Floriske.nl's heli avontuur

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door floriske.nl, 4 mrt 2014.

  1. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    regels zijn niet erg. als er maar duidelijkheid is.
    en dat is er hier absoluut niet.
    Je kunt beter naar de handhaver luisteren dan letterlijk in de wet te gaan spitten. er zijn altijd wat andere wetten die inhaken, en die de geldende wet een tik overhoop gooit ivm overlap.

    de ene handhaver legt het op zijn manier uit.. kun je voor veel geld alles in orde gaan brengen (terwijl je buurman je uitlacht, daar was die handhaver niet geweest), terwijl de volgende handhaver in de lach schiet, en zegt dat het allemaal wel meevalt.

    er zit nog zo'n groot gat hier tussen wat er in de wetjes staat, en wat de handhaver buiten interpreteert in combinatie met de andere wetjes.

    Zo gaat het binnenkort gewoon gebeuren dat een kraanmachinist zijn kraanbewijs moet halen.
    op zich leuk voor de jeugd. maar de machinist die al 50 jaar op de kraan zit?
    en zijn werk vaak vele malen beter doet dan de gediplomeerde jeugd..

    vanaf juni (dacht ik) is het verplicht om een trekkerbewijs op je rijbewijs te hebben staan.
    op dit moment is ieder ander rijbewijs afdoende, vanaf juni moet hij er op staan.
    er is een overgangsperiode van 10 jaar, waarin mensen dit mogen regelen.
    alleen, niemand weet dit. dus met verlengen van het rijbewijs kun je hem er nu gewoon zo op laten zetten. vergeet iemand het, kan hij toch een rare verrassing krijgen na de overgangstermijn...

    maar, dit gaat wel een beetje ver voorbij de knvvl ;-)
    zij zijn absoluut geen wet. al zijn er vele clubs die een knvvl brevet verplicht stellen.
     
  2. hirzo

    hirzo

    Lid geworden:
    6 aug 2014
    Berichten:
    276
    Locatie:
    Wildervank
    't is wat met die regels soms..
    Nog relatief kort geleden was ik nog werkzaam als ambtenaar burgerzaken en heb mensen voor m'n neus gehad die voor een nieuw bromfietscertificaat kwamen.

    Dan kan je aan iemand die al decennia lang op z'n brommertje rond aan't crossen is/er van afhankelijk is, uit gaat leggen dat hij nu niet eens meer mag rijden want de overgangsperiode om't in een AM rijbewijs om te zetten is al jaren geleden verstreken, owja: "en u moet ook examen doen, ook praktijk....en 't is ook niet bepaald gratis..."

    Hmmz, beetje off-topic, my bad :lol:
     
  3. floriske.nl

    floriske.nl

    Lid geworden:
    12 feb 2014
    Berichten:
    1.426
    Locatie:
    Oirschot
    Afgelopen weekend weer met de 500 gevlogen, maar het vertrouwen is nog niet helemaal terug dus nog ff rustig aan.

    Met de 450 daarentegen voor het eerst rolls in ff geprobeerd. De eerste ging eigenlijk wonderbaarlijk goed, daarna op en af maar het begin is gemaakt.

    Binnenkort inverted hoveren maar eens op gaan pakken. Eerst in de sim en dan met de 450.

    Verder roll ik nu altijd rechtsom. Ook linksom en flips maar eens onder de knie gaan krijgen.
     
    Chow vindt dit leuk.
  4. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    Inverted hoover is het makkelijkst om nose in te doen om mee te beginnen.

    Op een meter of 10 hoog, flip je 'm achterover. Dan vang je 'm op met negatief pitch en laat je langzaam de heli wat zakken tot een voor jou prettige hoogte.
    Terug is gewoon negatief geven en voorover duwen en weer afvangen met positief.

    Good luck ;-)
     
  5. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    ook een idee, wat "Freddy can fly.."doet:
    van normaal hover naar inverted voorover flip,
    de heli gaat dan veilig van je weg en niet naar je toe ...

    terug flippen zo als Sven schreef, zo doe ik het
     
  6. floriske.nl

    floriske.nl

    Lid geworden:
    12 feb 2014
    Berichten:
    1.426
    Locatie:
    Oirschot
    Ik vind op dit moment naar inverted rollen ipv flippen en dan hoveren makkelijker dan nose in. Elevator andersom heb ik wat minder moeite mee dan met aileron, maar heb nog niet heel veel geoefend.
     
