Piloot van niks.

Discussie in 'Multicopters' gestart door Erik-Victor, 1 jun 2015.

  1. Erik-Victor

    Erik-Victor

    Lid geworden:
    10 mei 2015
    Berichten:
    55
    Locatie:
    Zwolle
    Met jullie hulp is het is het me gelukt om de F550 de lucht in te krijgen. Ik hoop dat jullie me nu verder kunnen helpen om hem in de lucht te houden.

    Heel kort door de bocht ik heb NUL ervaring. Ik heb een filmpje gezien op youtube van iemand die een UAV vliegt en dacht letterlijk wat een leuke hobby. Ik bouw er eentje en dan zie ik wel. Vandaag een minuutje of 8 gevlogen met 3 crashes. De F550 reageert als een malle. Dit mag voor mij wel iets subtieler van een sportauto naar een sedan zeg maar.

    Voor wat ik heb gelezen zijn dit de gaininstellingen. Ik heb de standaard gains zoals in de NAZAv2 handleiding wordt aangeraden. Ik heb nu alles 10% terug gezet.
    Doe ik hier goed aan of zit ik met mijn vingers ergens aan waar ik gewoon af moet blijven?

    Iedereen hier zal ergens gestart zijn. Hebben jullie tips wat ik zou kunnen doen om snel wat ervaring te krijgen zonder mijn multi gelijk naar de knoppen te vliegen? Bijvoorbeeld een goede vliegsimulator of is er iemand bij wie ik eens mee mag kijken (liefst in de buurt van Zwolle of Almere)?

    Alvast bedankt voor de hulp
     
  2. valleyflight

    valleyflight

    Lid geworden:
    14 sep 2014
    Berichten:
    31
    Locatie:
    Voorthuizen
    Kijk even bij psygho filmpjes en bouwverslagen, daar word goed uitgelegd
    Of stuur anders hem een PB
     
  3. gateman

    gateman

    Lid geworden:
    6 jul 2014
    Berichten:
    120
    Ik begreep uit een eerder topic dat jouw F550 ongeveer een payload heeft van 2300 gram? Dan zullen de gains eerder omhoog dan naar beneden moeten, althans dat is mijn ervaring. Mijn pitch and roll staan bijv. al op 180.
     
  4. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Mijn tip is om gewoon rustig te beginnen in Atti mode. Zorg dat je net als bij het vliegen van een heli eerst de achterkant naar je toe houdt en hem gewoon laag en dichtbij houdt. Een Naza vliegt van zich zelf al vrij tam dus ik zou bijna denken dat je in manual aan het vliegen bent ? Wat je misschien ook kan helpen als beginner is de IOC functie maar ik weet niet of je die hebt ingesteld. Begin gewoon rustig met het opstijgen en landen oefenen met de achterkant naar je toe. Als dat goed gaat ga je rustig proberen om linksom en rechtsom te draaien. Maar het belangrijkste is....rustig aan..zorg dat je weet wat je doet :)

    http://myfirstdrone.com/tutorials/how-to-fly-a-quadcopter/how-to-hover-a-quadcopter/

     
  5. Erik-Victor

    Erik-Victor

    Lid geworden:
    10 mei 2015
    Berichten:
    55
    Locatie:
    Zwolle
    Thanx dat filmpje had ik ook al gevonden. Geen gek idee om eerst wat te oefenen met een minidrone.
     
  6. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Ja dat is een hele goede Erik :) die tip was ik even vergeten.
     
  7. Ben Jansen

    Ben Jansen

    Lid geworden:
    18 sep 2005
    Berichten:
    2.464
    Locatie:
    Dordrecht
    En verder net als heli vliegen, heeeeeel veeeeeel vliegen.
     
  8. Lama

    Lama

    Lid geworden:
    5 nov 2010
    Berichten:
    4.554
    Locatie:
    venlo
    Je attitude gain omlaag zetten ;) dan word ie tammer
     
  9. Erik-Victor

    Erik-Victor

    Lid geworden:
    10 mei 2015
    Berichten:
    55
    Locatie:
    Zwolle
    Bedankt mannen. Vandaag weer even gevlogen. Ging wel goed eigenlijk. denk op de accu ongeveer 12 tot 14 minuten. Daarna tweede accu maar daar ben ik mee gecrashed. Twee armen afgebroken. Hij stond in ATTI en dreef weg door de wind. Hij was te ver om goed te kunnen zien welke kant de voorkant was om goed te kunnen corrrigeren.
    Uiteindelijk het bos in gevlogen.
    Leren doet pijn en kost geld :(

    Op zie wel even geoefend had een map op de grond gegooid om daar steeds op te landen. ook wat hoveren etc, op zich ging het wel aardig maar op een "grote" afstand zeg 40 meter vond ik het lastig voor en achterkant te bepalen, Dact draai hem gewoon om zijn as heen tot ik de rode armen zie maar toch lastig voor mij als rookie
     
  10. gateman

    gateman

    Lid geworden:
    6 jul 2014
    Berichten:
    120
    40 meter is ook best
    wel ver hoor......
     
