Jagdtiger Henschel spät 1:16 RC Torro Profi Edition

Discussie in 'Tanks / Rupsvoertuigen' gestart door Tiger I, 9 mei 2015.

  1. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Vandaag besteld, de vetste Jagdpanzer van WW2 :) In desert Tarn zodat hij makkelijk een andere Tarn kan krijgen. Enfin nadat iemand de Torro JT op het prestigieuze (....) MModell.de postte, volgde er een discussie over de hoogte van de voorkant van deze JT, deze zou te hoog zijn. Maar okay tot heden geen exacte Daten van onze oosterburen over hoe dat dan precies zit, valt mij tegen! Uiteraard wordt een merk als Wecohe dan weer uit de mottenballen gehaald maar dat is failliet...Ik ben dus benieuwd of er op dit forum iemand is die dit wel gewoon in millimeters kan uitdrukken zonder drum herum geklets...:) Voor de goede orde, het gaat hier niet over de Porsche maar de Henschel Jagdtiger.

    [​IMG]

    De bedoeling is dat- ie zó wordt:

    [​IMG]
    Ordnance_Museum_at_Aberdeen_Proving_Ground
    Zonder de roest van 70 jr stilstaan uiteraard ze hadden echt geen tijd om te roesten!

    Vind ik wel een aparte Tarn waardoor hij zelfs nog wat groter lijkt op de koop toe :)

    [​IMG]

    [​IMG]
    Wecohe rekende destijds alleen voor de opbouw al een kleine 600 euro tel uit je winst..


    De grapjurk die hiermee rijdt zou beter een 4wd buggy kopen maar ok geeft wel een idee van de presaties.
    8500 tmp motortjes en 2,4 Ghz zender / ontvanger. Voor echt JT geluid moet je dan nog extra modules aanschaffen dit is het gewone HL U boot geluid LOL


    Hier wat foto's incl. muziekje
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2015
  2. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Uit een bouwbericht op MModell.de...als de JT binnenkomt zal ik e.e.a. nog eens nameten :p

    [​IMG]
     
  3. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Eindelijk een concreet antwoord via de site van MModell.de: 3 millimeter is het hoogteverschil tussen voor en achter deck..eens meten als de JT binnenkomt :p
     
  4. iemand

    iemand

    Lid geworden:
    11 mrt 2015
    Berichten:
    54
    alweer een nieuw project van bram:)
    ga je een complete 'panzerdivision' oprichten ;)

    helaas kan ik je met die millimeter niet helpen
    het enigste wat ik weet is dat de jagdtiger langer was dan de normale tiger II
    en dan zit er ook nog verschil tussen de porche en de henchell versie:eek:

    ik ben benieuw wat je er nu weer van gaat maken

    veel succes
     
  5. Bumper

    Bumper

    Lid geworden:
    15 sep 2008
    Berichten:
    315
    Locatie:
    Vlissingen, Zeeland
    Super gaaf Bram!! Ik ben benieuwd hoe hij eruit ziet als je hem binnen hebt :)
     
  6. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Leuk dat er iemand reageert, iemand! LOL! Inderdaad, Porsche deed ook weer mee bij het ontwerpen van de JT al bleek ook hier weer Henschel succesvoller... slechts 11 exemplaren van de Porsche variant werden gemaakt....enfin de Tiger P vloog bij de eerste demo liederlijk in de brand, en eindigde via de Ferdinand tenslotte als Elefant tankjager. Eerlijk gezegd vind ik de Henschel met zijn grotere overlappende metalen loopwielen om te zien ook veel mooier, de kleine Porsche loopwielen staan wat vreemd onder een in verhouding te grote opbouw.

    [​IMG]

    Wat model betreft vind ik de metalen torsievering / Drehstabfederung echt het mooiste wat je kunt kopen, solide, mooi soepel werkend met een lange uitslag, in een woord gaaf. Uiteraard zijn daar dan weer peperdure verstelbare versies van maar niet persé noodzakelijk.