  7. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    ik doe dat altijd zo omdat als je nose in inverted hoovert, en de heli komt naar je toe, dan duw je je elevator naar voren, en gaat de heli ook van je af. alleen je links / rechts is dan zeg maar omgedraaid.

    maar zo heeft iedereen een methode was hij prettig vind
     
  8. floriske.nl

    floriske.nl

    Lid geworden:
    12 feb 2014
    Berichten:
    1.426
    Locatie:
    Oirschot
    Een trucje dat mijn hierbij verteld is:

    De draad kwijt bij gewoon tail in hoveren = beide sticks naar voren (omhoog en van je af), inverted tail in hoveren = beide sticks naar je toe (wederom omhoog en van je af)
     
  9. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    maakt ook niet uit, wat je zelf vertrouwd aan voelt natuurlijk ;-)
    Ik vind van me af een meer natuurlijke reactie, maar dat kan voor jou weer anders zijn
     
  10. floriske.nl

    floriske.nl

    Lid geworden:
    12 feb 2014
    Berichten:
    1.426
    Locatie:
    Oirschot
    Zo is het maar net Sven.

    Gisteren overigens voor de gein de micro's weer eens van de kast gepakt.

    Was alweer vergeten dat m'n Super CP aardig wat last heeft van tbe, maar net als toen had/heb ik ook nu geen zin om te proberen dat er uit te krijgen. Is ook de enige heli waarvan ik spijt heb dat ik hem ooit heb gekocht, maar verkopen heeft ook geen zin.

    De V120 mist en stukje skid en de canopies zijn niet alles meer, maar hij vliegt nog steeds prima. Misschien weer eens een keer een paar Euro in stoppen en weer netjes maken.
     
  11. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    eigenlijk gewoon voor je iets doet, even bedenken wat voor die actie de veilige escape is.

    Bak je bij jezelf 1 escape in (2x naar voren=veilig) kom je in de problemen wanneer je andere dingen gaat doen..
     
  12. floriske.nl

    floriske.nl

    Lid geworden:
    12 feb 2014
    Berichten:
    1.426
    Locatie:
    Oirschot
    @Student: uiteraard geld dit ezelsbruggetje alleen bij tail in hoveren en naar gelang je meer gaat doen dan dat gaat het al niet meer op, maar voor de meeste beginners die net met hoveren bezig zijn is "beide sticks naar voren = omhoog en van je af" wel een handige tip.

    Aangezien ik nu met tail in inverted hoveren wil beginnen geld hetzelfde voor beide sticks naar je toe.
     
  13. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    Alleen werd dat er niet bij gemeld ;-)

    Ik probeer mn leerlingen altijd even na te laten denken voor ze iets nieuws gaan doen.
    Wat ga je doen?
    Wat is het mechanisme wat het figuur maakt of breekt?
    Zijn er tijdens het figuur voor jou "enge" momenten?
    En hoe kom je daar uit?

    Je wilt niet weten hoe lang een simpel aangeleerde ezelsbrug blijft hangen soms..
    Dan liever even nadenken over wat je gaat doen. Snappen wat dat ding doet.
    Is dat nog te lastig, ben je misschien nog niet aan dat figuur toe.
    ook meteen een goede manier om te bepalen of je ergens aan toe bent of niet.
     
  14. floriske.nl

    floriske.nl

    Lid geworden:
    12 feb 2014
    Berichten:
    1.426
    Locatie:
    Oirschot
    "Tail in" stond er wel specifiek bij vermeld hoor ;-)
     
  15. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    excuseer mijn lompheid :rolleyes:
     
  16. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.964
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Het zij je vergeven....:cool:
     
  17. floriske.nl

    floriske.nl

    Lid geworden:
    12 feb 2014
    Berichten:
    1.426
    Locatie:
    Oirschot
    Dat noem ik geen lompheid dus er valt ook niks te vergeven :cool:
     
  18. floriske.nl

    floriske.nl

    Lid geworden:
    12 feb 2014
    Berichten:
    1.426
    Locatie:
    Oirschot
    Zijn er meer mensen die ervaren dat met de laatste updates van Phoenix de physics niet meer je van het zijn?

    Ik had mijn Trex 700 in Phoenix vrij realistisch gekregen qua vlieggedrag, maar met de laatste versie is daar niks meer van over en voelt het erg onnatuurlijk.
     
  19. wouterd

    wouterd

    Lid geworden:
    26 jan 2009
    Berichten:
    158
    Locatie:
    Merelbeke
    versie 5.0.w?

    Ik heb niks speciaal gemerkt na de upgrade.

    Check wel even of Phoenix nog voldoende fps (frame rate) haalt. Zodra de frame rate daalt (bv omdat computer nog met andere zaken in de achtergrond bezig is), daalt ook realiteits-gevoel (heli lijkt o.a. veel te traag te reageren).

    Ondanks dat de TREX700 ook mijn favoriete sim heli is (ook al omdat ik die ook IRL vlieg), heb ik die nog niet gebruikt in de nieuwste versie (5.0.w).

    Voor de liefhebbers, sinds kort is ook de Gaui X7 beschikbaar in Phoenix. Geweldige machine! En dat is nu even mijn oefen speeltje in Phoenix.
     
  20. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    Ik vlieg de Gaui X7 in echt en in de SIM, beide top, nieuwe versie van Phoenix moet ik nog installeren.
     

Deel Deze Pagina