog vervangen voor trenchers en gooie er red alu pushrods onder. Ziet er ook gelijk weer wat fraaier uit.
     
  9. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Vergeet niet dat de trenchers nog zwaarder zijn voor de aandrijving. Dus zou je hem anders moeten vertanden.
     
  10. Ricochet

    Ricochet

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    89
    Locatie:
    Steenwijk
    Nog tips ? Rijd nu 18/54
    Edit: heb me even ingelezen en is 18/62 is een goed start punt.

    Hier mensen die rijden met trenchers ?
     
    Laatst bewerkt: 11 mei 2015

Deel Deze Pagina