    [​IMG]

    Tanks als de KV1 en varianten en IS serie hebben dit ook net als de Panzer III / Stug III. De Christie vering van een T34 is voor mij een goede tweede.
    Tsja, het is jammer dat de Panzer II niet in 1:16 verkrijgbaar is, maar wie weet komt dat nog eens...1 op 6 vind ik dan weer te groot. De 38t zal ik nog wel als standmodel(letje) in elkaar zetten. Tenslotte heeft het museum in Overloon nog een goed uitziend en rijdend exemplaar en het was met dit soort kleine tankjes dat de Wehrmacht haar grote successen boekte, de panzer III was amper uit toen Frankrijk veroverd werd...zeker gezien de veel betere Franse tanks destijds merkwaardig dat dat zo rap verliep. Enfin de confrontaties met de Russen veroorzaakte een ware wapenwedloop waar de Jagdtiger dan een prominente vertegenwoordiger van is, naast aan Russische kant de SU 100 en qua tank de IS2, de IS3 kwam een paar maanden na einde van WW2....
    Aangezien de Torro JT zoals ik dat gewend ben van de Tiger II profi edition erg veel metalen onderdelen heeft, is er niet erg veel wat verandert moet worden...wat toevoegingen, andere camo en nummers, evt een of twee figuren.. voordek laag genoeg ben benieuwd...

    [​IMG]
    [​IMG]
    Nibelungenwerk St. Valentin Oostenrijk

    @ Bumper bedankt! Torro.de e maide dat ze 'm gisteren (maandag) aan GLS meegaven dus hij zou eventueel woensdag of donderdag bezorgt worden...ik post dan wat foto's, gaat dus om de saaie desert Tarn maar die is lekker neutraal dus snel overschilderbaar :) Wel grappig dat Torro hem in die camo aanbiedt, de produktie begon in de herfst van 1944 toen was het Afrika Korps al verslagen...

    Mindestens drei Jagdtiger haben den Krieg überstanden und sind heute in Museen zu besichtigen:

    1. Fahrgestellnummer 305004 mit Porsche-Laufwerk im Bovington Panzermuseum in Großbritannien [​IMG]
    2. Fahrgestellnummer 305020 mit Henschel-Laufwerk im US Army Ordnance Museum auf dem Gelände des Aberdeen Proving Ground, Aberdeen, USA [​IMG]
    3. Fahrgestellnummer 305083 mit Henschel-Laufwerk im Panzermuseum Kubinka in Russland [​IMG]
    Ik overweeg dus nr 2 na te maken, mooie Tarn en hij bestaat nog steeds :)

    [​IMG]

    Dit is de goedkoopste manier om een JT te hebben en toch leuk!

    [​IMG]

    [​IMG]
    De 23 liter 700 PK V-12-Motor Maybach HL 230 moest na de Tiger I en de Tiger II ook de JT in beweging zetten, gezien het gewicht was 1000 pk meer geschikt voor die taak, maar er was geen alternatief ook niet van Ottomotor
     
    Laatst bewerkt: 13 mei 2015
  7. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Zojuist ontvangen uit Rodgau, BRD
    [​IMG]
    Niets mis mee :)
    [​IMG]

    [​IMG]
    het bekende kistje (voor wie eerder een profi serie Torro kocht dan )
    [​IMG]



