Iemand ervaring Revo 3.3 ombouwen naar brushless?

Discussie in 'Electro offroad' gestart door kollie, 11 jan 2015.

  1. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Mooi dat dat ook opgelost is!
    En dat is een goede combo zo!
     
  2. kollie

    kollie

    Lid geworden:
    18 jun 2014
    Berichten:
    135
    Locatie:
    Tilburg
    Zou die Ripper net zo goed zijn als de Castle?
     
  3. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Dat weet ik niet, maar ik hoor er veel goede verhalen over.
    Ik denk dat het elkaar niet zoveel maakt.
     
  4. kollie

    kollie

    Lid geworden:
    18 jun 2014
    Berichten:
    135
    Locatie:
    Tilburg
    Zal het voorlopig zo laten. Tenzij 2200kv minder snel accelereert t.o.v. 2000kv, want hij heeft moeite de voorwielen op de grond te houden. Probeer dat nu eerst op te lossen door een andere vertanding.
     
  5. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    In theorie heeft de 2200Kv meer toeren, dus zou hij zelfs sneller met de voorwielen van de grond moeten komen.
    Wat ook helpt is veel rijden, om hem onder controle te krijgen qua gas geven.
     
  6. kollie

    kollie

    Lid geworden:
    18 jun 2014
    Berichten:
    135
    Locatie:
    Tilburg
    Veel rijden zal zeker helpen inderdaad. Komend weekend heb ik pas tijd om hem goed te testen. Dus ik ben benieuwd.
     
  7. kollie

    kollie

    Lid geworden:
    18 jun 2014
    Berichten:
    135
    Locatie:
    Tilburg
    De vorige eigenaar heeft de achterkant van de Ripper afgedicht met een stukje tape (over de as in het midden zeg maar).
    Is daar een goede reden voor of is het beter de tape eraf te halen?
     
  8. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Van de motor bedoelt u?
    Ik denk dat daar een open lager achter zit, en de vorige eigenaar die wou beschermen tegen zand en stof met het tape.
     
  9. kollie

    kollie

    Lid geworden:
    18 jun 2014
    Berichten:
    135
    Locatie:
    Tilburg
    Is een lager denk ik inderdaad. Afschermen kan geen kwaad dan?
     
  10. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Nee hoor, kan geen kwaad.
    De meeste motoren hebben zelfs standaard een dichte endbell.
     
  11. kollie

    kollie

    Lid geworden:
    18 jun 2014
    Berichten:
    135
    Locatie:
    Tilburg
    Afgelopen weekend eens goed kunnen testen. Het zwaartepunt valt mij tot nu toe alles mee. Ik heb het idee dat hij stabieler rijdt dan met de nitro motor.
    Op 4S verschillende accu's leeg gereden en ik moet zeggen, ik heb geen spijt van de ombouw. Rijdt fantastisch.
    Qua vermogen vraag ik me af waarom sommige op 6S rijden (maar als ik dat eenmaal probeer zal dat natuurlijk ook wel heel tof zijn :)).

    Ik twijfel nog of ik de Castle Creations 2200KV erop zet of deze Ripper blijf rijden. Kans is groot dat ik het omruil en de MT4 G3 zo weer origineel maak en die ga verkopen.
     
  12. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Mooi dat hij goed bevalt!

    Ik denk niet dat het zoveel verschil maakt, maar daar kom je maar op een manier achter :)
    Het voordeel van de Castle motor is wel dat er revisie kitjes voor waren, maar die zijn discontinued, dus wat moeilijker te vinden.
    Aan de andere kant kost een Ripper bij Dollarhobbyz oid ook niet zo heel veel geloof ik?
     

Deel Deze Pagina