Traxxas Slash 4x4 topic deel2

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Psygho (Emil), 28 okt 2011.

  1. Gemiel

    Gemiel

    Lid geworden:
    9 mei 2015
    Berichten:
    5
    Beide tandwielen zijn 32p. Pinion was wel van Chinese makelij. Spur is origineel Traxxas

    Gearmesh doe ik altijd afstellen door de tandwielen strak tegen elkaar te zetten. Dan de wielen een paar keer rond draaien, waardoor de tandwielen draaien. En dan komen de tandwielen weer een stukje van elkaar af. Dan zet ik t vast.
     
  2. denbosch

    denbosch

    Lid geworden:
    17 mrt 2010
    Berichten:
    111
    Wie van jullie rijd er al met de nieuwe vxl.
    de Traxxas Velineon 3500kv brushless 4 polige motor TRX- 3351 R,
    en wat zijn jullie ervaringen
     
  3. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Ik zou dan een pinion 32p van een merk kopen dat wel bekend is. Een puntige pinion wijst erop dat de verkeerde pitch wordt gebruikt.
    Een mod 0.8 of een 32p pinion moet wel werken. Dan goed tegen de spur aanzetten (niet te ver) zodat hij soepel draait en wel goed de tanden pakt. Dan zou het goed moeten komen.

    Andere reden zou kunnen zijn. Dat de motor misschien een beetje verschuift? Zou eens na een paar minuten kijken of de motor nog goed zit.
     
  4. Gemiel

    Gemiel

    Lid geworden:
    9 mei 2015
    Berichten:
    5
    Bedankt allemaal voor de tips! Ga ermee aan de slag.

    Heeft iemand ervaring met de stalen spur tandwielen? Als ik toch nieuwe moet kopen wil ik die wellicht kopen.
     
  5. FT Dude

    FT Dude

    Lid geworden:
    21 sep 2011
    Berichten:
    84
    Locatie:
    Zuid holland en Utrecht
    Ik heb geen ervaring met een stalen spur, want ik ben van mening dat er wel een zwak (goedkoop) onderdeel moet kunnen slijten bij een te grote koppel.
    Hierdoor slijt dat onderdeel als eerst (het snelst), waardoor de aandrijflijn over het algemeen goed blijft.
    Er is vast en zeker geschreven over stalen spur tandwielen op het internet.

    Ik pas deze techniek toe voor het stellen van de gear mesh.

    I.p.v. gas te geven, stel ik de throttle trim bij tot dat de aandrijflijn met een bepaalde snelheid in beweging komt. Hierdoor heb ik beide handen vrij zodat ik de motor kan verplaatsen en vastzetten tegelijk.
    LET OP: Dit is wel een (groot) risico ingeval er wat fout gaat, want de motor blijft hoe dan ook draaien (ingeval de gear cover weg is gehaald).
     
  6. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Probeer inderdaad eens een goede stalen pinion van een goed merk.
    En inderdaad, een stalen spur raad ik af, om de reden die FTdude aangeeft, een spur is een goedkoop makkelijk te vervangen onderdeel.
    Als je die van staal maakt, verleg je het breekpunt, en gaat iets duurders, moeilijker te vervangen kapot.
     
  7. Gemiel

    Gemiel

    Lid geworden:
    9 mei 2015
    Berichten:
    5
    T was toch de speling op de motor. Door de speling op de tandwielen af te stellen volgens het bovenstaande filmpje zag ik dat de pinion heel erg klapperde. Dus na een paar rebuild filmpjes gekeken te hebben, de lagertjes vervangen. Aandrijflijn is nu ook gelijk een stuk stiller.
     
  8. FT Dude

    FT Dude

    Lid geworden:
    21 sep 2011
    Berichten:
    84
    Locatie:
    Zuid holland en Utrecht
    Heren,
    Ik heb een vraag die off-topic is voor de slash, maar er is een kans dat één van jullie het weet. Het scheelt immers een nieuwe topic die ik dan moet aanmaken.
    Met de zoek functie van het forum kom ik er niet uit en Google zelf heeft ook geen antwoord op mijn trefwoorden.

    Ik heb een Dynamite Precept die ik wil voorzien van een temp (temperatuur) sensor. Op internet las ik dat veel/alle multi laders zoals een Imax B6AC de LM35 gebruiken als temp sensor.
    Dus ik heb de LM35 besteld en gesoldeerd aan een servo kabel. De kabel heb ik zelf gekrompen aan een jr connector.
    Helaas doet hij het niet. De lader geeft aan 0°C, dus ik heb enkele combinaties geprobeerd zoals: zwart/rood/wit, zwart/wit/rood en wit/zwart/rood en de spiegelbeeld varianten van de combinaties.

    Nu denk ik dat het een andere temp sensor moet zijn, maar welke kan het dan zijn?
     
  9. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    In de handleiding van de Dynamite staat een typenummer van de temperatuur sensor als het goed is, die zou ik bestellen.
    Die zijn op elkaar afgestemd.
     
  10. FT Dude

    FT Dude

    Lid geworden:
    21 sep 2011
    Berichten:
    84
    Locatie:
    Zuid holland en Utrecht
    Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik wil geen €11,00+ betalen voor een kabel met een sensor eraan die hoogstens €3,00 hoeft te kosten.
    En de "uitdaging" voor mij is om hem zelf te maken en niet te kopen.
     
  11. kollie

    kollie

    Lid geworden:
    18 jun 2014
    Berichten:
    135
    Locatie:
    Tilburg
    Gebruikt er iemand grotere banden op zijn Slash (4x4)?
    Komt dat offroad zijn rijeigenschappen ten goede?
     
  12. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Proline trenchers voor SC doen het goed en de badlands ook. Offroad overal grip :)
     
  13. kollie

    kollie

    Lid geworden:
    18 jun 2014
    Berichten:
    135
    Locatie:
    Tilburg
    Zijn dat grotere als de originele? Volgens mij komt een grotere omtrek de rijeigenschappen ook ten goede.
     
  14. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    De Badlands 2.8 zijn zeker groter, de shortcourse banden weet ik niet zeker.
    Wel iets denk ik, maar die zijn ook smaller.
     
  15. kollie

    kollie

    Lid geworden:
    18 jun 2014
    Berichten:
    135
    Locatie:
    Tilburg
    Kan dat met de standaard velgen?
     
  16. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    De shortcourse banden kunnen alleen op shortcourse velgen, de Badlands weet ik niet, dat hangt van de maat van de velgen af.
    Maar ik zou een setje gelijmde kopen, dan heb je ze gelijk met goede Proline velgen.
     
  17. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Alleen de sc versie past erop. Die zijn net zo groot als standaard banden maar met grote noppen.
     
  18. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    De badlands shourtcourse passen op de stock velgen bedoel je?
    Dat lijkt mij niet?
    De Rustler heeft een zelfde maat velg, een shortcourse velg is 2.2 inch aan de buitenkant, en 3 inch aan de binnen kant.
    Als de Rustler standaard 2.8 inch velgen heeft, dan kunnen er 2.8 badlands op.
     
  19. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Nee ik bedoel dat de normale 2.8 badlands (denk ik) niet goed onder sc passen, als ze passen moet iig de gearing aangepast worden. Zijn namelijk erg groot. Je moet dan de sc versie hebben
     
  20. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Shit, ik dacht dat dit het Rustler topic was, excuus!
    Dan moet je inderdaad de shortcourse versie hebben!
     

Deel Deze Pagina