    [​IMG]
    Langere panzer, langere kist :)
    [​IMG]
    Gezien de eerste JT's pas september 1944 verschenen is desert Tarn uiteraard belachelijk maar wel lekker snel te veranderen gezien de neutrale kleur. De lak die gebruikt is om 'm doffer te maken geeft zwarte vegen als dit met vocht in aanraking komt dus ook hierom zaak om zelf een andere Tarnfarbe aan te brengen.
    [​IMG]
    Zoals we gewend zijn van Torro kun je zonder te blozen naar de onderkant kijken die de nodige luiken heeft zoals dat hoort.
    [​IMG]
    zei de ene vette poes tegen de andere
    [​IMG]
    2.4 Ghz RX18 incl koelerfan en de bekende rookgenerator met de vreselijke pompgeluiden, helaas heeft men dit nog steeds niet verbeterd..8.500 tpm motortjes en standaard stalen gearboxes, voor veelrijders dus reden om naar wat degelijkers om te zien maar voor mijn gebruik degelijk zat. De kettingspanner achterin is fors en degelijk en van onder de hull te verstellen met 2 kruiskop schroeven. Ontgrendeling via het beweegbare motorluik is erg makkelijk, dit is duidelijk verbeterd, bijvullen van de rookgenerator en opladen van de accu zonder de hull te openen ook. Tevens main switch en wel/geen rook. Enfin hoe K** die rookgenerator ook is, hij is er tenminste en een goed werkend exemplaar doet een model mooi tot leven komen.Wil je een goed klinkende en meer realistisch rijdende JT dan moet de portemonnee nog weer goed open voor de nodige extra modules, andere luidspreker, betere rookgenerator je bent dan nog een JT verder aan geld.
    [​IMG]
    De nodige stickervellen en de IR battle unit die je in de commander' s hatch klickt.
    [​IMG]
    2 dikke poezen in de vensterbank, is wel dringen met die bakbeesten
    [​IMG]
    Hier zal hij de komende weken staan kan ik er iedere dag van genieten en bedenken hoe ik 'm ga veranderen. Je ziet wel de flitsunit in de loop zitten helaas, de loop is in de retracted position, gelukkig geen rare oranje tong in beeld zoals een bepaald merk hanteert...rofl.
    [​IMG]
    Tsja een SU 100 is een compacte en bewegelijke TD in vergelijking met deze bunker op wielen, de Jagdtiger. Oh ja, feitelijk vanzelfsprekend voor de Torro profi ed. maar dus metalen tracks, loop- idle en sprocketwielen, metalen hull met metalen torsievering, metalen loop, voorste 2 luiken metaal en beweegbaar, gereedschap metaal, de MG43 voorop metaal en beweegbaar, de MG43 achterop dan weer niet, sleepogen metaal, extra metalen tracklinks 4x, links op de kazemat uiteraard metaal, uitlaten en uitlaatkappen metaal, metalen roosters op het achterdeck etc. levert dik 6 kg aan gewicht op, geeft meteen de goede indruk die bij een vette TD hoort. Voor de liefhebbers: het borgen van de loop is niet mogelijk, dit mechanisme is stevig verankert aan de hull ws. om allerlei claims inzake beschadigde loopaandrijving te voorkomen....Gezien 2.4 Ghz is de lange metalen toy antenna incl koperen voet geheel verdwenen da's ook een opluchting, want die antennevoet zat altijd op de verkeerde plaats en was bovendien erg lastig te verwijderen.
     
    Laatst bewerkt: 13 mei 2015
  8. roste

    roste

    Lid geworden:
    3 dec 2014
    Berichten:
    3
    En wanneer komt de VELDSLAG ? WIL wel Jagt maken op die TIGER !:p
     
  9. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    haha generalissimo Roste, ging jij niet eerst die vreselijke Aber German clamps & clasps op jouw Taigen metal ed. Tiger I spät maken ? Daarna wil deze dikke poes jouw "katje" wel aanpakken :rolleyes:
    Enfin vanavond op WOT kunnen wij beiden de JT rijden LOL.
     
  10. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
  11. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Gisteravond na het opladen van alle batterijen eens proefgereden, op een houten vloer dreunen de metalen tracks en wielen zoals dat hoort bij een zware Panzer, het motorgeluid van Torro lijkt aardig maar klopt uiteraard voor geen meter met dat van een Maybach V12. Enfin luister eens naar de Köti die nog in Frankrijk rondrijdt of Tiger 131 van het museum in Bovington, klinkt meer als een amerikaanse V8 uit de jaren 50. Dan nog / 16 dan kan het geluid een heel stuk naar beneden zodat je de tracks en wielen ook hoort, en dan zijn we een stuk in de richting...Module om het bewegen van de JT na afvuren op te heffen zojuist besteld bij Tank Modellbau, kost slechts 11 euro dus dat valt mee. De nieuwe 8500 tpm motortjes maken erg langzaam en vloeiend rijden mogelijk en lijken ook behoorlijk krachtig bij hindernissen...met hooguit 10 km/h in het terrein hoort zo'n vette 71 tons JT ook niet hard te rijden met slechts een700 pk motor . De bevestigingen van het gereedschap zien er niet uit, dat moet dan metalen gereedschap worden met imitatie clamps erop. Wel goede pins ter bevestiging zodat je 't voor RC gebruik niet kwijtraakt onderweg. Verder wordt het een kunst om weer een Fahrer / Funkerfiguur te vinden die zouden mooi in de opening van de voorste metalen luiken passen ca 1,5 cm ruimte boven de gears. Wehrmacht antenne is ook al besteld, de antenne voet zit al op het model.
    Tevens al een begin gemaakt met de andere camo, vandaag alle winkels dicht grrr....nou ja morgen dan maar verf halen :p Als voorbereiding hierop de zwarte verf die als laatste werd opgebracht met Carsons paint killer verwijderd, ideaal hiervoor. Proefstukje geverfd met Vallejo 73600 white primer en Humbrol 70. Humbrol dekt beter en sneller, dus dit wordt de verf voor de basis kleur.
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 14 mei 2015
  12. Bumper

