tamiya TT-01 welke elektronica voor driften

Discussie in 'Electro auto's' gestart door ejim.u, 30 mei 2015.

  1. ejim.u

    ejim.u

    Lid geworden:
    8 feb 2015
    Berichten:
    18
    Locatie:
    waalwijk
    ik heb dus een TT-01, een 100amp esc (hobbyking) een 5.5t 6200kv motor (ook hobbyking), en servo van een traxxas rustler een rx/tx systeem uit mijn team losi mini-t. waarschijnlijk niks voor een drifter.
    maar mijn vraag is dus wat wel en graag niet te duur want meer voor weinig is beter dan minder voor meer (vind ik)

    mvg Ejim
     
  2. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.835
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Ben zelf geen drifter, maar naar het schijnt is een goed setje banden al voldoende om te kunnen driften. Zo is de tt01 ooit als tt01D (drift) geleverd, en met wat algemene nuttige upgrades als alu aandrijfas, oliedempers, kogellagers, was het enige specifieke de gemonteerde banden. Een gelocked achterdiff schijnt ook bij te dragen om na een tikje van de rem, makkelijker in een drift te komen.

    De motorset die je hebt liggen is overkill, en maakt waarschijnlijk veel te veel toeren, zodat je auto onbestuurbaar zal worden met driftbanden, als je langs de andere kant natuurlijk heel beheerst gas kan geven heb je altijd wat reserve...
     
    Schots en Scheef vindt dit leuk.
  3. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.251
    Locatie:
    Rotterdam
    de 5,5 turns zal je TT-01 zeer waarschijnlijk slopen (denk dan aan tandwielen en diffs)
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Als het een sensorloze set is zal ook de dosering niet zo mooi zijn wat je voor een goede drift wel nodig hebt.
     
  5. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    10,5 of 13,5 motor drift het mooist, niet te veel en niet te weinig vermogen. hpi doet het standaard met 27T brushed. drift nu zelf met 17,5 brushless maar is net te weinig.
     
  6. ejim.u

    ejim.u

    Lid geworden:
    8 feb 2015
    Berichten:
    18
    Locatie:
    waalwijk
    hoeveel kv is dan handig want ik heb begrepen van een site dat de meest gebruikte maat van brushless eerder in kv word uitgedrukt als in het aantal turns.
    en de servo hoeveel sec. en kg.
    dan hebben we ook nog de esc en de rx/tx systeem
     
  7. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    als je ff had gegoogled had je geweten dat 10.5T 3300kv is en 13.5T 2590kv is.

    Servo maakt niet zoveel uit. Esc kan die de motor aan, ja, esc is goed. Zender ontvanger die je hebt.

    Je wil meer geld uitgeven dan nodig. Andere motor, en goede driftbanden voor de ondergrond waar je op gaat driften is het belangrijkst.

    Je kunt er een snelle savöx inzetten maar daar haal je de winst niet mee als je nog moet leren driften.

    Je woont wat te ver weg, maar in Emmen was deze week het WK driften, vanmorgen ff geweest. Maar als je dat ziet, moet ik nog ff oefenen, en we driften nog maar 2 jaar. Gewoon met een hpi e10 waar echt helemaal niks aan in te stellen is, zitten niet eens fatsoenlijke schokbrekers op. Word standaard geleverd met een 27T brushed motor ook daar kun je mee driften. Heb er zelf een 17,5T brushless ingezet omdat ik die nog had liggen. Dat gaat mooier.
     
  8. Bart Horstman

    Bart Horstman

    Lid geworden:
    27 mei 2013
    Berichten:
    459
    Locatie:
    Stramproy, Limburg
    Een supersnelle servo kan zelf een nadeel zijn als je begint met driften...
     
  9. poebe

    poebe

    Lid geworden:
    8 jan 2012
    Berichten:
    2.043
    Locatie:
    meppel drenthe
    Castle MMP i.c.m. 4600KV motor, beheersen op het gas en gaan met die banaan
     
  10. vanguard

    vanguard

    Lid geworden:
    22 mrt 2013
    Berichten:
    20
    Ik rij ook tt01
    Heb zelf een ez run setje er is krachtig genoeg.
    en mooie rijtijden op 2000 nimha accus.
    Met een standaard futuba servo
    alu olie schokdempers en gelockte achter diff
    (Ik heb deze
    http://www.rcmart.com/yeah-racing-a...-series-tt069bu-p-29630.html?cPath=595_744_70)
    Maar met een lijm pistool je diff vullen tussen de tandwielen werkt ook
    en hard plastic banden.
    brushless is wel aante raden omdat je motor meer toeren maakt dan met racen.
    succes
     
  11. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Is dat zo? Het is maar net welke brushed motor je gebruikt, maar met plastic banden kan je ook prima met de stock zilvercan driften.

    Driften vereist een goede controle over stuur en (!!) gas, als je brushless wilt rijden zou ik wel een sensored brushless nemen want een sensorless systeem is lastiger doseerbaar.
     
  12. poebe

    poebe

    Lid geworden:
    8 jan 2012
    Berichten:
    2.043
    Locatie:
    meppel drenthe
    sensorless systeem is lastiger doseerbaar?

    Bij lage toeren of hoge?
    Ik heb niks geen last met de MMP esc en 4600KV sensorless motor
     
  13. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Sowieso bij de lagere toeren en zeker bij het opstarten. Maar er zijn genoeg regelaars die ook in het middengebied niet zo mooi regelen dan een sensored systeem
     
  14. LeoG

    LeoG

    Lid geworden:
    21 jun 2014
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Tilburg
    Ik had twee weken geleden sensorkabeltje gesloopt en moest racen (met de Slash). sensorloos = waardeloos. Auto deed echt niet wat ik wilde, als hij achteruit rolde reageerde hij niet eens op het gas bijv. Lastig als je de bocht uit slipt en moet wachten tot hij echt stilstaat. Kabeltje geleend en direct weer controleerbaar. MMP met 4000 kV motor.
     
  15. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Komt dat niet omdat de regelaar nog op sensored stond?
    Ik kan gewoon vooruit gaan als mijn auto achteruit rolt met mijn Mamba Monster.
    Soms moet ik even twee tikjes geven, dus eerst een keer remmen en dan weer vooruit.
     
  16. LeoG

    LeoG

    Lid geworden:
    21 jun 2014
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Tilburg
    Dat zou natuurlijk kunnen. Niet aan gedacht.
     
  17. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Sommige sensored regelaars hebben wel een sensorless programma maar die is dan zwaar belabberd. Meestal is het autosensing of het op sensors loopt of niet.
     
  18. vanguard

    vanguard

    Lid geworden:
    22 mrt 2013
    Berichten:
    20
    Ik reed met een 19t op de standaard tamiya regelaar.
    hij miste de power om weer uit de drift te draaien.
    kan zijn dat regelaar dan het euvel is.
    Rij nu met ezrun van hobbywing.
    is betaalbaar en met de pc link goed af te stellen.
     
  19. ErwinRacer

    ErwinRacer

    Lid geworden:
    7 jun 2015
    Berichten:
    28
    Locatie:
    Eindhoven
    Hij miste power om uit de drift te draaien? Om een drift te stoppen moet je minder gas geven, niet meer.
     

Deel Deze Pagina