  11. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Hoi Eric, probeer met de nieuwe armen ook even de failsafe te oefenen :) ben je hem kwijt dan die snel inschakelen, of gewoon naar gps schakelen en dan er heen lopen om te zien wat nu voor of achter is. Ook misschien zorgen dat het led aan de achterkant zit en goed zichtbaar is in de vlucht, dan weet je iig wat de achterkant is. IOC gerbuiken in nood is ook nog een optie natuurlijk :)
     
  12. Gerard VLC

    Gerard VLC

    Lid geworden:
    8 mrt 2009
    Berichten:
    637
    Locatie:
    Veendam
    als je niet meer weet wat voor of achter is dan kun je toch prima in IOC home lock de knuppel naar je toe halen, je toestel vliegt dan richting z'n thuispositie. ben je dichtbij genoeg dan schakel je IOC weer uit en vlieg je weer verder.
     
  13. streetbiker1977

    streetbiker1977

    Lid geworden:
    9 apr 2010
    Berichten:
    1.436
    Er is een makkelijke en goedkope manier om te leren vliegen: schaf een simulator aan en oefen er uuuuuren op...
    Phoenix is suuuuuper, zo heb ik 5 jaar geleden leren vliegen.
    En als je dan toch in het echt vliegt, niet overmoedig worden.

    Vliegen op gps is niet vliegen, dat kan iedereen.
    Bij voorkeur leer je vliegen in acro mode waarbij je zelf je multi moet corrigeren om terug horizontaal te komen.
     
  14. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Ik zou absoluut acro/manual niet aanbevelen voor een beginner...dan kan hij beter gelijk een doos armen en props erbij gaan bestellen :)
     
  15. SjaakZwart

    SjaakZwart

    Lid geworden:
    18 okt 2012
    Berichten:
    818
    Locatie:
    Zwolle
    Of zet led strips op je copter dat scheelt enorm !
     
  16. Nevermore

    Nevermore

    Lid geworden:
    8 aug 2013
    Berichten:
    1.283
    Locatie:
    Betekom - Belgiƫ
    Volgende keer IOC Home Lock gebruiken. Is de beste tip die ik al mocht lezen. Gewoon doen.
    Led's en kleuren zijn zeker goede hulpmiddelen. Maar soms onvoldoende (te ver weg, laagstaande zon,...).
     
    Gerard VLC vindt dit leuk.
  17. gjcvro

    gjcvro

    Lid geworden:
    11 okt 2014
    Berichten:
    955
    Ik zet zelf bij twijfel toch de gps er op.
    Dat geeft je de tijd om even na te denken, de quad te draaien zodat je weer weet wat voor en achter is.
    Maar dat komt misschien omdat ik home lock niet eens engesteld heb.
     
  18. Erik-Victor

    Erik-Victor

    Lid geworden:
    10 mei 2015
    Berichten:
    55
    Locatie:
    Zwolle
    Bedankt allemaal. Ik ben al even aan het kijken naar een goede simulator. De homeloc heb ik niet ingesteld dat ga ik ook doen voor dit soort gevallen. De failsafe heb ik gewoon niet aan gedacht die stond wel ingesteld. Maar ik dacht alleen maar hoe red i me hieruit welke kant moet ik opsturen.
    In een volgend gevalletje controle kwijt zal ik daar zeker aan denken (en weer iets anders vergeten:p)
     
  19. gjcvro

    gjcvro

    Lid geworden:
    11 okt 2014
    Berichten:
    955
    Heli-x heeft een demo versie, met daarin een phantom.
     
  20. Nevermore

    Nevermore

    Lid geworden:
    8 aug 2013
    Berichten:
    1.283
    Locatie:
    Betekom - Belgiƫ
    Failsafe zou ik enkel gebruiken als je geen enkele andere optie meer hebt. (bv. model volledig uit het zicht)
    Ik hou er namelijk niet zo van dat ik zelf nog nul controle heb. En met HomeLock heb je nog controle.
     

Deel Deze Pagina