    Bumper

    Lid geworden:
    15 sep 2008
    Berichten:
    315
    Locatie:
    Vlissingen, Zeeland
    Ziet er mega gaaf uit Bram!
     
  13. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Bedankt Bumper :)
     
  14. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Zo, de verfvoorraad weer aangevuld, Humbrol 34 mat wit en voor de tweede camo kleur Humbrol 119 mat wat behoorlijk dicht in de buurt komt van de bruine kleur op de foto. Helaas leidden pogingen om een pin uit de tracks te halen en de tracks te verwijderen tot niets, betekent dus omslachtiger verven van de wielen en nawerk om de trakcs schoon te maken. Maar ok dat lukt dan zo ook wel. De wielen en de achterkant waren in een erg donkere kleur gespoten, waardoor er praktisch geen details meer zichtbaar waren...nu het wit wordt zie je de hebepilse op de uitlaatkappen om maar wat te noemen al van verre, en wat is een panzer zonder detail :p

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Dit is alweer de tweede laag aan deze kant...rest is de eerste laag. Revell verdunner gekocht omdat de witte verf behoorlijk dik is,
    maakt het opbrengen een stuk makkelijker en de laag egaler.
     
  15. frankwin

    frankwin

    Lid geworden:
    26 sep 2011
    Berichten:
    1.944
    Locatie:
    Veghel
    Echt een beest van een Tank.
     
  16. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    klein, maar fijn :)
     
  17. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Vandaag weer eens wat gedaan aan de rijdende bunker, tweede keer / derde keer geverfd, binnenkant wielen en draagarmen uiteraard ook, neemt veel verf, nu alweer 3 potjes Humbrol op ondanks verdunning....Wehrmacht antenne op het al aanwezige sokkeltje gelijmd, het allerbelangrijkste Wehrmacht wapen, de metalen emmer, is ook binnen evenals het printje om het terugveren van de hele JT na afvuren van een schot tegen te gaan. Helaas was Tank Modellbau zo goed hier geen handleiding bij te sturen er moeten 3 draden gesoldeerd worden maar waar oh waar...e-mailtje over gestuurd.

    [​IMG]
     
  18. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Zo, nu heeft dit katje ook haar eigen plank :p

    [​IMG]

    De drie potjes Humbrol 34 mat wit waren alweer op, maar 3 extra bijgekocht...achterkant wielen, de wielen en loopvlakken, het neemt veel verf...bovenbouw deels voor de 3 de keer gewit dat is nu aardig goed. Tank Modellbau stuurde nog een e-mail met de montage instructie voor de terugslag onderdrukker binnenkort maar mee aan de slag.

    [​IMG]

    Bij http://www.panzerparts.com vond ik relatief goedkoop een Fahrer, Funker en Kommandant (half) figuur dus dat probleem wordt aan gewerkt...mèt figuren doet een tank meer leven...de andere 3 bemanningsleden moeten binnen blijven LOL.
     
    Laatst bewerkt: 22 mei 2015
  19. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    de resin / metalen figuren van Modellino.de zijn binnen, de bedoeling is met winterjassen gezien de wintertarn, weer eens wat anders dan zwart. Lijkt alweer wat leuker dan een kale JT.

    [​IMG]
     
  20. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Inderdaad, is een stuk minder kaal met figuurtjes er op. :) Komt er nog wat smeer/zand etc detail op de camo? Vind hem wel heel erg wit zo. ( Ik zeg erg wit, niet dat ik hem niet mooi vind. :p )

    Zo'n kist mot ik ook zien te regelen voor m'n Köti.. dat is wel erg handig om hem eens mee te nemen.
    Eens kijken bij 'echte' ww2 kisten, of daar wat passends tussen zit. :D
     

Deel Deze Pagina